Wa verzekering tijdens wedstrijden en evenementen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Margarita_

Wa verzekering tijdens wedstrijden en evenementen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 17:47

De meeste aansprakelijkheid verzekeringen keren niet uit bij schade tijdens wedstrijden en evenementen. Of ze keren maar uit tot een max bedrag van 12.500/25.000 euro.

Nu wil ik mij goed verzekeren hiervoor aangezien we ook aan ringsteken doen en daarbij het risico aanwezig is dat er wat fout kan gaan. Het blijven tenslotte dieren.

Welke wa verzekering hebben jullie?

Het gaat dus specifiek om de aansprakelijkheid tijdens wedstrijden en evenementen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 17:54

Oh, dat wist ik niet eens. Dus als je met je dressuurpaard op wedstrijd bent en hij gaat op de juryauto zitten dan ben je niet verzekerd?

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:25

De eerste de beste verzekering die ik tegenkom als ik google vergoedt tot €1.250.000 of €2.500.000 ook met huisdieren.
Staat er dan in de kleine lettertjes dat je wedstrijden uitgesloten zijn? Zo ver heb ik dan weer niet gekeken.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 10:26

bij je startkaart zit toch ook wa verzekering?
ff opgezocht maar die is inderdaad maar tot 12.500/1.500 als aanvullende ongevallenverzekering.
maar je eigen WA is toch ook gewoon geldig?

_Margarita_

Re: Wa verzekering tijdens wedstrijden en evenementen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 11:21

Heb diverse maatschappijen gevraagd, maar wedstrijden en evenementen zijn uitgesloten bij de wa verzekering.

Nu is een assurantie kantoor voor mij bezig, maar die heeft een verzekering gevonden die max 12.500 uitkeert bij schade bij wedstrijden.

Daarom de vraag, hoe heeft een ander dit geregeld?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:25

ik heb een aantal jaar geleden op een dressuurwedstrijd schade aan een auto veroorzaakt omdat mijn paard zich lomp omdraaide. dat is via de 'WA' (aansprakelijkheid particulieren) vergoed die aan mijn ruiterbewijs gekoppeld was. Daar wa sin eerste instantie ook wat gedoe over wedstrijden, maar dat heb ik 'aangevochten' (lees, een pittige brief gestuurd) en gelijk gekregen. Ik ga even kijken wat ik kan vinden.

/add
verzekering liep bij Hippo Zorg, ik kan iig de voorwaarden van destijds terug vinden. Dit stond erin:

"Artikel 3 Aanvullende uitsluitingen
Wij bieden geen dekking voor uw aansprakelijkheid voor schade:
a. ontstaan door of tijdens draverijen en andere renwedstrijden;"

en ik heb het idd aangevochten op basis van hobbyist, zoals onder me wordt aangegeven.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 06-01-21 11:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:25

Ik ben verzekerd bij Univé en die verzekeren wel bij wedstrijden/evenementen; mits je hobbymatig mee doet.
Anders moet je een bedrijfsverzekering hebben waar dit is meeverzekerd.

Ik ken alleen maar dat als je hobbymatig mee doet je gewoon verzekerd bent.
Zodra professioneel bezig bent dan moet je je anders verzekeren.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:27

Gaat dit om wedstrijden als amateur of prof? ik kan me voorstellen, ben jij "hobbymatig" dus amateur, dan hoort dit onder avp te vallen, maar wanneer jij dit als prof doet, dan hoort hier natuurlijk een avb bij.
Is het dat de verzekering daarin niet goed begrijpt waar het mee temaken heeft?