Stalling omgeving Delft, Nootdorp, Pijnacker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aissen1983

Stalling omgeving Delft, Nootdorp, Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 10:18

Beste allen,

Wij hebben een bijzonder "probleem". We hebben op het moment een fijne pony op het oog voor onze dochter. Deze staat echter gestald op de plek waar wij ook graag de pony eventueel zouden willen stallen. Dat is wellicht niet handig. Maar deze stal vonden wij heel fijn en voor all-in vragen ze 285 euro. Dat is voor ons ook nog te doen.

Mijn vraag is nu: weten jullie nog meer all-in stallen in de regio Midden-Delfland, Delft, Nootdorp, Pijnacker, Zoetermeer etc waar ze ongeveer dat bedrag rekenen en waar jullie uiteraard ook tevreden over zijn? Verder zien we graag dat ze dus overdag buiten staan, in de zomer op de wei en dat er in ieder geval een buitenbak is om in te rijden.

Een andere optie is natuurlijk een andere pony zoeken, dat houden we ook in gedachten. Maar ik denk dat dit een hele goede match zou kunnen zijn. Dilemma

Britt_xxx

Re: Stalling omgeving Delft, Nootdorp, Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:25

Even een oprechte vraag: waarom zou de pony daar niet kunnen blijven? Fijn voor het dier ook, geen verhuis. En als het zo’n fijne stal is. Zijn jullie bang voor bezoekjes van de oude eigenaar?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:37

Dat bedrag is in die regio ook echt heel erg netjes. Ik weet niet hoe groot de pony is maar all in onder de 300 vind je hier bijna nergens :)

Aissen1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 10:38

Britt_xxx schreef:
Even een oprechte vraag: waarom zou de pony daar niet kunnen blijven? Fijn voor het dier ook, geen verhuis. En als het zo’n fijne stal is. Zijn jullie bang voor bezoekjes van de oude eigenaar?

Bedankt voor je vraag. De oude eigenaar blijft daar ook, met uiteindelijk een nieuw paard. Dit meisje heeft het er alleen heel erg moeilijk mee. En we zijn bang dat het dan voor onze dochter (en dat meisje) ongemakkelijke situaties oplevert.

Het is ook niet zo dat de optie van de pony én het blijven op die stal van de baan is, maar we zijn wel aan het oriënteren of er eventueel ook andere mogelijkheden zijn of dat als deze combi niet werkt we deze pony dus moeten laten gaan.

Aissen1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 10:50

ruitje schreef:
Dat bedrag is in die regio ook echt heel erg netjes. Ik weet niet hoe groot de pony is maar all in onder de 300 vind je hier bijna nergens :)

Bedankt voor je reactie. Dat weet ik inderdaad, ik ben al actief aan het zoeken geweest. 300 euro is voor ons helaas wel echt de max. Maar wellicht heb ik nog fijne plekjes over het hoofd gezien. :)
De pony is 1.37m

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:55

Wellicht is Prometheus iets voor jullie?

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:01

Ik weet niet zeker wat ze vragen, maar de stal in delfgauw/delfse hout naast uylenburg is misschien iets voor jullie? Weet even de naam niet.
Duijndorp in Pijnacker is ook een leuke stal. Komen ze ook buiten. Anders misschien via facebook oid naar particulieren zoeken die er een paardje bij zoeken, dat is er in de omgeving zeker, maar dan moet je wel goed zoeken.
Aan dezelfde weg als HCN zit ook nog een kleinere stal, ongeveer tegenover het tankstation dat tussen arcobaleno en hcn zit.
Sorry dat ik de namen niet zo goed weet maar dit zijn allemaal wel leuke stallen. Niet all-in, maar wel fijne plekjes voor het paard en de ruiter.

JorienNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:02

Ik zal de link hieronder even sturen. Ken wel wat adresjes

Aissen1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 11:04

Duran123 schreef:
Wellicht is Prometheus iets voor jullie?

Dankjewel, ik ken ze inderdaad. Ik heb ze in ieder geval een mail gestuurd!

