Ervaringen met kingsley zadels.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Milo2012

Ervaringen met kingsley zadels.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-20 20:59

Ik ben opzoek naar ervaringen met kingsley zadels.. en dan vooral het D2 model.
Hans de haas was vorige week bij ons op stal en ik liet mijn custom door hem nakijken.. en hij kwam tot de ontdekking dat mn boom is gebroken. Whut |( ? Dit zadel heb ik net een maand en hooguit 12 keer mee gereden... kon wel janken! Dit is het 2e zadel in 5 maanden tijd wat niet goed was, dus hier zat ik helemaal niet op te wachten! Maargoed manlief riep eigenlijk meteen laat maar een nieuw zadel aanmeten en er komen geen 2e hands zadels meer op omdat er altijd gezeur is!

Nu kwam hans eigenlijk gelijk met een D2 aanlopen om te laten zien dat dat eigenlijk heel fijn en mooi ligt op een Andalusier.
Is er hier iemand die de D2 heeft?
Mijn custom had een fijne vast zit door de grote knie wrongen.. ik ben best wel bang dat ik die zal missen bij dat zadel. Andere goede opties mogen ook zeker genoemd worden!

Foto'tje van 1 van de geld vretende monsters
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Milo2012 op 13-12-20 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 21:01

c
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

N_B_N

Re: Ervaringen met kingsley zadels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 21:06

Had hij geen andere zadels dan het kingsley? Zo van jou verhaal lijkt het mij alsof hij alleen die wilt verkopen.

Als je trouwens grote wrongen wilt en de custom is echt afgeschreven dan zoek je toch weer een zadel met grote wrongen? Laat je niets aan praten hoor

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-20 21:11

N_B_N schreef:
Had hij geen andere zadels dan het kingsley? Zo van jou verhaal lijkt het mij alsof hij alleen die wilt verkopen.

Als je trouwens grote wrongen wilt en de custom is echt afgeschreven dan zoek je toch weer een zadel met grote wrongen? Laat je niets aan praten hoor

Hij verkoopt alleen kingsley. Die staat goed aangeschreven voor de wat rond geripte paarden.
Niet perse! Alleen denk ik wel dat ik mijn vaste zit erg kwijt raak zonder. Vandaar dat ik ipc voor alles open sta!
Ook een andere goede zadel maker met wellicht meerdere merken zadels :)

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-20 21:12

janna schreef:
Ik heb alleen gehoord dat die Kingsleys tweedehands geen drol meer opleveren. Meeste zadelmakers willen ze niet hebben. Waarom weet ik niet maar dat is wel een nadeel.

Zit er geen garantie op die Custom?

De custom was helaas 2e hands aangekocht.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 21:13

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Wel met HdH een paar jaar geleden met een eigen, ouder zadel en ben toen wel prima geholpen.
Ik heb me alleen recentelijk verbaasd over de foto's die Kingsley zelf op hun Instagram publiceren...zadels die de houding op z'n zachtst gezegd niet ten goede komen. Als dat dan de reclame moet zijn.
https://www.instagram.com/p/CGvBPprniUy ... qja12ig9a1
https://www.instagram.com/p/CF9_XunHkqH ... yg3v5rd5lf

Ik zou in eerste instantie ook contact opnemen met het adres waar je de Custom vandaan hebt, tenzij dat via marktplaats was. Gebroken boom is toch wel ernstig.
Laatst bijgewerkt door MariekeS_ op 13-12-20 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 21:23

Ik zou het niet doen. Om de reden die Janna al noemt, die zadels kelderen zo snel in waarde en de verkoper geeft er zelf ook nog maar een schijntje voor terug. Als het dan niet bevalt dan ben je wel heel veel geld kwijt.

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-20 21:24

MariekeS_ schreef:
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Wel net HdH een paar jaar geleden met een eigen, ouder zadel en ben toen wel prima geholpen.
Ik heb me alleen recentelijk verbaasd over de foto's die Kingsley zelf op hun Instagram publiceren...zadels die de houding op z'n zachtst gezegd niet ten goede komen. Als dat dan de reclame moet zijn.
https://www.instagram.com/p/CGvBPprniUy ... qja12ig9a1
https://www.instagram.com/p/CF9_XunHkqH ... yg3v5rd5lf

Ik zou in eerste instantie ook contact opnemen met het adres waar je de Custom vandaan hebt, tenzij dat via marktplaats was. Gebroken boom is toch wel ernstig.

Helaas heb ik deze overgenomen van een ex stalgenootje :(

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 21:47

z
Laatst bijgewerkt door janna op 07-04-22 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Fataal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:07

Van kentaur heb je ook fijne zadels met veel wrong misschien is dat wat voor je?

En als je het zadel hebt overgenomen van een stalgenootje kan je dan niet het er met haar over hebben?

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:12

Ik heb persoonlijk geen ervaringen met Kingley, maar als je zou willen vergelijken, dan zou je Akash Saddlery eens kunnen contacten. Die heeft Kingsley maar ook andere merken.

Na zelf jarenlang geroepen te hebben voor mij nooit een Custom, heb ik er nu eentje al een jaar, 2e hands gekocht bij NG zadels, en overweeg ik volgend jaar een nieuwe Custom aan te laten meten bij Maud Baselier..

Alle 3 zadelverkopers die ik als zeer prettig heb ervaren

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:23

Ik heb drie Kingsley zadels en ik ben wel erg tevreden. Heb een D1, D2 en D4.

