Mariahoeve pp Renkum

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daantje31
Berichten: 125
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Oosterbeek

Mariahoeve pp Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 14:40

Er is al heel veel over gezegd en over geschreven, maar ik zoek recente ervaringen van mensen die in de pp staan op de Mariahoeve te Renkum zonder stalling. Positief en negatief.
Het mag uiteraard ook via pm.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Mariahoeve pp Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 03:09

Ik vind de eigenaar ook echt een verschrikkelijke man. Mijn paard heb ik daar toen met spoed weggehaald.

xNicolx

Berichten: 1195
Geregistreerd: 29-12-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Mariahoeve pp Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:49

Prachtplek maar de eigenaar heeft meerdere gezichten om het maar zo te zeggen.

veranadautje
Berichten: 1290
Geregistreerd: 12-02-10

Re: Mariahoeve pp Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 22:12


Hutcherson

Berichten: 7383
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Mariahoeve pp Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 22:16

Ik had ook een afspraak om hier te kijken. Wij daar, keurig optijd. Maar werkelijk niemand te vinden. Aangebeld, werd niet open gedaan. We werden ook niet aangesproken door mensen op stal van jo wat doen jullie hier. Als ik had gewild had ik dekens, halsters, hoofdstellen etc mee kunnen nemen.
Nee wij zijn na een rondje over het perceel (op eigen initiatief) weer gegaan.

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Mariahoeve pp Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 00:09

Ik heb er een jaar gestaan met mijn paard. Eigenaar was/is een verschrikking. Tip van flip: altijd zorgen voor alles zwart op wit. Beetje narcistische vent. Geen zorg over het meenemen van spul, meneer heeft overal camera's verborgen haha.

MarjanB

Berichten: 16513
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Mariahoeve pp Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 00:21

Ik heb er laatst ook gekeken, locatie is super! Stallen erg weinig stro in en paarden pas laat naar binnen dus je hebt ook geen idee of dat wel gebeurt. Daarnaast mensen daar gesproken en iedereen voerde veel bij. Eigenaar zei zelf ook van ja zou wel 3 kilo krachtvoer bijvoeren anders vallen ze wel terug in gewicht. Dat vind ik dan weer zo niet bij het hele principe passen..

Voor mij valt of staat een goede plek met een betrouwbare eigenaar die z’n afspraken nakomt en met wie ik ook gewoon kan overleggen als ik ergens mee zit.

Had niet het gevoel dat het daar zo was dus ga niet die kant op.

Ook bij mij afgesproken dat ik zou komen kijken en hij was er ook gewoon niet :')

Daihyo

Berichten: 88074
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 00:40

Hutcherson schreef:
Ik had ook een afspraak om hier te kijken. Wij daar, keurig optijd. Maar werkelijk niemand te vinden. Aangebeld, werd niet open gedaan. We werden ook niet aangesproken door mensen op stal van jo wat doen jullie hier. Als ik had gewild had ik dekens, halsters, hoofdstellen etc mee kunnen nemen.
Nee wij zijn na een rondje over het perceel (op eigen initiatief) weer gegaan.

Dat was bij mij ook een paar jaar terug. Prachtige plek, maar een afspraak als deze al niet nakomen wekte bij mijn weinig vertrouwen en dus gekozen voor een andere stalling.

Rose94
Berichten: 265
Geregistreerd: 12-10-13

Re: Mariahoeve pp Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 00:50

Herkenbare verhalen. Wij waren er ook voor een afspraak. Netjes op tijd. We kregen een berichtje of we er al waren. Eh, ja dus. Maar naar buiten komen? Ho maar. We konden zelf alvast wel een rondje lopen. We hebben ruim een half uur in 35 graden kunnen wachten. Op een gegeven moment kwam hij naar buiten met het verhaal dat hij nog even slapen moest. Al kon hij wel berichten sturen. Of zou het iets te maken hebben gehad met het feit dat Formule 1 op tv was? :')

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Mariahoeve pp Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 02:50

Heb er gestaan en na 50kg minder paard in 5 mnd tijd weer vlug weg... Kijk goed wat voor paarden er staan: hele sobere dieren die al niet op onbeperkt hooi of gras kunnen doen het daar redelijk. Het is een prachtige locatie maar man man...die eigenaar.... Als ik de Staatsloterij won kocht ik m helemaal uit en zou dan iets echt moois neerzetten. Wel jammer van al het Jacobs kruid in de weiden......

