Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marije_1997 schreef:Blussem schreef:Bedoel je geen vrachtwagen? Dan mag je eerst sparen voor een C rijbewijs. Tenzij om het vervoeren gaat van twee shetlanders.
België gelden andere regels.
Yontheke schreef:Wat viel je tegen aan de kwaliteit van krismar dan? Wij zijn net voor krismar gegaan omdat we het kwaliteit vinden.
prugelpiet schreef:Ze zijn ideaal. Net wat Yontheke zegt, paarden laden makkelijker, je kan makkelijk binnen opzadelen, achterin veel ruimte voor spullen of even omkleden.
Maar, vaak mogen er inderdaad niet 2 grote paarden op. Alhoewel het grootste gros van de mensen het wel doen.
Als ik het geld had, zou ik er zo een kopen. Ideaal!
Jet schreef:Naar mijn idee is overbelading nooit veilig.
k_m schreef:Hebben jullie wel eens met zo een vrachtwagentje gereden? Het is echt niet zo onveilig als jullie doen uitschijnen. Dat het niet mag is een ander verhaal, en ook het feit dat je het jezelf kwalijk zal nemen als er iets gebeurd. Maar het is echt veel veiliger dan een trailer hoor.
Ashkerlon schreef:Tja, mijn wagen is een 5-tons die terug gekeurd is naar 3,5 ton. Dus in principe kan die 2 paarden aan zou ik dan denken? Wat ik hoe dan ook afraad, want als je iets tegen komt en je zit boven 3,5 ton zegt de verzekering gewoon dikke doei... Jij als bestuurder hebt gewoon enkel je B-rijbewijs en dat is tot 3,5 ton, los van wat die wagen aan kan. Politie staat ook vaak te controleren op de aanrij routes naar grote wedstrijden en dan hang je er gewoon aan.
2 arabiertjes zou wel lukken denk ik. Zou je eens moeten op een laadbrug zetten. Maar 2 warmbloeden? Dan ga je sowieso boven je 3,5ton.
Ik heb maar 1 paard, dus altijd maar 1 paard geladen. Vroeger op een trailer er ooit eens een 2e paard naast gezet. Heeft nog geen 5 minuten geduurd want ze ging die andere vermoorden. Dus op de B-wagen nooit willen uitproberen. Prinsesje wou haar privé-transport![]()
Nu, paard is 25, vriend heeft een dikke wagen met mooie trailer. En voor die 2 ritjes op een jaar richting bos of zee is het gewoon stilletjes aan zonde om die camionette te houdenik kan het nog niet echt over mijn hart krijgen, want ben gek op dat ding. Maar ik denk dat verkoop toch de beste optie begint te worden. Zo zonde...