Aissen1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 11:13

noox schreef:
Ik weet niet zeker wat ze vragen, maar de stal in delfgauw/delfse hout naast uylenburg is misschien iets voor jullie? Weet even de naam niet.
Duijndorp in Pijnacker is ook een leuke stal. Komen ze ook buiten. Anders misschien via facebook oid naar particulieren zoeken die er een paardje bij zoeken, dat is er in de omgeving zeker, maar dan moet je wel goed zoeken.
Aan dezelfde weg als HCN zit ook nog een kleinere stal, ongeveer tegenover het tankstation dat tussen arcobaleno en hcn zit.
Sorry dat ik de namen niet zo goed weet maar dit zijn allemaal wel leuke stallen. Niet all-in, maar wel fijne plekjes voor het paard en de ruiter.

Dankjewel! Ik ga het even proberen uit te zoeken :)

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:41

noox schreef:
Ik weet niet zeker wat ze vragen, maar de stal in delfgauw/delfse hout naast uylenburg is misschien iets voor jullie? Weet even de naam niet. .

Is die niet allang weg?

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:55

Aissen1983 schreef:
Britt_xxx schreef:

Bedankt voor je vraag. De oude eigenaar blijft daar ook, met uiteindelijk een nieuw paard. Dit meisje heeft het er alleen heel erg moeilijk mee. En we zijn bang dat het dan voor onze dochter (en dat meisje) ongemakkelijke situaties oplevert.

Het is ook niet zo dat de optie van de pony én het blijven op die stal van de baan is, maar we zijn wel aan het oriënteren of er eventueel ook andere mogelijkheden zijn of dat als deze combi niet werkt we deze pony dus moeten laten gaan.

Dat is geen ideale situatie inderdaad. Succes met het zoeken naar een nieuwe stal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:59

Oei, all-in waar de paarden écht voldoende buiten komen (en dan heb ik het niet over maar 3-4 uur), is voor jouw budget erg lastig te vinden in de omgeving. Weet er helaas alles van! Na wekenlang, misschien zelfs maandenlang speuren heb ik het opgegeven en ben ik particulier gaan staan. Bij mensen aan huis, alles volledig in eigen beheer. Dat is wel meer werk, maar zo kan ik mijn paard wel bieden wat hij nodig heeft. En al-les zelf bepalen: geen gezeik of hij te weinig eten krijgt of niet genoeg buiten komt. Ben ik immers zelf verantwoordelijk voor. Met echt mooie uitrijmogelijkheden; zitten op de grens Pijnacker-Nootdorp dus kan alle kanten op. In de omgeving zijn ook veel stalletjes die niet online te vinden zijn. Ik raad je aan om een advertentie te plaatsen op Marktplaats, daar heb ik toen veel reacties op gekregen, wie weet krijg je zo nog andere stallen te zien waar je van te voren niet over had nagedacht!

Wat zijn precies je eisen? Als je bijv wilt inleveren op het aantal uur dat je paard buiten staat, is er best wat te vinden maar dat gaat doorgaans niet voor 300 euro pm. Denk graag mee :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:05

Neville stables voldoet wel aan je eisen.

Waar staat de pony nu dan?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:51

Heb je het al gevraagd aan de verkoper? Als het een fijne stal is, dan zullen zij het toch ook prettig vinden, dat hun ex-pony daar kan blijven en niet hoeft te verhuizen? Ik zou niet gelijk van het negatieve scenario uit gaan.

Aissen1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 07:47

Bedankt voor alle reacties. Gisteren uiteindelijk gehoord dat ze toch niet tot verkopen over gaan, ze vindt het te moeilijk om afscheid te nemen. Wel ben ik blij met alle tips hier, we gaan rustig verder op zoek naar de geschikte pony. Bedankt allemaal!

Aissen1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 07:49

Tessebes schreef:
Heb je het al gevraagd aan de verkoper? Als het een fijne stal is, dan zullen zij het toch ook prettig vinden, dat hun ex-pony daar kan blijven en niet hoeft te verhuizen? Ik zou niet gelijk van het negatieve scenario uit gaan.

Ja, dit was ook met hen besproken. De moeder van het meisje gaf dat zelf al aan dat zij daar veel moeite mee had. Maar het is nu niet meer aan de orde. Bedankt voor je tip in ieder geval!