Anoniem

Re: Mariahoeve pp Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 09:46

Dat kruid zat iig vroeger ook weleens doodleuk in het hooi (wie slaat een partij gratis bermhooi inclusief troep nu af). Dus als het enkel op het land staat, zou je het een verbetering kunnen noemen.

Die eigenaar is echt doodzonde van die toko.

Merriemens
Berichten: 134
Geregistreerd: 05-06-20

Re: Mariahoeve pp Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 10:08

Paard van een vriendin hebben we daar met heel veel spoed weggehaald. De eigenaar voert bijna niks, doet vooral alsof hij veel voert. Ze stond daar elke dag uren haar paard bij te voeren en hij viel nog gigantisch in. Ik denk echt dat hij het niet overleefd had als we m niet hadden opgehaald. Heb je een super gezond en sober paardje dan is het misschien te doen. Sommige mensen daar geven aan dat ze het (met bijvoeren) redden en dat ze het er voor over hebben vanwege de locatie.

De eigenaar is inderdaad erg raar. Hij staat je gewoon te bespieden vanuit zijn auto op de parkeerplaats of vanuit z'n huis. Volgens mij houd hij ook precies bij wie er zijn en welke auto je rijdt. Hij weet dingen van jaren geleden. En sommige mensen daar hebben bepaalde aparte privileges en helpen mee de stal aan te prijzen op internet (wil niet weten waarom).

De locatie is verder echt top, ik heb ook al vaker gedroomd over de loterij en uitkopen

Lehcar
Berichten: 19
Geregistreerd: 29-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:53

Ik kan mij volledig vinden in bovenstaande opmerkingen. Ik heb er 1.5 jaar gestaan. Langer was niet vol te houden. Eigenaar erg agressief, communicatie is zeer slecht. Aanvallend en bespied je constant (vanuit zijn huis, ergens in de stal of vanuit zijn verborgen camera's). Daarnaast hield mijn pony het niet meer vol. Ondanks het vele bijvoeren viel ze te veel af. Pony die dik wordt van lucht was mager (bevestigd door DA), en onder de mijt vanwege de lage weerstand. 9 van de 10 mensen kwamen dagelijks om een flinke hoeveelheid bij te voeren. Mensen hebben ook allemaal eigen hooibaaltjes om zelf te kunnen voeren. (hooibaaltje mocht je van hem kopen voor 12 euro :(:) ). Inmiddels is mijn pony weer gezond, maar geen haar op mijn hoofd om terug te keren.

Ontzettend jammer. Het is een prachtplek.

Verloop is tevens ook erg hoog. In 1.5 jaar tijd heb ik vrijwel iedereen zien vertrekken, op max 6 personen na. (van de 60 plekken)

Mocht iemand hem uitkopen, let me know. Met een andere eigenaar kom ik zeker terug! :o

Merriemens
Berichten: 134
Geregistreerd: 05-06-20

Re: Mariahoeve pp Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:27

Lehcar, dan heb je het nog lang volgehouden!
Er is inderdaad een gigantisch verloop. En hij heeft altijd plek. Raar eigenlijk voor zo'n mooie stal, altijd plek hebben. Dat zegt ook wel iets.

Prietponie
Berichten: 1
Geregistreerd: 01-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:38

Serieus om te jánken daar bij de mariahoeve Renkum , mijn paard viel te snel teveel af en was niet te doen met bijvoeren , gelukkig herstelt ze goed nu , het stoffige oude hooi wordt nooit door gemeten op goede voedingsstoffen en t interesseert de boer ook geen reet, als je iets vraagt wordt je t bos ingestuurd met n botte opmerking waar hij zelf om moet lachen , dit gaat de hele dag door ,bij iedereen! idd n narcist van de bovenste plank , geen serieus gesprek mogelijk ,jij bent gek wil hij je doen geloven ! Zou m bijna aanklagen en/of melding van maken ,ik had zelf ook recensies moeten vragen vt voren , (heel suf niet gedaan) , dacht dat als je 275.- betaald je paard fatsoenlijk te eten krijgt , helaas ...... en t ene na andere lijk valt nu uit de kast , schandalig dat dit nog draait maar eerdere opmerking , t verloop is enórm hoog en er is altijd plek tsja ........ mind you!! dus mijn advies , volle rengalop wegwezen daar!

