Ik weet dat er al een hoop topics zijn omtrent stallen in de Zaanstreek, maar ik kon helaas niks vinden over stallen waar hengsten geaccepteerd worden. Mocht die toch wel bestaan, ontvang ik graag het linkje!

Ik ben niet per direct op zoek, maar ik ben me alvast aan het oriënteren naar de mogelijkheden. Het hoeven dus geen stallen te zijn die nu plek hebben.
Ik heb een haflinger hengstveulen welke in maart 1 wordt, hij staat nu bij een particulier aan huis in een ruinenkudde van verschillende leeftijden + een ander hengstveulen. Hij mag daar nog lekker staan tot hij 3 wordt, dus ik loop wat op de feiten vooruit haha.
Mocht ik hem ruinen heb ik al een aantal stallen op het oog, maar naast de fokker zeggen nu ook andere kennissen met haflinger verstand dat ik hem de eerste tijd toch maar hengst moet laten, om er mee naar de keuring te gaan, gezien het toch wel een potentiële dekhengst kan zijn gezien zijn ouders.
Echter is dit voor mij alleen een optie op het moment dat ik een stal in de omgeving kan vinden waar hij wel gewoon lekker paard kan zijn als hengst. (en uiteraard zolang hij zich blijft gedragen) Dus vandaar de vraag aan jullie: wie weet er een stal in de omgeving van de Zaanstreek waar hengsten geaccepteerd worden en ook nog paard kunnen zijn?
Mijn wensen:
- Hij moet zowel in de winter als in de zomer de hele dag buiten kunnen staan in een ruime paddock, geen postzegel paddock.
- Ik heb het liefst dat hij met een of meerdere ruinen kan staan, zodat hij wel ook gewoon sociaal contact heeft en kan spelen.
- Het liefst 's nachts op stal.
- Een plek om te poetsen waar het droog is en je enigszins uit de wind staat.
- Een goede bak die over het algemeen altijd goed te rijden is, binnenbak mag uiteraard ook, maar is geen vereiste.
- Max 275 euro per maand
- Max 25 min rijden vanaf Westzaan, dus denk aan Westzaan, Assendelft, Heemskerk, Krommenie, Uitgeest, Purmerend, Zuid-oost Beemster, West-Beemster, Oostzaan, Starnmeer, etc.
Het hoeven geen grote stallen te zijn, ik sta nu ook als enige "pensionklant" bij iemand aan huis en dat bevalt prima!

Indien je een stal weet hoor ik graag aan welke wensen de stal voldoet en wat de prijs ongeveer is

Alvast bedankt voor het meedenken!