RC Daalderhof

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal_1978

RC Daalderhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 12:18

Wie staat of heeft gestaan bij RC Daalderhof en hoe waren de ervaringen?
Op “papier” ziet het er goed uit maar praktijkervaring is toch altijd beter

Chantal_1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 13:41

Helemaal niemand?

Dulce16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 19:32

Hallo,

Ik sta bij rc daalderhof en ben zeer tevreden.
Vriendelijke en behulpzame mensen op stal.

Verzorging van stallen zijn ook prima

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:05

Daalderhof is een prima stalling hoor. Vriendelijke mensen.

Verder heb ik zelf persoonlijk echt hele goeie ervaringen met manege t hetje in stein. De mensen die daar werken zijn echt top en zo betrouwbaar in tijd van nood voor de dieren !

Chantal_1978

Re: RC Daalderhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-21 21:14

Nadeel van het Hetjen is dat eigen instructeur niet welkom is

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:35

Poeh, heel erg lang geleden, toen hadden ze een hele fijne grote binnenbak, ik zie dat ze die tegenwoording in twee delen opgesplitst hebben.
Weidegang vond ik vroeger best problematisch, grote stukken waar een aantal mensen heel vroeg in de ochtend hun paarden op gooiden, en anderen moesten maar kijken of en hoe hun paard buiten kon, maar ook dat is zo te zien veranderd dmv kleinere toegewezen percelen.

Stallen werden een keer in de week helemaal leeggehaald, en de rest van de tijd opgestrooid, en ik moet wel zeggen, als je paard iets mankeerde dan werd je meteen gebeld, in geval van een koliek keken ze daar wel naar...
Eigen voer met evt. supplementen kon ook, dat moest je dan klaarhangen aan de deur, dan werd dat ook gevoerd.
Instructie van buitenaf mocht toen, stonden een aantal westernruiters indertijd.
Was die binnenbak niet geschikt voor, was meen ik een agterberg bodem.
Dus de slidingstops op de buitenbak :D

Hoe het stalbeleid nu is weet ik natuurlijk niet, waar ik het over heb is meer als 25 jaar geleden :)

Dulce16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:44

Sansevieria schreef:
Poeh, heel erg lang geleden, toen hadden ze een hele fijne grote binnenbak, ik zie dat ze die tegenwoording in twee delen opgesplitst hebben.
Weidegang vond ik vroeger best problematisch, grote stukken waar een aantal mensen heel vroeg in de ochtend hun paarden op gooiden, en anderen moesten maar kijken of en hoe hun paard buiten kon, maar ook dat is zo te zien veranderd dmv kleinere toegewezen percelen.

Stallen werden een keer in de week helemaal leeggehaald, en de rest van de tijd opgestrooid, en ik moet wel zeggen, als je paard iets mankeerde dan werd je meteen gebeld, in geval van een koliek keken ze daar wel naar...
Eigen voer met evt. supplementen kon ook, dat moest je dan klaarhangen aan de deur, dan werd dat ook gevoerd.
Instructie van buitenaf mocht toen, stonden een aantal westernruiters indertijd.
Was die binnenbak niet geschikt voor, was meen ik een agterberg bodem.
Dus de slidingstops op de buitenbak :D

Hoe het stalbeleid nu is weet ik natuurlijk niet, waar ik het over heb is meer als 25 jaar geleden :)

Klopt is nog zo.

2 binnen bakken ( grote en een kleine)
1 buitenbak
En 1 buitenbak zijn nu paddocks.
Weilanden:2 paarden krijgen samen 1 weide toegewezen.
Stallen worden inderdaad 1x per week helemaal uitgemest en rest opgestrooid.
Voeren 2x per dag brok en flink pak hooi ( tenzij je zelf je voer aan staldeur hangt wat gegeven moet worden)

Beide bakken hebben pas geleden nieuw zand erin gekregen.

Ik ben er zeer tevreden over en ze letten echt heel goed op de welzijn van de paarden.

Sansevieria

Re: RC Daalderhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:00

Ik meen dat de stallen in de hal een schuifsysteem hadden, werden de tussenschotten eruit geschoven, en de middengangen in een keer uitgemest.
Alle paarden buiten of in de kleine binnenbak, dat werd machinaal gedaan.
In die tijd zat Pol Jorissen er nog, en westernles kregen wij in die tijd van Ben Segers.

Mijn paarden stonden in de buitenstallen, die toen in containers gemaakt waren, was niet het meest luxe, maar wel frisse lucht.
Alleen in de winter ellende, als je zelf het water niet ging opvullen hadden ze een bak ijs staan...

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:01

Accommodatie kan nog zo mooi zijn maar als er een drugslab in gevestigd is wil ik er toch echt niet staan

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:05

SjonnieZ schreef:
Accommodatie kan nog zo mooi zijn maar als er een drugslab in gevestigd is wil ik er toch echt niet staan

O, is dat tegenwoordig zo?
Oeps, foutje bedankt ;)

Ok, bericht op FB al gezien, duidelijk :')