Zadelpasser

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Csillag

Zadelpasser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 20:14

Hoi hoi,

Wie raden jullie aan als zadelpasser?

Ik ben nu al weer enige tijd op zoek naar een ander zadel en wil graag mijn huidige euroriding vzh inruilen. Paard is flink gegroeid (wordt in april 8) en naar mijn idee heeft hij een korte rug, is hij rondgeribt en heeft een hogere schoft.

Iemand tips? Ik ben al bij drunens ruiterhuis geweest maar verlies daar langzamerhand mijn vertrouwen in het advies. Vorig jaar januari daar mijn huidige zadel gloednieuw aangeschaft, 4 maanden bezig geweest eer het zadel echt goed op mijn paard lag en vervolgens is in oktober het zadel te krap op de ruggengraat. Nu sinds oktober zijn ze weer 4x langsgekomen en nog geen goed zadel gevonden. Denk er nu aan om naar country mill te gaan, ondanks de afstand.(Ik ben zelf woonachtig te Tilburg).

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:16

Raisa Fleisher van Zadel-Logisch! Komt ook niet uit onze regio hoor, maar die heeft wel routes onze kant uit. Enige zadelpasser die ik zowat blind vertrouw.

Wij zijn ook heel kritisch op zadels, en Country Mill zijn wij meermaals heengereden, maar is ook regelmatig toch niet in orde geweest... :(

Mariposa11

Re: Zadelpasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:31

Csillag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 09:51

Sadira schreef:
Raisa Fleisher van Zadel-Logisch! Komt ook niet uit onze regio hoor, maar die heeft wel routes onze kant uit. Enige zadelpasser die ik zowat blind vertrouw.

Wij zijn ook heel kritisch op zadels, en Country Mill zijn wij meermaals heengereden, maar is ook regelmatig toch niet in orde geweest... :(

Hi Sadira,

Mag ik vragen wat er niet goed was bij Country Mill? Wellicht dat ik dan extra op die dingen kan letten. :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:57

Ik woon in dezelfde regio als TS en heb zelf goede ervaring met Kitty van Kifrahorse. Vriendinnen hebben goede ervaringen met Marielle Rovers van Equimaro en met Akash Sukhraj van Akash Saddlery. Marielle komt uit deze regio. De andere twee rijden regelmatig routes deze kant op.

Csillag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 09:58

Mariposa11 schreef:
Jolanda vd leeden van zin-tuig

https://www.zin-tuig.nl/

Hi Mariposa11,

Ik zie op de website staan dat ze pas 2e hands zadels vanaf 2200,- heeft. Dit is wat boven mijn budget, weet jij of ze nog goedkopere zadels heeft liggen? :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:59

Raisa inderdaad. :)
Voor ons niemand anders meer erbij.

Csillag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 10:06

Skippy01 schreef:
Ik woon in dezelfde regio als TS en heb zelf goede ervaring met Kitty van Kifrahorse. Vriendinnen hebben goede ervaringen met Marielle Rovers van Equimaro en met Akash Sukhraj van Akash Saddlery. Marielle komt uit deze regio. De andere twee rijden regelmatig routes deze kant op.

Hi Skippy01,

Wie bedoel je met TS? :)

Marielle Rovers heb ik inderdaad ook al eens over gehoord en heb ik bericht gestuurd, benieuwd wat ze zal reageren. Bedankt! :D

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:10

TS = Topic Starter

Csillag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 10:11

upendo schreef:

Hi Upendo,

Wat is voor jou de grootste 'plus' aan Raisa en kun je misschien wat meer vertellen waarom je haar zo fijn vind? :D

Csillag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 10:11

LadyUrsy schreef:
TS = Topic Starter

Oh, haha dankjewel LadyUrsy! _/-\o_

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:12

Wij zijn tevreden over de service van het Gareel in Schijndel. Alleen is de service vooral goed bij nieuwe zadels, weet niet of ze ook voor 2e hands zadels komen passen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:15

Kirstenvk schreef:
LadyUrsy schreef:
TS = Topic Starter

Oh, haha dankjewel LadyUrsy! _/-\o_

Haha, dit dus inderdaad. Ik woon in jouw regio dus Kirstenvk ;)
Laatst bijgewerkt door Skippy01 op 11-01-21 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:16

Ik ben heel tevreden over Kitty van Kifrahorse. Mijn ervaring met haar is dat ze heel kundig en secuur is en dat ze echt zoekt naar het beste voor jou en je paard en niet zozeer naar wat haar de hoogste omzet oplevert.

Csillag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 10:17

LadyUrsy schreef:
Wij zijn tevreden over de service van het Gareel in Schijndel. Alleen is de service vooral goed bij nieuwe zadels, weet niet of ze ook voor 2e hands zadels komen passen.

Dankjewel! Het is wellicht het navragen waard.

