manege in de buurt van Roermond/Haelen, voor beginner.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rina

manege in de buurt van Roermond/Haelen, voor beginner.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 19:40

Er zijn vast wel bokkers uit de omgeving Roermond/Haelen die mij, of beter mijn stiefkleindochter tips kunnen geven voor een manege oid voor rijlessen.

Ze is 11 jaar oud, en ze heeft wel eens (zeldzaam, zo vaak komen ze niet op visite) bij mij op een paard gezeten, maar echt rijden kan ze dus nog niet. En ze wil zo graag leren paardrijden
:D nee ik heb dr niet aangestoken :D
Haar moeder had een manege gevonden, Stal Cuijpers in Roggel, maar met 15 euro (prijs op de site is blijkbaar verouderd) voor een uur, is hij een beetje duur voor haar. Ze moet het van dr moeder zelf betalen. Mams probeert te ontmoedigen, omdat ze ook nog andere sporten doet, en mams het niet zo op paarden heeft. Dus grinnik, grijnz }> }> en het duiveltje komt in mij boven, als ze zo graag wil ga ik toch proberen iets te vinden }> Maar wonend in de provincie Groningen ben ik helemaal niet bekend daar in die omgeving. Dus bokkers help mij met het vinden van een manege waar ze kan leren paardrijden :D

Van dr opa en mij heeft ze al rijkleren en een cap gekregen :P :')

xPabloBokt
Fotograaf

Re: manege in de buurt van Roermond/Haelen, voor beginner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:43

15 euro per uur is een redelijk normale prijs. Ik ben bang dat ze het niet voor minder gaat vinden.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:45

xPabloBokt schreef:
15 euro per uur is een redelijk normale prijs. Ik ben bang dat ze het niet voor minder gaat vinden.

Dat is bij mij in de buurt zelfs al relatief goedkoop, gezien ik voor een losse groepsles al 23 euro betaal...

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:07

Our little farm ligt in Roermond. Ken de manege zelf niet maar heb wel eens met de man gesproken en kwam sympathiek over. Over de prijs kan ik niets zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:15

Ik heb zelf als kind bij manege de Borg in Posterholt gereden. Heb daar echt een leuke tijd gehad. Is ongeveer een kwartiertje vanaf roermond.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:02

Ik woon zelf aan deze kanten maar ik denk dat die prijs echt schappelijk is in vergelijking met andere plekken, ik ken namelijk mensen die in Roggel hebben gereden en die zijn allemaal positief. Misschien manege heelderpeel in Heel? Stoeterij de nachtegaal in Thorn? Rijstal venhof in herkenbosch?

JufDiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:03

Ik vrees ook dat er tegenwoordig weinig manege bedrijven zijn die lessen voor onder de 15 euro per uur aanbieden. Verder denk ik dat het vaak goed is bij verschillende bedrijven langs te gaan en te kijken waar haar dochter zichzelf het beste voelt. En daarbij ook kijken waar staan de paarden er het mooiste bij.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 10:59

Thanks allemaal voor de input. Ik ga ze opzoeken en doorsturen.
Ik heb geen idee wat de prijzen daar in de omgeving zijn. Hier in het noorden is het wel goedkoper, maar goed ik als westernruiter schrik ook niet van die prijzen. Westernles is over het algemeen ook duurder.
Het is ook alleen omdat mams dus zegt dat ze het zelf moet betalen, en 15 euro per uur toch wel veel is voor een kind van 11.
Laatst bijgewerkt door rina op 15-01-21 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:05

Ik geef lessen op mijn paarden voor 15 euro per uur. Het is in Ell.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:11

Als ze het leuk blijkt te vinden dan zou je nog kunnen kijken of een van de stallen rittenkaarten aanbiedt, die zijn vaak iets goedkoper per les. Leuk verjaardagskado :D

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 12:11

8nnemiek schreef:
Als ze het leuk blijkt te vinden dan zou je nog kunnen kijken of een van de stallen rittenkaarten aanbiedt, die zijn vaak iets goedkoper per les. Leuk verjaardagskado :D

Wordt dan wel een heel vervroegd verjaardagskado, ze is pas in juni jarig :D :+ Maar idd dat is wel iets waar ik aan heb zitten denken hoor. Of dat ik opa eens ga porren of die niet een kleine bedrage per maand wil doen aan de rijlessen. Zijn kleinkind he :D :P Maar ik moest ook gewoon even een oriëntatie hebben van de prijzen daar en waar daar uberhaupt aan maneges zijn.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:17

Manege het Ross in Kessel
Manege Caprilli in Panningen

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:18

Wij bieden rijlessen aan op IJslandse Paarden. Wij zijn gevestigd in Grashoek, Noord-Limburg!