Pensioenstal. Bestaat die wel voor mijn paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
neetoch
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Pensioenstal. Bestaat die wel voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-20 13:41

Ik ben aan het kijken naar alle opties;

Maar bestaat er een pensioenstal in Nederland, voor een 8 jarige ruin, minimaal 1.82 schoft, die dus en atactisch is en kissing spines en krampbenen heeft?

Dit betekent dus in de praktijk, dat hij jaar rond in de dekens moet, er een zeer ruime stal of overdekte slaapplek voor hem moet zijn die zacht genoeg is dat hij durft te gaan liggen. Op gras kan hij, uren lang op harde grond (tegels, grind, beton) lukt hem dan weer niet. Oh ja ook nog 4 witte benen, dus tot de koten of knieën in de modder komt ook al niet goed.


Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 13:46

Die stallen moeten er wel zijn toch?
Bij ons (pension stal, maar veel oudjes ook) staan ze jaarrond overdag op gras, 's nachts in 3,5 x 3,5 op stro. Dat is op kleigrond misschien niet haalbaar, maar wij zitten op zandgrond, neem aan dat er meer stallen op zandgrond zijn die dat aanbieden, of 's zomers dat en in de winter op paddocks? Vraag is dan misschien meer wat jouw budget is en welke regio je zoekt.

Ibbel

Berichten: 49070
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Pensioenstal. Bestaat die wel voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 13:49

Neem eens contact op met De Wildtshof in Uddel. Daar kan een hoop, inclusief overdekte slaapplaats, lang op gras (vanaf vroege voorjaar tot nu zo'n beetje dacht ik), dekens, medicatie, de hele mikmak. Ik weet alleen niet of ze vol zitten.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 13:50

Kijk eens bij Stal van Dillen in Knegsel? Zij hebben ook een rust/pensioen gedeelte in hun bedrijf.

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 14:41

Paardenrusthuis van der Kruis in Leende is wellicht iets voor jullie :)

Hier hebben ze verschillende stallingsvormen en wordt ook naar het paard an sich gekeken.

Wodamen
Berichten: 135
Geregistreerd: 29-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 14:51

Ik ken een stalling in buiten gebied Duiven die momenteel alleen maar Pensioenpaarden heeft staan. Gewoon bij een vrouwtje aan huis
Zomer op weide
Winter op paddock
Grote stallen 4x4 geloof ik
Krijgen hooi
Doet dekens op en af evenals bescherming zorgt erg goed voor de paarden
Staan op vlas en mogelijkheden om op vlas met rubbermatten te staan.

ImLucky

Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Re: Pensioenstal. Bestaat die wel voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 15:31


LUCKY-Liberto-24j-gelderse pony-ruin-drL1+9-buitenritjes pensioen<3 lucky en anika gaan los op het strand in oudorp!!
ANIKA-van de zuidzijde-10j-2e premie shetland-merrie-grasmaaier en bak slepen<3
Karel-Cestino Rosa MDM-5j- hannoveraan (brandmerk 86) (cloney(contender)xEsprit)-zadelmak!<3

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Pensioenstal. Bestaat die wel voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 15:32

Paardenrusthuis van der Kruis. Heel groot, bied zeer veel pensioenmogelijkheden.

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

neetoch
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-20 15:48

Wodamen schreef:
Ik ken een stalling in buiten gebied Duiven die momenteel alleen maar Pensioenpaarden heeft staan. Gewoon bij een vrouwtje aan huis
Zomer op weide
Winter op paddock
Grote stallen 4x4 geloof ik
Krijgen hooi
Doet dekens op en af evenals bescherming zorgt erg goed voor de paarden
Staan op vlas en mogelijkheden om op vlas met rubbermatten te staan.


Zou je mij hier in pb (wellicht verstandig ;) ) wat gegevens over op kunnen sturen zodat ik contact kan opnemen?

Ik heb bij alle opties gekeken verder en van der Kruis moet ik nog reageren en de Wildschut nog van horen. Maar de andere 2 vallen helaas om bepaalde reden al gelijk af.

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 23:34

Ik heb er geen idee van of ze plek hebben, maar in Berkhout ( Noord-Holland) zit dit rusthuis: De Koggehoeven, https://www.koggehoeven.nl/ . Bekenden van me hebben daar hun paard op pensioen staan en hun bevalt het heel goed. Ik ben er inmiddels een aantal keren geweest om er een paard naar toe te brengen en ik persoonlijk vind het een hele fijne, mooie pensioenstal.