Blijf het lastig vinden, waar baseer je nou een goede zadelpasser op en wanneer ligt een zadel nou ECHT goed?! Ik heb er zelf 0 verstand van en hoe meer ik mijzelf probeer in te lezen, hoe meer ik in de war raak en hoe minder ik zelf een 2e hands zadel durf aan te schaffen zonder iemand er naar te laten kijken.. Maar ja,, wie laat je er dan naar kijken haha :')

Csillag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 10:18

Citaat:
Haha, dit dus inderdaad. Ik woon in jouw regio dus Kirstenvk ;)

Haha, ik moet nog even een beetje inkomen :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:19

Vanillia schreef:
Ik ben heel tevreden over Kitty van Kifrahorse. Mijn ervaring met haar is dat ze heel kundig en secuur is en dat ze echt zoekt naar het beste voor jou en je paard en niet zozeer naar wat haar de hoogste omzet oplevert.

Mijn ervaring ook inderdaad. En dat is bij mijn paard in het rijden te merken geweest (minder handrem erop) en bij de controle goed te zien ook aan de bespiering.

Csillag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 10:24

Vanillia schreef:

Dat klinkt inderdaad erg positief! Ik ben de weg zo ongeveer helemaal kwijt in zadel land en probeer het beste te doen voor mijn paard, die na 2 zadels 'passen' er iedere keer wel weer klaar mee is en dan begint te bokken en vervolgens de komende 2 dagen ook nog verontwaardigd is en dit gedrag door blijft zetten.. dus dat maakt het pas process er ook niet makkelijker op. :( Wie is nou echt goed en wie helpt mij aan een goed passend zadel, zonder dat ik honderden euro's kwijt ben aan alleen het 'proberen' van zadels.. Het is een beetje een drama aan het worden haha :=

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:49

Kirstenvk schreef:
upendo schreef:

Hi Upendo,

Wat is voor jou de grootste 'plus' aan Raisa en kun je misschien wat meer vertellen waarom je haar zo fijn vind? :D

Haar enorme bak aan kennis en kunde en de uitleg die ze erbij geeft. Ze laat zien wat ze doet, waarom ze het doet en je merkt het effect in rijden bij het testen onder het zadel. :)

Csillag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 10:54

upendo schreef:

Hi Upendo,

Haar enorme bak aan kennis en kunde en de uitleg die ze erbij geeft. Ze laat zien wat ze doet, waarom ze het doet en je merkt het effect in rijden bij het testen onder het zadel. :)

Dat klinkt inderdaad erg positief! Ik ga haar zeker in gedachten houden. Wat is dit hele process toch moeilijk he haha.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:26

Kirstenvk schreef:
Mariposa11 schreef:
Jolanda vd leeden van zin-tuig

https://www.zin-tuig.nl/

Hi Mariposa11,

Ik zie op de website staan dat ze pas 2e hands zadels vanaf 2200,- heeft. Dit is wat boven mijn budget, weet jij of ze nog goedkopere zadels heeft liggen? :D

Dat weet ik niet, maar je kan haar altijd even mailen om te vragen :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:29

Zadelmakerij Ten Pas is ook een aanrader :j

Csillag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 12:34

Winged schreef:

Dankjewel Winged! Ik zie dat zij wel echt ver van mij vandaan zit, welke ervaringen heb jij zelf met haar? :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:02

De reden waarom ik zo positief over Raisa Fleisher ben is omdat ze onze paarden echt ontzettend verbeterd heeft.

Met mijn Mish zijn we af en aan naar de zadelpasser geweest. Jarenlang mee aan het klooien, elke keer terug naar Nijkerk gereden het halve land door en telkens opnieuw lag het niet goed.

Raisa kwam 1x langs, paste een zadel perfect aan, mét alle uitgebreide uitleg waardoor ik ook precies begreep wat ze deed en waarom... en binnen een paar maanden was mijn paard aan beide kanten van de schoft tussen de 2 en 3 centimeter breder geworden omdat er zoveel spier weer bij op was gegroeid.

Inmiddels komt ze al jaren bij ons en heeft ze eigenlijk nog nooit zadels verkeerd aangemeten (op 1 ding na waar ze zelf eigenlijk niks aan kon doen, want wie raadt nou dat onze pony geen wolgevulde zadels blieft... maar ook dat heeft ze heel erg netjes opgelost). Sterker nog, ik zie alle paarden verbeteren nadat Raisa erbij geweest is.

Over Country Mill pb ik je even.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:07

Kirstenvk schreef:
Winged schreef:

Dankjewel Winged! Ik zie dat zij wel echt ver van mij vandaan zit, welke ervaringen heb jij zelf met haar? :D

Ze is een goede bekende van mij. Ik heb zelf al jaren geen eigen paard meer. Op facebook kun je genoeg tevreden klanten lezen: https://www.facebook.com/ZadelmakerijTenPas

Ik ken Annelieke zelf als positief kritisch persoon, met een juiste blik voor mogelijkheden en wat passend is in situaties.