Roffara
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-12-20

Re: Mariahoeve pp Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:46

Helaas... allemaal waar wat hierboven staat. Niet denken 'het zal wel meevallen'. Dat dacht ik ook en ik heb er enorm spijt van dat ik mijn paard daar heb gestald. Echt mooie plek, echt leuke mensen maar die gaan vervolgens allemaal weg omdat de paarden te mager worden, of omdat ze worden uitgescholden door de eigenaar. Echt niet normaal wat daar gebeurt. Mijn paard werd er ook te mager, ondanks heeeeeel veel bijvoeren. Hooi is van zeer slechte kwaliteit. De boel is ook heel rommelig en vies, en wordt alleen een beetje netjes gehouden door de pensionklanten zelf. Ook de rijbakken moeten zij zelf onderhouden, hij doet er niks aan. Maar wel de hoofdprijs betalen. Ongelooflijk eigenlijk. Nou ja, daar moet je dus niet wezen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Mariahoeve pp Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:55

Ik ken de betreffende stal niet, maar vind de berichten heel schokkend..
Niet alleen het slecht voeren, maar ook verborgen camera's? Dat vind ik gewoon eng klinken...
Volgens mij is dat wettelijk ook helemaal niet toegestaan? :\

daantje31
Berichten: 125
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Oosterbeek

Re: Mariahoeve pp Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 10:10

Het is erg jammer, het is namelijk voor veel paarden een oplossing niet meer op het gras, maar dan wel met voldoende goed eten...
Zonde het is namelijk een top lokatie

Joe12
Berichten: 4
Geregistreerd: 01-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 09:13

Voor degene die nu zoeken
Ga er heen als je kiest voor 24/7 en tijd hebt om twee keer per dag zelf te voeren en je je paard niet veel gaat belasten. Koudbloeden zouden dit daar misschien kunnen. De meeste warmbloeden echt niet . Het is te weinig hooi wat ze krijgen.

Ga er niet heen als je een stal wilt of warmbloed hebt . Ze staan te lang zonder hooi en het is te regelmatig voor gekomen dat ze niet de afgesproken tijd binnen staan. Bijna iedereen voert veel bij en nog is het niet genoeg om de winter door te komen voor veel paarden.
Geld en eigenbelang staan hoger dan dierenwelzijn.
Er zijn veel mensen die verliefd werden op de plek en het toch zijn gaan proberen, maar die allemaal weer zijn gegaan. Het verloop is enorm.

Alles wat hier ook al door andere is geschreven klopt . Beter op zoek naar iets anders, ook al is de plek enorm verleidelijk , niet gaan!

MarjanB

Berichten: 16513
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 09:29

Joe12 schreef:
Voor degene die nu zoeken
Ga er heen als je kiest voor 24/7 en tijd hebt om twee keer per dag zelf te voeren en je je paard niet veel gaat belasten. Koudbloeden zouden dit daar kunnen. De meeste warmbloeden echt niet . Het is te weinig hooi wat ze krijgen.

Ga er niet heen als je een stal wilt of warmbloed hebt . Ze staan te lang zonder hooi en het is te regelmatig voor gekomen dat ze niet de afgesproken tijd binnen staan. Bijna iedereen voert veel bij en nog is het niet genoeg om de winter door te komen voor veel paarden.
Geld en eigenbelang staan hoger dan dierenwelzijn.
Er zijn veel mensen die verliefd werden op de plek en het toch zijn gaan proberen, maar die allemaal weer zijn gegaan. Het verloop is enorm.


Dit is precies wat ik eerder ook schreef… de mensen die er zo enorm positief over zijn voeren zelf ook erg veel bij. Op de een of andere manier krijgt hij soms mensen zo gek om ambassadeur te worden.

Waar ik ook de kriebels van kreeg was de enorme hoeveelheid jjk langs de track en in de weitjes

Captain

Berichten: 21403
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:24

Ik ben er geweest maar besloten er niet te gaan staan omdat ik geen hengst daar kon houden.
Prachtige plek, eigenaar een beetje een rare vogel inderdaad. Jammer, want dit zou echt een perfecte plek kunnen zijn als alles op orde was!

Moneymaker
Berichten: 10
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 20:16

Ik wil toch even reageren op dit topic, al is het al wat ouder. Dit topic heeft mij er bijna van weerhouden om te verhuizen naar de Mariahoeve. En dat zou echt zonde zijn geweest!