Sterkte met je beslissing hoor!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Mel1983
Berichten: 13
Geregistreerd: 16-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 13:29

Pensioenstal het briesend paard in Oudewater? Www.paarden-rusthuis.NL als ik het goed onthouden heb.

Hier staat mijn oude maatje Igor.

Ze hebben verschillende groepen. Groot stuk verhard en zand bij elke groep bij goed weer groot stuk land. Bodem bedekking in loopstal is heel dik. Genoeg te eten en kunnen zelf kiezen waar ze staan.
Wordt goed op het paard gelet en alles in overleg. Dekens ook geen probleem.

Hele fijne eigenaren en medewerkers.

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Pensioenstal. Bestaat die wel voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 13:40

Mijn kwpner staat op paardenrusthuis Jakari in midden NL.

In de mooie maanden lopen ze op de wei, de wintermaanden overdag in de paddock en in de nacht op stal. Er staan ook meerdere jonge paarden die door een reden met pensioen zijn.

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Pensioenstal. Bestaat die wel voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 14:00

Van ons gaan er 3 naar Klavertje 4 in St Oedenrode volgende week, alleen voor de winter. Dekens zijn daar geen probleem en zitten op zandgrond dus ook in de winter naar buiten. Op hun website staat alle informatie wel

neetoch
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Re: Pensioenstal. Bestaat die wel voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-20 16:40

Ik ben er al uit eigenlijk; Ik wist dat natuurlijk al , maar ik ga hem niet uit handen kunnen geven. Ik heb idd even met de gedachte gespeeld, omdat het een stuk goedkoper (gewoon de helft) voor mij uit zou gaan komen, toen ik de gemiddelde pensioen tarieven zo eens las, maar ik kan het niet.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:48

Jet schreef:
Ik heb er geen idee van of ze plek hebben, maar in Berkhout ( Noord-Holland) zit dit rusthuis: De Koggehoeven, https://www.koggehoeven.nl/ . Bekenden van me hebben daar hun paard op pensioen staan en hun bevalt het heel goed. Ik ben er inmiddels een aantal keren geweest om er een paard naar toe te brengen en ik persoonlijk vind het een hele fijne, mooie pensioenstal.

Sterkte met je beslissing hoor!



Deze stal. Echt top! Mijn paard heeft daar het laatste half jaar van zijn leven doorgebracht tot hij overleed.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 18:26

neetoch schreef:
Ik ben er al uit eigenlijk; Ik wist dat natuurlijk al , maar ik ga hem niet uit handen kunnen geven. Ik heb idd even met de gedachte gespeeld, omdat het een stuk goedkoper (gewoon de helft) voor mij uit zou gaan komen, toen ik de gemiddelde pensioen tarieven zo eens las, maar ik kan het niet.


Verstandig, ik heb er ook spijt van, helaas leeft mijn paard niet meer.
Mocht er ooit weer een pony komen, till death do us part.

Es war schön.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 18:50

Bij de koggenhoeve blijf je gewoon eigenaar hoor.

Voor mij was het ook wel even wennen om de verzorging uit handen te geven maar na een paar weken gaf het ook veel rust omdat het daarvoor op pension gewoon niet meer ging en ik alleen maar zorgen had.

Mijn paard heeft er maar een half jaar mogen staan voor hij overleed, hij is 28 jaar geworden, maar het zijn voor hem een paar hele fijne maanden geweest. Ik zou het zo weer doen maar dan wil ik wel een plek hebben waar ik 2 a 3x per week even heen kan.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Destiny22
Berichten: 1002
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 18:55

neetoch schreef:
Ik ben aan het kijken naar alle opties;

Maar bestaat er een pensioenstal in Nederland, voor een 8 jarige ruin, minimaal 1.82 schoft, die dus en atactisch is en kissing spines en krampbenen heeft?

Dit betekent dus in de praktijk, dat hij jaar rond in de dekens moet, er een zeer ruime stal of overdekte slaapplek voor hem moet zijn die zacht genoeg is dat hij durft te gaan liggen. Op gras kan hij, uren lang op harde grond (tegels, grind, beton) lukt hem dan weer niet. Oh ja ook nog 4 witte benen, dus tot de koten of knieën in de modder komt ook al niet goed.


Je kan eens kijken op www.paardinbalans.com
Zij kan ook paarden helpen met ataxie en Kissing spines door middel van training. Het is mogelijk om je paard er in training te zetten of in pension en dan lessen bij haar volgen. Het is op basis van vol pension dus je hoeft niet elke dag heen.