Heb je op de D2 gezeten? Tov een Custom is het wel wat vrijer, maar of je dat bevalt weet je eigenlijk pas als je ermee gereden hebt.

Ik vind het wel hele fijne zadels, ze zijn kwalitatief goed, liggen stabiel op heel veel paarden en de service vind ik heel goed. Als ik iets aan de hand heb of een ander paard dan wordt daar snel naar gekeken.

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:27

Ik zou custom een mailtje doen dat je graag een nieuwe boom in je zadel zou willen, dat moet toch gewoon kunnen!

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-20 22:33

Fataal schreef:
Van kentaur heb je ook fijne zadels met veel wrong misschien is dat wat voor je?

En als je het zadel hebt overgenomen van een stalgenootje kan je dan niet het er met haar over hebben?

Dat heb ik uiteraard al gedaan/ geprobeerd... :o

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-20 22:37

x_Milou schreef:
Ik heb drie Kingsley zadels en ik ben wel erg tevreden. Heb een D1, D2 en D4.

Heb je op de D2 gezeten? Tov een Custom is het wel wat vrijer, maar of je dat bevalt weet je eigenlijk pas als je ermee gereden hebt.

Ik vind het wel hele fijne zadels, ze zijn kwalitatief goed, liggen stabiel op heel veel paarden en de service vind ik heel goed. Als ik iets aan de hand heb of een ander paard dan wordt daar snel naar gekeken.

Nee ik heb er niet op gezeten.. kwam er achter dat mijn boom gebroken was en 2 minuten later lag er een d2 op... op dat momenten rekende ik niet echt op een nieuw zadel van €3000 :Y)

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-20 22:39

tjakka123 schreef:
Ik zou custom een mailtje doen dat je graag een nieuwe boom in je zadel zou willen, dat moet toch gewoon kunnen!

Waarschijnlijk is dat een reparatie van ongeveer de dag waarde van mijn zadel... dat is me helaas niet waard. T zadel lag ook niet perfect perfect.. moest hem rijden met een pad eronder.

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 23:02

Milo2012 schreef:
tjakka123 schreef:

Waarschijnlijk is dat een reparatie van ongeveer de dag waarde van mijn zadel... dat is me helaas niet waard. T zadel lag ook niet perfect perfect.. moest hem rijden met een pad eronder.

Ik weet niet hoe oud je zadel is, maar de restwaarde van custom ligt vrij hoog. Als je zelf twijfelt dan niet doen natuurlijk, maar ik denk wel degelijk de moeite waard zal zijn!

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-20 23:38

tjakka123 schreef:
Milo2012 schreef:

Ik weet niet hoe oud je zadel is, maar de restwaarde van custom ligt vrij hoog. Als je zelf twijfelt dan niet doen natuurlijk, maar ik denk wel degelijk de moeite waard zal zijn![/quote]

Ik weet zo niet wat hoe oud hij is. Oh echt? Ik zal eens een mail sturen naar custom. Bedankt :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 23:46

Zadels zullen meer dan prima zijn, helaas zelf (meerdere) slechte ervaringen met Hans de Haas. Meer info via PB. :)

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 23:51

Je zou kunnen kijken naar zaldi! Speciaal voor barokke paarden. Mijn zelf samengestelde zadel was 1350 nieuw! Vond ik meevallen voor een op maat gemaakt zadel. Ik heb hem op mijn bolle koudbloed liggen :D

Afbeelding

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 00:19

Sella velluto ligt ook mooi op de barokkere types
En met wrong die verplaatsbaar is
Bij mij paste t budget niet
Heb iets veel goedkoper nu
Maar paard kan er prima onder weg.
Rijdt wintec isabelle

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 00:32

Geen ervaring met het merk zadel. Maar wel met Hans haas , ik neem daar geen zadel meer van.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 00:45

Ik zou je huidige zadel eerst eens door een ander laten bekijken. Schijnt een prima verkooptechniek te zijn.

Hier al meerdere keren te horen gekregen dat mijn boom gebroken zou zijn (verschillende zadels), daar kun je pas zekerheid in hebben als ze het zadel ‘uit elkaar halen’, hoe sommige zadelmakers dat zo makkelijk durven te beweren begrijp ik dan ook niet.

Mocht je toch naar een ander zadel gaan kijken, zou ik een GOEDE zadelmaker laten komen die gaat kijken welke boom bij je paard past en vervolgens welke opbouw bij jou past.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 08:47

Ik heb 2jaar heel veel plezier van mijn kingsley gehad. Het laatste jaar kon ik er niet fijn meer in zitten. Hans heeft het zadel in die 2,5 jaar 4 keer gecheckt en nagelopen en ik maakte het wekelijks schoon. T was echt in topstaat maar helaas niet meer pas te krijgen. Tot mijn grote verdriet en verbazing vertelde hij doodleuk dat het tweedehands nagenoeg waardeloos was en kreeg ik er maar een paar 100 euro voor. Wilde ik t echter inruilen op een andere tweedehandse dan mocht ik 1500 bij betalen want ja die andere die hij te koop had was wel meer waard. Voelde me echt enorm genaaid. Ik heb diverse klanten toen naar kingsley doorverwezen waarvan er twee daadwerkelijk een zadel hebben aangeschaft.
Houd er rekening mee dat als je een zadel koopt en het ergens de komende 2/3 jaar moet verkopen je er via Hans dus echt niets voor terug krijgt.