Mijn man en ik staan hier nu een half jaar met onze twee haflingers, en ze doen het beide ontzettend goed. Mijn eigen haf is zelfs echt veranderd ten positieve. Hij was altijd behoorlijk heftig en druk in zijn hoofdje, en hij was te zwaar. Hij liep wel in een bewegingsstal maar met continu hooi, en in de zomer 24/7 weidegang. Om te voorkomen dat hij nog dikker werd, liep hij met een graasmasker, maar das niet fijn. Toen wij noodgedwongen moesten verhuizen, kwamen we de Mariahoeve tegen. En we waren erg enthousiast, maar toen we dit topic onder ogen kregen, hebben we ons toch wel even achter de oren gekrabt. Heel toevallig kwam ik net op FB een post tegen van iemand die wel positief was. En dat heeft ons over de streep gehaald. Gelukkig, want ik kan mij geen betere plek wensen voor onze jongens. Arjan is echt goed voor de paarden, let ook goed op, en als er iets met ze is, krijg je een berichtje. En je kunt ook altijd met hem overleggen als er iets is. Hij is ook steeds bezig met vernieuwingen.

Ik herken dan ook niets van alle verhalen. Ja, het is er zeker spartaans voor onze verwende paarden. Maar dat is juist goed voor ze. We zijn zo gewend aan (te) dikke paarden in Nederland. Ook onze jongens zijn afgevallen, en moesten echt wel wennen. Ze moeten veel lopen om aan hun eten te komen. En zo hoort het ook. Bijvoeren is voor de een noodzakelijk en voor de ander niet. Maar op onze vorige stal moesten we ook zelf bijvoeren. Dat is niet ongebruikelijk in paddock paradises of bewegingstallen. Ze zijn nu heel mooi op gewicht. En qua gedrag heeft Mounir echt een metamorfose ondergaan. Hij is van een heftig paard wat altijd druk was in zijn hoofd, naar een rustig en relaxed paard gegaan. En dat is niet omdat hij sloom is, maar omdat hij gewoon lekker in zijn vel zit, en blijkbaar voldoende rust in zijn hoofd heeft. Mounir is behoorlijk sensitief en zou dit gedrag echt niet vertonen als de atmosfeer/energie niet in orde zou zijn.

De voorzieningen zijn prima: binnenbak, buitenbak die bijna altijd goed te rijden is, een speelveldje waar je kunt rijden of grondwerken. En je kunt natuurlijk heerlijk buitenrijden.

En nee, ik heb geen speciale privileges, mijn man ook niet ;-) Ik word ook niet betaald voor dit bericht. Het zit mij alleen gewoon al een hele tijd dwars dat dit soort berichten de ronde doen. Terwijl het in ieder geval in onze ogen echt niet waar is. Er zullen best paarden zijn die het hier niet goed doen, maar er zijn er meer dan voldoende die het wel goed doen. Er staan niet voor niets veel mensen al langere tijd hier.

Nou, dat wilde ik even kwijt. Voor mensen die twijfelen en alleen maar negatieve verhalen lezen.

BTW: onze jongens staan in de track waar ze 's-nachts op stal komen.

Kinke

Berichten: 20550
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Mariahoeve pp Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 23:29

ik vraag me af...je hebt voor het laatst gereageerd in 2018 en dan opeens ga je een topic openen waar in november 2021 voor het laatst gereageerd is. Hoe gaat dat in z'n werk???

Moneymaker
Berichten: 10
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 12:53

Kinke schreef:
ik vraag me af...je hebt voor het laatst gereageerd in 2018 en dan opeens ga je een topic openen waar in november 2021 voor het laatst gereageerd is. Hoe gaat dat in z'n werk???

Omdat ik wel lees, vooral ook reviews. En ik door deze negatieve review bijna deze voor ons super stal mis gelopen was. De rest staat duidelijk genoeg in het bericht zelf denk ik. Vandaar :o

Joe12
Berichten: 4
Geregistreerd: 01-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 13:06

Hopelijk denk je er over een jaar nog zo over … Je praat over Haflingers en andere koudbloeden. Voor warmbloeden werkt het meestal niet.. iedereen denkt het eerste half jaar positief. Daarna begint de ellende pas .
In veel stukken staat dat je het zelf moet weten maar de negatieve ervaringen zijn eindeloos.
Alleen de Haflingers Fjorden IJslanders en andere koudbloeden of sobere paarden redden het met alleen heel veel bijvoeren . Een enkel warmbloed maar alleen als ie hoog in de rang staat . De rest redt het echt niet .
Hopelijk komen ze in de nacht binnen
We weten dat er met hondentrackers is gecontroleerd en daaruit bleken ze veel in de nacht buiten te zijn of maar voor een uurtje naar binnen te gaan .
Op de langere termijn kan je pas iets zeggen en niet na een paar maanden.
Wie weet is het wonder inmiddels geschiedt en heeft ie z’n leven gebeterd en die van de paarden maar ben er bang voor
Hopelijk blijven je Haflingers gezond .