Stalling full-service 2 jarig sportpaard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LieveLoes

Stalling full-service 2 jarig sportpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 20:15

Hai!

Ik heb vandaag op mijn werk een vrij eigenaardig verzoek gehad. Dit valt normaal niet onder mijn werkzaamheden, maar moet het toch uitzoeken.

Voor een internationale klant ben ik op zoek naar een stal die volledig ontzorgt in de verzorging van een 2 jarig sportpaard in het hoge prijs segment. Mijn klant zelf doet dit voor haar baas en ze weet zelf echt 0,0 van paarden.

Eigenaar wil hem niet in groepsverband of 24/7 buiten hebben.

Wie heeft er voor mij een naam van een goede stalling in de omgeving van Oss die deze service bieden kan?

Dank je wel alvast!

Mungbean

Re: Stalling full-service 2 jarig sportpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:16

Moet het paard klaargemaakt worden voor de keuring of sport? Dat biedt toch iedere trainingsstal aan?
Wat is hier precies zo eigenaardig aan?
Als het om een topper gaat zou ik hem ergens bij een hengstenhouder parkeren die ook stalruiters in dienst heeft, het liefst de grotere namen zodat het paard volgend jaar meteen ook in de kijker komt als hij echt zo briljant is.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:22

Waarom in de buurt van Oss? En wat is de bedoeling met het paard? Moet die ook getraind worden of moet het een pensionstal zijn?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:52

Sjoerd Frankevijle in Uden

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 00:17

Sizzle schreef:
Moet het paard klaargemaakt worden voor de keuring of sport? Dat biedt toch iedere trainingsstal aan?
Wat is hier precies zo eigenaardig aan?
Als het om een topper gaat zou ik hem ergens bij een hengstenhouder parkeren die ook stalruiters in dienst heeft, het liefst de grotere namen zodat het paard volgend jaar meteen ook in de kijker komt als hij echt zo briljant is.

Deze vragen komen ook in mij op. Er zijn genoeg stallen die het volledige management en verzorging kunnen doen maar dat is wel heel afhankelijk van wat het doel is met het paard.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 02:02

Het verzoek is eigenaardig omdat dit totaal helemaal 0,0 met mijn eigenlijke werkzaamheden te maken heeft. Ik heb hier dus ook absoluut geen enkel verstand van. Ik weet alleen een “simpele” pensionstalling te zitten in de buurt waar ze mesten, voeren en buiten/binnen zetten. En dus niet per se het hele pakket en ik weet ook niet of dit verzoek iets gebruikelijks is in de paardenwereld.

Wat ik nu begreep is dat het eigenlijk gewoon de bedoeling is dat het paard ergens staat en dat iemand voor hem/haar zorgt: eten, naar buiten, mesten etc etc. Het moet in de buurt van Oss zijn omdat mijn klant daar zit. Zij moeten er gemakkelijk en snel naartoe kunnen om de eigenlijke eigenaar foto’s te kunnen sturen. Of ie klaar moet voor een keuring; geen idee. Het was volgens mij niet de bedoeling dat er nu iets met het paard zou gebeuren.

De eigenlijke eigenaar zit in het buitenland. Ik communiceer met zijn werknemer. Deze werknemer weet bij wijze van alleen dat een paard een staart aan de achterkant heeft.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 02:24

Op basis van de info zoals je hem nu geeft, lijkt een reguliere pensionstal me niet geschikt. Daar zal hij weliswaar verzorgd worden en die zullen ook kunnen zorgen dat hij bijvoorbeeld naar de smid gaat, maar aandacht of extra zaken zijn doorgaans niet geregeld of schieten erbij in.

Of het gebruikelijk is, is dus heel afhankelijk van wat ze ermee willen. Als hij van de zomer 3 word en het de bedoeling is dat hij eigenlijk naar een trainingsstal gaat en straks ook word zadelmak gemaakt etc, is het heel gebruikelijk. Als hij enkel daar moet zijn en verzorgd moet worden en that's it, dan is dat, zeker voor een paard in opfok leeftijd, niet zo gebruikelijk. Ik zou toch proberen een aantal gerichte vragen te stellen, eventueel benoemen als dat je meer info wil om zo goed mogelijk passende plek te vinden, en dan verder zien. Denk aan wat voor type paard is het, welke diensten verwachten ze precies, is het nu dan een 1,5 of 2, 5 jarige, willen ze er straks zelf ook wat mee doen... Ik zit niet superver uit de buurt, als je iets meer weet wat de bedoeling is ken ik misschien wel wat opties.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 14:29

Ik zou een lijstje met vragen sturen naar deze werknemer zodat die dat met de eigenaar kan bespreken en jou de antwoorden kan terug geven.

Bijv:
- Moet het dier basis getraind worden: trailermak/ wassen/ hoefverzorging etc.
- moet het dier (tzt) zadelmak en ruitermak gemaakt worden.
- moet de stal ook medische zaken regelen als entingen, hoefverzorging, ontworming etc
- wat wil de eigenaar dat het paard over een jaar geleerd heeft en over 3 jaar.
- welke rol wil de eigenaar spelen bij het paard, nu en over een jaar, over 3 jaar.
- moet het een professionele stal zijn van en met topmanagement en topruiters?
- wat is het budget, paardenstallingen in NL zijn erg prijzig.

Dit geeft wat meer houvast in het adviseren van een geschikte stalling.

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:21

Een goede stalling die een tweejarige niet in groepsverband en/of 24/7 buiten houdt, is geen goede stalling. Beest wordt er dus de dupe van dat hij in het hogere prijssegment valt. Lekker dan.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:30

Ik denk dat troi een mooi lijstje heeft met vragen om te stellen aan de eigenaar. Dan kun je ook wat gerichter zoeken en voorkom je dat je over een jaar weer kunt gaan zoeken als de eigenaar het paard beleerd wil hebben.

Eatshay ik denk dat we ons dat allemaal wel beseffen hier, maar TS heeft daar natuurlijk geen invloed op.

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:35

Pb gestuurd

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 15:43

@Troi, dank je wel! Ik ga het even vertalen en ik ga het naar mijn klant sturen. Is inderdaad een mega nuttig lijstje. Top!

@Eatshay - bedankt voor je mening :) Ik sta er zelf ook grotendeels zo in, maar ik kan er inderdaad vrij weinig aan de eisen van de eigenaar veranderen.

@Watnou1 - ik heb gereageerd!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 15:52

Ik zou ook vragen of hij helemaal alleen moet komen te staan, of wel met 1, 2 of 3 andere paarden mag staan.

12/7 buiten doen de meeste paarden het in mijn ogen beter op dan 24/7 buiten. Voor mij is dat dus ook voor een jong paard een vereiste (en zo hebben we het dus ook gedaan, maar ze stonden bij ons aan huis).

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 11:34

Ter info: we zijn vanmorgen bij een stal in de buurt gaan kijken. Zoals het er nu naaruit ziet komt het paard daar te staan, als hij in Nederland blijft.

Allemaal hartelijk bedankt voor het meekijken en de goede tips! :))

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:42

Leuk. Moest het paard ook nog getraind worden of ging het (voorlopig) alleen om stalling?

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 15:11

Het eerste jaar ging het echt alleen om de stalling gaf ze vanmorgen aan. Dus dat is prima! :) Hebben nu een 'gewone' pensionstalling gevonden die we nu, uiteraard tegen meerprijs, ombouwen naar full-service. Dus alles is toch op zijn pootjes terecht gekomen. Ik had het lijstje van Troi doorgestuurd, maar eigenaar heeft daar verder geen reactie op gegeven.