Ervaringen trainingsweek Liesbeth Jorna of Mireille den Hoed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Ervaringen trainingsweek Liesbeth Jorna of Mireille den Hoed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 13:29

Ik zoek een leuke trainingsweek in het nieuwe jaar, en mijn oog valt steeds weer op Liesbeth Jorna en Mireille den Hoed.

Mireille den Hoed vind ik interessant waar het gaat om functioneel en verantwoord bewegen (je paard rechter, ontspannen, zacht rijden), maar Liesbeth lijkt iets speelser.... meer grondwerk, rijden, sprongetje, heel divers.
Ik wil een beetje een impuls qua rijden, dressuurmatig de boel wat bijpunten... maar ook gewoon zorgeloze pret, beetje lol maken. Soms ben ik wat te serieus en ik wil de lol die ik als puber had weer een beetje 'heruitvinden'....

Wie heeft ervaring met Liesbeth of Mireille den Hoed of kan iets soortgelijks adviseren?

_sioux_

Re: Ervaringen trainingsweek Liesbeth Jorna of Mireille den Hoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:49

Een 5day bij Liesbeth is echt heel leuk en leerzaam! ik heb 3x een 5day gedaan en het was elke keer weer super leuk.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:09

Is het de hoge bedragen waard?
Heb bij beide dames wel een beetje het idee dat ze vooral wel goed zijn in zichzelf verkopen..( dat mag ook naruurlijk, maar vind de prijzen aardig hoog..)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 14:50

Muze schreef:
Is het de hoge bedragen waard?
Heb bij beide dames wel een beetje het idee dat ze vooral wel goed zijn in zichzelf verkopen..( dat mag ook naruurlijk, maar vind de prijzen aardig hoog..)

Een uur priveles zal neerkomen op 60 euro ongeveer?
Gemiddeld genomen kost dat misschien ergens tussen de 40 en 50? Nu zijn dit mensen die overduidelijk heel veel tijd en geld hebben geïnvesteerd in kennis en kunde, en een goede staat van dienst hebben.
Dus dan is het niet zo heel gek.

Een loodgieter kost je meer per uur....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:06

Maar dan heb je direct resultaat..
Bij een les betaal je voor een verwachting.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:09

Ja de vergelijking met een loodgieter is ook wat bijzonder vind ik.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 22:53

Muze schreef:
Ja de vergelijking met een loodgieter is ook wat bijzonder vind ik.

Oh ja?! Een uurtarief is een uurtarief toch?

Maar wat het kost was niet de vraag........

(na aftrek van btw houd je krap aan 5 tientjes over, en dan faciliteer je ook nog de locatie... die ook de nodige kosten met zich meebrengt... )

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:26

Misschien is dit wat voor je: https://paardenruiterinstructieweken.nl/ . Een behoorlijk afwisselend programma, waarbij je veel ervaring kan opdoen op verschillende vlakken. Ik heb er als paardentaxi verschillende ruiters naar toe gebracht of daarvandaan weer naar hun eigen stal gebracht en kreeg na afloop steeds enthousiaste verhalen te horen.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:17

Jet schreef:
Misschien is dit wat voor je: https://paardenruiterinstructieweken.nl/ . Een behoorlijk afwisselend programma, waarbij je veel ervaring kan opdoen op verschillende vlakken. Ik heb er als paardentaxi verschillende ruiters naar toe gebracht of daarvandaan weer naar hun eigen stal gebracht en kreeg na afloop steeds enthousiaste verhalen te horen.

Vind ik toch wat anders dan bovengenoemde dames. Instructie weken zijn een beetje basis, doe je een meerdaagse bij bijvoorbeeld Jorna of Mireille dan heb je echt een masterclass

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:39

Dat klopt wel, maar ik weet niet of ze echt op zo'n masterclass uit i, omdat ik lees dat ze graag veel afwisseling wil en omdat ze eigenlijk wil dat het niet alleen maar serieus trainen is.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:52

Ik vind het het geld zeker waard, een 5-day van Liesbeth is gezellig én je leert een hoop.
Niet alleen over jouw eigen paard maar ook over hoe andere paarden getraind worden en eventuele handvatten voor die mensen. (Die jij misschien zelf later ook weer kan gebruiken)

Ook veel info om mee verder te werken wanneer je weer naar huis gaat.

Ik ga in mei weer :)

PS en het is niet alleen maar serieus rond rijden, juist afwisseling en dingen anders doen mag daar zeker. Vooral hoe jij het in wilt delen.

Vorig jaar heb ik ook gesprongen met mijn paard en aan de hand op de cross weide gewerkt.