Ayasha schreef:In de prijscategorie van om en bij de 3000 euro ga je vrees ik ook simpelweg meer ellende tegen komen. Doorsparen tot je meer kan uitgeven is geen optie?
Tessebes schreef:Ik weet dat je hier niet om vraagt, maar als 3000 euro veel geld voor je is en je bij een hoger bedrag sponsering nodig hebt, kan je dan niet beter gaan leasen?
c_alsemgeest schreef:Keuringskosten e.d. komen er vaak ook nog bij... als koper heb je natuurlijk ook een stukje onderzoek plicht, anders sta je zwak als er later iets blijkt te zijn.
Maar besef je wel dat sommige veearts rekeningen al duizenden euro's kunnen zijn... ik denk dat je echt goed naar het financiële plaatje moet kijken of een eigen paard überhaupt haalbaar is.
Heicke schreef:Het blijft dus giswerk. Ik had gehoopt op een site waarop je papieren kunt controleren.
Het was het 9e paard al wat gewoon niet in orde blijkt te zijn. Deze was eindelijk eens niet kreupel of ziek en mijn dochter had er een klik mee. Maar wel even gewoon 10 jaar jonger gemaakt op papier. En om nu 3.000 euro uit te geven voor een dier wat al ruim 20 blijkt te zijn.... Jammer dat je niet gewoon bij een particulier een fijn paard kunt kopen waar niets mis mee is. Ik heb gewoon geen vertrouwen meer nu, bang om belazerd te worden voor veel geld (voor mij is dat veel) en dan een dier te hebben waar ze al snel niets meer mee kan en veel verdriet en kosten erbij.
Heicke schreef:Mijn oorspronkelijke vraag is anders, wat mij betreft mag het topic gesloten worden blijkbaar is er geen site waar je papieren kunt controleren en blijkbaar is het gewoon om in lagere prijsklasses opgelicht te worden.
Heicke schreef:c_alsemgeest schreef:Keuringskosten e.d. komen er vaak ook nog bij... als koper heb je natuurlijk ook een stukje onderzoek plicht, anders sta je zwak als er later iets blijkt te zijn.
Maar besef je wel dat sommige veearts rekeningen al duizenden euro's kunnen zijn... ik denk dat je echt goed naar het financiële plaatje moet kijken of een eigen paard überhaupt haalbaar is.
Daar hou ik echt wel rekening mee, ik heb ook al geïnformeerd bij de veearts wat keuring kost we zijn al namelijk al een tijd op zoek maar stuiten alleen maar op oplichting en bedrog w at blijkbaar heel normaal is. Aan voorbereiding ligt het echt niet. Ik vind het niet prettig om nu de stempel te krijgen dat ik er toch geen geld voor heb... De paarden die ze nu verzorgd zijn ook 300e bij elkaar p.mnd... En ja ik weet dat verzorging en artskosten samen hoger zijn en ja dat kunnen we missen de verzorgpaarden kunnen dan ook opgezegd worden.
Mijn oorspronkelijke vraag is anders, wat mij betreft mag het topic gesloten worden blijkbaar is er geen site waar je papieren kunt controleren en blijkbaar is het gewoon om in lagere prijsklasses opgelicht te worden.
Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 8 bezoekers