Mariahoeve pp Renkum

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lehcar
Berichten: 19
Geregistreerd: 29-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 13:51

Joe12 schreef:
Hopelijk denk je er over een jaar nog zo over … Je praat over Haflingers en andere koudbloeden. Voor warmbloeden werkt het meestal niet.. iedereen denkt het eerste half jaar positief. Daarna begint de ellende pas .
In veel stukken staat dat je het zelf moet weten maar de negatieve ervaringen zijn eindeloos.
Alleen de Haflingers Fjorden IJslanders en andere koudbloeden of sobere paarden redden het met alleen heel veel bijvoeren . Een enkel warmbloed maar alleen als ie hoog in de rang staat . De rest redt het echt niet .
Hopelijk komen ze in de nacht binnen
We weten dat er met hondentrackers is gecontroleerd en daaruit bleken ze veel in de nacht buiten te zijn of maar voor een uurtje naar binnen te gaan .
Op de langere termijn kan je pas iets zeggen en niet na een paar maanden.
Wie weet is het wonder inmiddels geschiedt en heeft ie z’n leven gebeterd en die van de paarden maar ben er bang voor
Hopelijk blijven je Haflingers gezond .


Ik sluit mezelf (helaas) hierbij aan. Ervaring is ook dat als de eigenaar je eenmaal "zat is" (reden totaal onbekend) hij veranderd in een heel nare man waar hij je ook a la minute op straat zet. Dat is niet bij mij geweest maar wel gezien.

Merriemens
Berichten: 134
Geregistreerd: 05-06-20

Re: Mariahoeve pp Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 14:41

Inderdaad er zijn paarden die het er goed doen. Maar de ervaringen zijn heel wisselend. Sluit me ook aan bij bovenstaande.

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Re: Mariahoeve pp Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 15:26

Dat een haflinger met duidelijk veel aanleg voor overgewicht het er goed op doet zegt imo niet dat de andere ervaringen kul zijn. Wat mij betreft juist een bevestiging dat mijn paard er nooit zou kunnen staan.

Joe12
Berichten: 4
Geregistreerd: 01-11-21

Re: Mariahoeve pp Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 15:27

Precies Rainer , dat dus .

MarjanB

Berichten: 16556
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Mariahoeve pp Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 15:33

Tja het staat in de omgeving bekend als honger stal. Ook paarden die niet volgens afspraak op stal gaan. Iedereen die er staat voert veel bij (extra kosten) en mijns inziens niet nodig als je volpension staat.

En idd aparte eigenaar. Het zegt mij ook veel dat er altijd wel plek is. Een goede plek heeft altijd wachtlijsten.

Joe12
Berichten: 4
Geregistreerd: 01-11-21

Re: Mariahoeve pp Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 15:36

MarjanB precies wat je zegt . En zo praat iedereen die er net staat het goed omdat ze zo graag willen dat het er werkt aangezien het dicht bij bos en hei is. Maar hemel blijkt toch echt hel voor de meesten uiteindelijk.

Nielojram

Berichten: 7849
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 19:29

Rainer schreef:
Dat een haflinger met duidelijk veel aanleg voor overgewicht het er goed op doet zegt imo niet dat de andere ervaringen kul zijn. Wat mij betreft juist een bevestiging dat mijn paard er nooit zou kunnen staan.

En een paard wat te zwaar is moet wel eten, alleen anders eten.
Net zoals bij mensen..
Blijkbaar werkt het 'uithongeren' goed, maar zal op de lange termijn toch zijn schade geven.

Overigens hebben wij in Santpoort precies zo'n zelfde stal.
Top-locatie, groot, land, paddocks, maar het beleid is net zo ruk als ik hier lees over de titel van dit topic.
En toch staan er mensen.

tralnasmt
Berichten: 1
Geregistreerd: 15-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 22:01

Beetje laat misschien, maar wilde toch even mijn verhaal doen. Ik stond van 2017 tm 2019 op stal bij arjan, ik was toen 11. Mijn haflinger was inderdaad al erg snel te dun ondanks dat we haar verschikkelijk veel bijvoerden nou wist ik toen nog niet dat arjan de paarden niet binnen zetten en ze dus gewoon geen hooi kregen. Dit was voor dat paddock paradise echt groot was daar. De paarden stonden dus dag en nacht op een kale wei zonder enige voeding. Naast alle narigheid die er al was heeft hij mij ( 11 jaar toen) beschuldigd van met mijn merrie op de telefoonweg rijden ( super drukke weg waar al meerdere paarden zijn aangereden) dit was ik niet, maar een vrouw met een andere haflinger van stal. Ik heb toen huilend in de bak gezeten proberen hem en mijn ouders te overtuigen van mijn onschuld, maar hij bleef erbij dat ik het was. Verschikkelijke man en echt geen aanrader om daar te staan onder zijn beleid.

liss123
Berichten: 1
Geregistreerd: 25-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 11:27

Hoi,

Ik lees negatieve verhalen, ik ben opzoek naar recentelijke ervaringen met de Maria Hoeve. wie kan mij hier iets meer over vertellen? ik heb gister een gesprek met iemand die daar al een tijdje staat en wel happy is.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15471
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Mariahoeve pp Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 20:11

Moderatoropmerking:
Ik heb zojuist een flink aantal berichten verwijderd die niet voldeden aan de strikte regels van ED. Ervaringen zowel negatief als positief kunnen prima beschreven worden. Maar dan wel eigen ervaringen.