Eigenlijk weet ik niet goed waar te beginnen en waar ik precies naar moet zoeken

Ik zoek iemand die mij kan helpen met mijn paard. Ik heb het gevoel dat ik met de 'gewone' dressuurlessen vastloop, en wij elkaar op sommige vlakken niet begrijpen waardoor er van beide kanten frustraties komen. Mijn paard zijn verleden is niet bekend, maar ik gok wel dat hij het niet altijd even goed heeft gehad..
Normaal rij ik hem dressuurmatig een aantal keer per week, heb ik 2x p/m dressuurles, longeer ik hem voor de afwisseling en gaan we regelmatig naar het bos. Toch heb ik het gevoel dat dit beide voor ons niet helemaal werkt en we elkaar niet altijd snappen. Daarom zoek ik iemand die mij kan helpen met bijv grondwerk en mij les kan geven onder het zadel.
Ik heb het gevoel dat ik nu met de lessen train voor het 'dressuurplaatje' en voor wanneer we weer op concours gaan. Maar ik wil gaan snappen waarom mijn paard sommige reactie's geeft op bepaalde dingen en hoe ik dit het beste op kan lossen. En ik wil gaan kijken naar een 'andere' manier van trainen.
Nu weet ik dus niet waar te beginnen met zoeken naar een geschikte insctructie hiervoor. Moet ik dan gaan kijken naar iemand die lesgeeft in klassieke dressuur? Of toch iets anders?
Hopelijk heeft hier iemand goede tips waar te kijken!

Paard staat gestald in Overijssel, omgeving Hardenberg.