assie schreef:Xxxpetraxxx hier op bokt heeft zo'n omgebouwde bus. Daar vervoert ze haar Welsh, shet en menkar mee. Zou je de kar niet meenemen, dan heb je zeker genoeg ruimte voor 2 c-pony's
Setteli schreef:Horse on Wheels in Markelo bouwt een bus zelf om naar wens. Soms ook wat op voorraad.
Misschien kun je hen eens benaderen. Deze hebben in ieder geval genoeg laadvermogen om ook 2 paarden te vervoeren.
https://www.horseonwheels.nl/
Ninx schreef:Setteli schreef:Horse on Wheels in Markelo bouwt een bus zelf om naar wens. Soms ook wat op voorraad.
Misschien kun je hen eens benaderen. Deze hebben in ieder geval genoeg laadvermogen om ook 2 paarden te vervoeren.
Ik ken deze bussen, ik ben gaan kijken en vond het er goed uitzien.
Mijn vriend twijfelt een beetje of het wel veilig genoeg is. Dit is de reden dat ik ook ben gaan kijken naar een vrachtwagen, en ben dus nu een beetje e.e.a. aan het vergelijken.
Mijn voorkeur gaat uit naar een bus vanwege het formaat, maar het moet wel veilig zijn.
ikke schreef:Ninx schreef:
Ik ken deze bussen, ik ben gaan kijken en vond het er goed uitzien.
Mijn vriend twijfelt een beetje of het wel veilig genoeg is. Dit is de reden dat ik ook ben gaan kijken naar een vrachtwagen, en ben dus nu een beetje e.e.a. aan het vergelijken.
Mijn voorkeur gaat uit naar een bus vanwege het formaat, maar het moet wel veilig zijn.
Ninx schreef:ikke schreef:Die bus is zo veilig als de kennis van de chauffeur.
Zoek het topic van de ponymenbus (volgens mij is die nu van die petra) dan zie je hoe het zou kunnen en die bus is, in mijn optiek, nog steeds te lomp opgebouwd. Dat had 100 - 150kg lichter gekund zonder de degelijkheid of veiligheid in het geding te brengen.
De grootste valkuil bij die bussen is overigens niet eens de pony die je erin zet maar alle zooi die je extra mee sleept omdat je toch plek genoeg hebt. Die plek is er wel maar het laadvermogen niet.
Ik ga even zoeken of ik dat topic kan vinden!
Veel zooi zal ik niet snel meenemen..... kan me niet 1,2,3, voorstellen wat ik zou meenemen :-P Een pony en een zadel....
Hoe Horseonwheels de bussen verbouwd heeft ziet er degelijk maar niet heel zwaar uit. Het is overigens de enige aanbieder die ik ken, of zijn er meer?
Setteli schreef:Horse on Wheels in Markelo bouwt een bus zelf om naar wens. Soms ook wat op voorraad.
janderegelaa schreef:Setteli schreef:Horse on Wheels in Markelo bouwt een bus zelf om naar wens. Soms ook wat op voorraad.
Ik vind ze er zo op het oog goed uit zien. Nu zijn alle bussen die op de site staan verkocht maar bij de goedkoopsten zit er wel een addertje onder het gras. Die zijn te oud en mogen de milieuzone’s niet meer in.
Ninx schreef:cissy schreef:Wat je ook koopt, zet m vóór kopen op de weegbrug om netto laadvermogen te checken. Valt vaak vies tegen.
Ja, dat is een goeie. Ik kwam nu een paar teruggekeurde C wagens tegen... daar blijft maar weinig laadvermogen over. Dus daar ga ik maar niet voor.
Estera schreef:Ninx schreef:Ja, dat is een goeie. Ik kwam nu een paar teruggekeurde C wagens tegen... daar blijft maar weinig laadvermogen over. Dus daar ga ik maar niet voor.
Ben ik weer benieuwd waar jij de terug gekeurde wagens hebt gezien. Ik zoek juist minimaal C1 en wat je 1 maal terug kunt keuren, kan ook weer naar het origineel gekeurd worden.
ikke schreef:Mijn vorige werkgever had zo'n ding. Die was technisch 5500kg TMM maar op papier 3500kg TMM. Daarmee konden ze op eigen terrein lomp-zware dingen vervoeren maar op de openbare weg kon je er dan met een gewoon rijbewijs mee rijden.
Ninx schreef:ikke schreef:Mijn vorige werkgever had zo'n ding. Die was technisch 5500kg TMM maar op papier 3500kg TMM. Daarmee konden ze op eigen terrein lomp-zware dingen vervoeren maar op de openbare weg kon je er dan met een gewoon rijbewijs mee rijden.
Ik kon met die wagens, nu B voorheen C, zelfs maar iets van 350 kilo laden.
Mensen reden er zelf wel probleemloos mee met meerdere paarden erin, maar ik ben een te brave broeder.... bang dat je daar gedoe mee krijgt.
Bovendien zijn die dingen ook wel echt een stuk groter en lomper.
Ninx schreef:Estera schreef:Ben ik weer benieuwd waar jij de terug gekeurde wagens hebt gezien. Ik zoek juist minimaal C1 en wat je 1 maal terug kunt keuren, kan ook weer naar het origineel gekeurd worden.
Gewoon op Marktplaats. Staan er nu 2 op.... Als je het niet kunt vinden kan ik je linkjes sturen.
Estera schreef:Ben ik weer benieuwd waar jij de terug gekeurde wagens hebt gezien. Ik zoek juist minimaal C1 en wat je 1 maal terug kunt keuren, kan ook weer naar het origineel gekeurd worden.