Instructie gezocht; Grondwerk/andere manier van trainen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xPearl

Instructie gezocht; Grondwerk/andere manier van trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 12:46

Ik hoop dat het hier goed staat! Ik twijfelde een beetje waar te plaatsen.

Eigenlijk weet ik niet goed waar te beginnen en waar ik precies naar moet zoeken :').
Ik zoek iemand die mij kan helpen met mijn paard. Ik heb het gevoel dat ik met de 'gewone' dressuurlessen vastloop, en wij elkaar op sommige vlakken niet begrijpen waardoor er van beide kanten frustraties komen. Mijn paard zijn verleden is niet bekend, maar ik gok wel dat hij het niet altijd even goed heeft gehad..

Normaal rij ik hem dressuurmatig een aantal keer per week, heb ik 2x p/m dressuurles, longeer ik hem voor de afwisseling en gaan we regelmatig naar het bos. Toch heb ik het gevoel dat dit beide voor ons niet helemaal werkt en we elkaar niet altijd snappen. Daarom zoek ik iemand die mij kan helpen met bijv grondwerk en mij les kan geven onder het zadel.
Ik heb het gevoel dat ik nu met de lessen train voor het 'dressuurplaatje' en voor wanneer we weer op concours gaan. Maar ik wil gaan snappen waarom mijn paard sommige reactie's geeft op bepaalde dingen en hoe ik dit het beste op kan lossen. En ik wil gaan kijken naar een 'andere' manier van trainen.

Nu weet ik dus niet waar te beginnen met zoeken naar een geschikte insctructie hiervoor. Moet ik dan gaan kijken naar iemand die lesgeeft in klassieke dressuur? Of toch iets anders?

Hopelijk heeft hier iemand goede tips waar te kijken! :D
Paard staat gestald in Overijssel, omgeving Hardenberg.

Elisa2

Re: Instructie gezocht; Grondwerk/andere manier van trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 12:58

Misschien eens kijken naar instructeurs die ervaring hebben met Tristan Trucker manier van omgaan met paarden en paardengedrag. Welke andere manier van trainen spreken je aan? Paardengedrag begrijpen hoort eigenlijk iedere goede instructeur te kunnen.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 19:08

Ik heb al eens wat gelezen over Tristan Tucker en zijn 'manier' maar me er nooit echt in verdiept. Ik ga dat eens doen!

Welke manier mij aanspreekt vind ik erg lastig. Ik vind het ook lastig te zeggen naar wat voor iemand ik precies zoek. Ik denk vooral iemand die vanaf de grond begint en de basis erg belangrijk vindt. Mijn paard is snel gestresst en afgeleid en blijft daar altijd gemakkelijk in hangen. Ik vind het dan ook moeilijk om hem daar weer uit te rijden etc. Met grondwerken heb ik geen ervaring (op simpel longeren na dan), maar vind het wel interessant.
Nu ben ik echt wel tevreden met mijn huidige dressuurinstructeur en we leren er beide echt veel van. Maar ik wil gewoon eens wat anders proberen. Mijn paard echt goed leren begrijpen, vanaf de grond, om hem zo onder het zadel fijn te krijgen.

Wie weet zeg ik gewoon wat geks, maar ik vind het ook lastig uit te leggen :'). Misschien dat ik gewoon eens met een grondwerkles moet beginnen?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 19:16

Out of the box denkend: vraag Alice Zijlstra eens voor een proefles. Ze is westernruiter en instructrice maar op een Centered Riding basis met veel andere technieken en inzichten erbij. Kijkt heel erg naar jouw houding en zit en wat dat met je paard doet. Veel biomechanica en vooral no nonsense les.
Je zou een mail kunnen sturen of ze jouw kant op komt.
http://versatilehorse-training.com

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 22:21

cissy schreef:
Out of the box denkend: vraag Alice Zijlstra eens voor een proefles. Ze is westernruiter en instructrice maar op een Centered Riding basis met veel andere technieken en inzichten erbij. Kijkt heel erg naar jouw houding en zit en wat dat met je paard doet. Veel biomechanica en vooral no nonsense les.
Je zou een mail kunnen sturen of ze jouw kant op komt.
http://versatilehorse-training.com

Dankje! Ik ga daar zeker even naar kijken.
Een (hele) andere kijk er op sta ik juist voor open :D

Amable

Re: Instructie gezocht; Grondwerk/andere manier van trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 13:55

Ik zit zelf in Eindhoven, dus wat ver uit de buurt. Maar ik denk dat je misschien ook al heel veel informatie zou kunnen halen uit mijn youtube video's? www.youtube.com/amablepaardeninzicht Dit zijn grotendeels trainings en inzichtsvideo's, geheel gratis. Er staat van ruim 2 jaar materiaal op, het beste start je redelijk onderaan omdat er ook een echte opbouw in de video's zit. Het vervangt zeker geen echte lessen, maar helpt wel mee om jouw paard beter te gaan begrijpen en lezen :)

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 19:55

Amable schreef:
Ik zit zelf in Eindhoven, dus wat ver uit de buurt. Maar ik denk dat je misschien ook al heel veel informatie zou kunnen halen uit mijn youtube video's? https://www.youtube.com/amablepaardeninzicht Dit zijn grotendeels trainings en inzichtsvideo's, geheel gratis. Er staat van ruim 2 jaar materiaal op, het beste start je redelijk onderaan omdat er ook een echte opbouw in de video's zit. Het vervangt zeker geen echte lessen, maar helpt wel mee om jouw paard beter te gaan begrijpen en lezen :)

Thanks! Ik ga er naar kijken :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:05

xPearl schreef:
Ik heb al eens wat gelezen over Tristan Tucker en zijn 'manier' maar me er nooit echt in verdiept. Ik ga dat eens doen!

Welke manier mij aanspreekt vind ik erg lastig. Ik vind het ook lastig te zeggen naar wat voor iemand ik precies zoek. Ik denk vooral iemand die vanaf de grond begint en de basis erg belangrijk vindt. Mijn paard is snel gestresst en afgeleid en blijft daar altijd gemakkelijk in hangen. Ik vind het dan ook moeilijk om hem daar weer uit te rijden etc. Met grondwerken heb ik geen ervaring (op simpel longeren na dan), maar vind het wel interessant.
Nu ben ik echt wel tevreden met mijn huidige dressuurinstructeur en we leren er beide echt veel van. Maar ik wil gewoon eens wat anders proberen. Mijn paard echt goed leren begrijpen, vanaf de grond, om hem zo onder het zadel fijn te krijgen.

Wie weet zeg ik gewoon wat geks, maar ik vind het ook lastig uit te leggen :'). Misschien dat ik gewoon eens met een grondwerkles moet beginnen?

Ja ik snap je! Met grondwerk kun je je paard ook super trainen en het is enorm waardevol. Je zou ook eens kunnen kijken naar Bastiaan de Recht.