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 18:57

Ik weet niet of je er iets aan hebt, want een goede plek kan ik je niet aanraden in die omgeving omdat ik die omgeving gewoon niet ken...

Maar... Ik heb ook een hele tijd gedacht om mijn toen 15-jarig paard uit handen te geven met KS en spondylose als therapiepaard, maar ik heb dat uiteindelijk toch niet gedaan. Ik ben gewoon via via beginnen rond horen of er geen mensen waren met een plekje thuis voor weinig geld. Het heeft even geduurd, maar ik ben uiteindelijk bij een vriendin van me terecht gekomen die haar paard verkocht waardoor haar oude pony nu alleen stond te staan, ik heb mijn paard dus als alternatief aangeboden, hij staat er intussen al meer dan een jaar en ik ben heel blij met deze plek! Betaal echt het minimum, mooie paddock paradise met een stal en ik ga wekelijks nog 1 keer langs.

Ik raad je dus aan om gewoon via mensen die je kent eens rond te horen of er niemand nog op zoek is naar een weidemaatje of een extra stalletje vrij heeft op een weide.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

neetoch
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Re: Pensioenstal. Bestaat die wel voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-20 19:11

Ho even hoor mensen. Ik heb even met de gedachte gespeeld door aan een pensioen stal te denken. Omdat dit mij op maandbasis gewoon de helft scheelt. Omdat ik huur en dus een paard niet alleen zet. En hij nog maar 8 is, dus geen idee hoe lang hij nog happy gaat zijn. Echt geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om hem nog ergens in training te gaan zetten, hij is duidelijk genoeg geweest. Maar ik kan hem niet uit handen geven en dat wist ik natuurlijk stiekem ook wel (onze band is ook enorm groot, juist hierdoor denk ik, waar je je het meeste zorgen om maakt, kruipt het hardst in je hart), maar het is nog zo vers allemaal dus ik ben alle opties aan het bekijken en dus aan het afstrepen.

pillow
Berichten: 7783
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Pensioenstal. Bestaat die wel voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:05

Nou zal ik heel Bokt wel weer over me heen krijgen. Maar een 8 jarige met zoveel problemen die altijd een deken op moet en nauwelijks durft te gaan liggen zou ik afscheid van nemen. Dit houd dus in dat ik hem laat hemelen. Ook de kosten in ogenschouw genomen. Voor hetzelfde wordt hij 25 en moet je dus nog 17 jaar pensiongeld betalen voor een paard waar je helemaal niks meer aan hebt. En voor een paard die geen leuk leven meer heeft.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

neetoch
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-20 20:14

Nee hoor mij niet iig. Ik besef echt wel dat het waarschijnlijk helemaal niet verkeerd zou zijn om hem nu gelijk te laten hemelen. Het nauwelijks durven te gaan liggen is trouwens niet waar, dat maak jij ervan als ik dat zo mag zeggen. Hij is gruwelijk groot en ik ken maar weinig paarden die graag gaan liggen op bv beton met stro. De pest is bijna dat hij nu hij aan mij voelt dat er niet meer gekloot gaat worden aan hem omdat ik nu blijkbaar rust heb in mijn donder nu ik dus alles weet wat hij mankeert, hij de vrolijkheid zelve is...
Dus ik wacht op het moment totdat ik zie dat hij het niet meer leuk gaat vinden, ik kan het nog niet gelijk.

ellepel

Berichten: 47325
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:31

dat is sowieso moeilijk hoor als het om je eigen paard gaat.
van een ander kan ik ook makkelijk zeggen van laat maar inslapen dat is beter.
ik heb ook altijd geroepen dat als mijn ruin zijn gebit kapot is en hij niet meer hooi kan eten ik hem laat hemelen.
sjit, nou is hij 28.....zijn gebit is versleten en ik sleep braaf met slobbertjes rond en koop fijn hooi zodat meneer lekker soppen kan. :D

wat rusthuis betreft hoor ik veel goeds over de paardenkamp :j

neetoch
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Re: Pensioenstal. Bestaat die wel voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-20 20:36

Dank je wel Ellepel, ik kon weer even grinniken om je vergelijking, lekker herkenbaar.

Paardenkamp zou ik ook zo voor tekenen, maar dat gaat niet lukken. Wachtlijst is gesloten. En je meld je paard aan vrij jong nog dacht ik , je betaald jaarlijks een bijdrage , zodat er hopelijk een plekje is voor ze als ze oud en versleten zijn.

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:48



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers