Stalling omgeving noord drenthe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElinaSK

Stalling omgeving noord drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 15:00

Hi bokkers,

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die nog wat leuke kleinschalige stallingen kennen? De grote stallen zijn mij bekend. Ik ben met redelijke haast op zoek naar wat anders, maar heb best wat moeite om iets te vinden hier in de buurt. Ik zoek iets op max 20 minuten rijden vanaf Zuidlaren.

Enige wat ik erg belangrijk vind is veel ruwvoer en veel buiten. De prijs maakt me eigenlijk vrij weinig uit, het gaat me er nu om dat mijn paard het goed heeft. Het is nog een jonge merrie (2), ik ben niet op zoek naar een opfok. Bij voorkeur in de winter naar binnen, dit is ze nu gewend. Als ze vanaf de zomer 24/7 buiten staat wil ik overwegen haar in de winter ook 24/7 buiten te zetten mits er een schuilstal is.

Ik ben benieuwd of iemand iets leuks weet :o

roekes

Re: Stalling omgeving noord drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 15:35

In eext zijn nog 2 stallen vrij met veel weidegang en ruwvoer. Ik stuur je een bericht met de naam van de eigenaresse

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 15:42

roekes schreef:
In eext zijn nog 2 stallen vrij met veel weidegang en ruwvoer. Ik stuur je een bericht met de naam van de eigenaresse

Dankjewel . Ziet er idd uit als een leuke plek maar op basis van alles zelf doen. Dus ook binnen en buiten zetten, en dat lukt mij niet dagelijks helaas..

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:12

Ken je Tinkerplein in Noordlaren? Mooie plek!
Ik ken ze alleen van buitenritten, dus ik weet niet of er stalling beschikbaar is.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:15

Veldbloem schreef:
Ik ken ze alleen van buitenritten, dus ik weet niet of er stalling beschikbaar is.

Die heb ik ook gemaild maar nog geen reactie.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 21:38

Veldbloem schreef:

Ja, ken ik :j. Hebben ze idd nog plek momenteel geloof ik. Maar dat is niet echt een geschikte plek...

AnsjePansje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:01

Misschien stal de wedbroeck in Tynaarlo?
Zag laatst wat op Facebook hierover voorbij komen en het lijkt erop dat de paarden veel buiten komen en er leuke uitrij mogelijkheden zijn

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 21:03

AnsjePansje1 schreef:
Zag laatst wat op Facebook hierover voorbij komen en het lijkt erop dat de paarden veel buiten komen en er leuke uitrij mogelijkheden zijn

Daar sta ik nu :+

veerxsjimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:16

ElinaSK schreef:
AnsjePansje1 schreef:

Ik ben ook opzoek naar stalling rond Noord Drenthe.. Zag de Wedbroeck ook voorbij komen via Marktplaats. Mag ik vragen waarom je daar weg wilt? (mag ook in pb).

AnsjePansje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:29

ElinaSK schreef:
AnsjePansje1 schreef:

Aha, okee laat maar dan :+

Misschien nog een oproep op facebook zetten?
Pagina: pensionstallen/ weidegang Drenthe en Groningen

Hier ook geen ervaring mee, maar als ik zo kijk is het een vrij actief account
Laatst bijgewerkt door AnsjePansje1 op 04-01-21 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:36

Stal Dolfing in Balloo. Of ze plek hebben weet ik nu niet dat zou je zelf dan moeten vragen haha.

Ik sta er nu 4 jaar ( kom er al langer) en heb er 2 paarden staan. Eentje 24/7 buiten en een andere in de opfok die daar straks ook blijft.

Hele fijne kleinschalige stal , lieve staleigenaren en ze zijn zo goed voor de paardjes. Mijn oude paardje is er super gelukkig en ik maak mij ook nooit druk als ik bijv aantal dagen niet kan komen dat er wat gebeurd.

Veel buitenrij mogelijkheden met het Balloërveld vlak naast stal , en kilometers ruiterpad.

Buitenbak beschikbaar , maar bij de zorgboerderij in het dorp kun je de binnenbak huren.

Stallen zijn er ook maar daar maak ik geen gebruik van ( ik heb ook geen stal in de huur) , aangezien mijn 2 paardjes toch het gelukkigste zijn buiten.

Gelbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:39

Joling in Schieven of Hollander in Taarlo of Jaban in Witten misschien iets?

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 21:43

Zebrastreep schreef:
Stal Dolfing in Balloo. Of ze plek hebben weet ik nu niet dat zou je zelf dan moeten vragen haha.

Ik sta er nu 4 jaar ( kom er al langer) en heb er 2 paarden staan. Eentje 24/7 buiten en een andere in de opfok die daar straks ook blijft.

Hele fijne kleinschalige stal , lieve staleigenaren en ze zijn zo goed voor de paardjes. Mijn oude paardje is er super gelukkig en ik maak mij ook nooit druk als ik bijv aantal dagen niet kan komen dat er wat gebeurd.

Veel buitenrij mogelijkheden met het Balloërveld vlak naast stal , en kilometers ruiterpad.

Buitenbak beschikbaar , maar bij de zorgboerderij in het dorp kun je de binnenbak huren.

Stallen zijn er ook maar daar maak ik geen gebruik van ( ik heb ook geen stal in de huur) , aangezien mijn 2 paardjes toch het gelukkigste zijn buiten.

Dankjewel die ga ik even onthouden / eventueel benaderen :)

Gelbrich schreef:
Joling in Schieven of Hollander in Taarlo misschien iets?

Dankjewel, ik zet ze op mijn lijstje

Edit : ik zie dat je nog 1 genoemd hebt!

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 21:51

AnsjePansje1 schreef:
Aha, okee laat maar dan :+

Misschien nog een oproep op facebook zetten?
Pagina: pensionstallen/ weidegang Drenthe en Groningen

Hier ook geen ervaring mee, maar als ik zo kijk is het een vrij actief account

Ja, dit heb ik inderdaad ook gedaan op meerdere pagina's. Worden ook voornamelijk grote stallen genoemd. Heb nog een enkele leuke suggestie via privé bericht gekregen maar sommigen zaten net te ver weg.