Stalling gezocht omg. Groningen/Noord Drenthe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

veerxsjimm

Stalling gezocht omg. Groningen/Noord Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 22:08

Hey Bokkers!

Aangezien het vinden van een fijne stal best lastig blijkt te zijn, al helemaal zo in januari.. doe ik hier maar een oproep!

Afgelopen zomer ben ik voor mijn studie verhuisd naar Groningen.
Paard meegenomen. Helaas blijkt de stalling waar hij nu staat voor het fijne te ver vanaf mijn studentenhuis en ben ik opzoek naar een fijn plekje wat dichterbij de ring van Groningen.

Ik heb wel een paar ''eisen'' aan de stalling:
- Liefst een uitloop stal of min. 6-8u buiten
- Max. 20 autominuten vanaf ring Groningen
- Buitenzetservice. Door mijn studie kan ik niet 7 dagen per week naar stal komen (3x pw klusjes doen is geen probleem)
- Max. 220 pm
- Verlichte bak met een goede bodem.

Wie o wie weet er een fijne stal in de omgeving van Groningen

Merexa

Re: Stalling gezocht omg. Groningen/Noord Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:27

De Osseweide tussen Aduard en Zuidhorn is een prima stal en komt ook in de buurt van je eisen. Ze komen in de winter alleen een dagdeel buiten, dus niet 6-8 maar wel 4 of 5uur. Dit wisselt. De paddocks zijn niet super groot, maar ze kijken wel welk paard klikt met een ander en staan dan met 2 of 3 bij elkaar. Je kunt altijd even contact opnemen.

De Wobbesheerd in Oostwold is wel wat duurder en een paar jaar terug was er nog een wachtlijst. Ik ben er niet zo heel bekend, maar het is wel een mooie stal verder en er word voor zo ver ik weet ook prima voor de paarden gezorgd.

Dan heb je ook nog Stal Sterenberg in Ten Boer. Daar ben ik ook niet bekend, maar volgens mij is dat ook wel een prima stal.

Je kunt ook altijd nog een oproepje plaatsen op Paardenhulp Noord Nederland op Facebook.

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:46

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:40

Vanaf welke kant kom je? Want de ring is groot en ligt rond om de stad :) .
Als je iets zoekt meer aan de zuidkant: Wedbroeck in Tynaarlo http://staldewedbroeck.nl/
Of de Swellengrebelhoeve in Bunne
Op beide plekken ken ik wel mensen die er staan.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:45

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 10:33

Ingrid_ms

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:01

De Wedbroeck in Tynarloo of Wobbesheerd in Oostwold!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 09:41

Welke kant van de stad zit je? Bij ons in Noordlaren hebben we nog een aantal stallen vrij, en voldoen in principe aan alles wat je vraagt :) Paarden komen in de winter overdag buiten in de paddock (9-5 ongeveer) en 's zomers staan ze 24/7 op het land. Buitenbak is gedraineerd en heeft goede verlichting. En je rijdt vanaf het erf zo het bos in :D

veerxsjimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 13:37

Berdien schreef:
Welke kant van de stad zit je? Bij ons in Noordlaren hebben we nog een aantal stallen vrij, en voldoen in principe aan alles wat je vraagt :) Paarden komen in de winter overdag buiten in de paddock (9-5 ongeveer) en 's zomers staan ze 24/7 op het land. Buitenbak is gedraineerd en heeft goede verlichting. En je rijdt vanaf het erf zo het bos in :D

Klinkt goed! ik zit voor Noord Laren wel een beetje aan de ''verkeerde kant'' Ik woon in de wijk Vinkhuizen. Heb je meer info over de stal? (mag ook in pb)
Ik zie op Facebook het Tinkerplein ook regelmatig voorbij komen, of is dat het niet?

Gelbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:01

veerxsjimm schreef:
Berdien schreef:

Klinkt goed! ik zit voor Noord Laren wel een beetje aan de ''verkeerde kant'' Ik woon in de wijk Vinkhuizen. Heb je meer info over de stal? (mag ook in pb)
Ik zie op Facebook het Tinkerplein ook regelmatig voorbij komen, of is dat het niet?

Is inderdaad Tinkerplein. Even verderop zit nog een pensionstal maar daar weet ik de naam niet van.

Valt wel mee met de "verkeerde kant" :). Je rijdt de ring op gaat richting Assen (A28) en je kan er bij Glimmen weer af. Onderaan rechtsaf en dan, ik gok, 1,5 km rechtsaf over het spoor en dan is het niet zo ver meer. Je kunt er ook bij Haren af en dan binnendoor maar dat is niet sneller.

Je hebt in Groningen ook KMK Horses maar ik heb geen idee of dat wat is. In Glimmen heb je manege De Bongerd en op FB adverteert ene Samantha Duson met stalling in Haren.