Buitenrit terschelling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lovas
Berichten: 212
Geregistreerd: 22-11-15

Buitenrit terschelling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 21:25

Ik ga binnen kort gezellig met wat vriendinnen een weekje terschelling.
Ben er nog nooit geweest!
Wij hoorde dat je daar leuk kan buitenrijden,
1 van het groepje dat mee gaat en ik willen samen Een leuke ontspannen buitenrit maken.
Diegene is nog heel onervaren. Ik zelf heb wel ervaring maar zij wilt absoluut niet galloperen en dat begrijp ik volkomen. Dus we gaan samen gewoon de beginners buitenrit doen en eigenlijk vind ik dat ook wel lekker. Gewoon een ontspannen draf en stap ritje.
Nu heb ik ijslanders gezien en friezen. Ik heb geen idee welke goed is, heeft 1 van jullie ervaring met buitenrijden op terschelling? En voor mijn vriendin is een braaf paard echt geeisd. En een goede begeleider ook!
Als iemand iets weet, please let me know!

Ik moet wel mijn eigen paardjes missen dan voor een weekje, maar mijn verzorgster gaat mijn merrie rijden en verzorgen en ze mag mijn ruin ook verzorgen en af en toe los gooien in de padock (staat op het land) en ook 2 x longeren maar hij heeft voor de rest lekker vrij! Meisje is 14, gaat dan een weekje voor mijn 2 paarden zorgen waarvan 1 een pittige is maar komt vast goed!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70639
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Buitenrit terschelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:15


Marie111
Berichten: 4675
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:42

Lovas schreef:
Ik ga binnen kort gezellig met wat vriendinnen een weekje terschelling.
Ben er nog nooit geweest!
Wij hoorde dat je daar leuk kan buitenrijden,
1 van het groepje dat mee gaat en ik willen samen Een leuke ontspannen buitenrit maken.
Diegene is nog heel onervaren. Ik zelf heb wel ervaring maar zij wilt absoluut niet galloperen en dat begrijp ik volkomen. Dus we gaan samen gewoon de beginners buitenrit doen en eigenlijk vind ik dat ook wel lekker. Gewoon een ontspannen draf en stap ritje.
Nu heb ik ijslanders gezien en friezen. Ik heb geen idee welke goed is, heeft 1 van jullie ervaring met buitenrijden op terschelling? En voor mijn vriendin is een braaf paard echt geeisd. En een goede begeleider ook!
Als iemand iets weet, please let me know!

Ik moet wel mijn eigen paardjes missen dan voor een weekje, maar mijn verzorgster gaat mijn merrie rijden en verzorgen en ze mag mijn ruin ook verzorgen en af en toe los gooien in de padock (staat op het land) en ook 2 x longeren maar hij heeft voor de rest lekker vrij! Meisje is 14, gaat dan een weekje voor mijn 2 paarden zorgen waarvan 1 een pittige is maar komt vast goed!


Wij gaan altijd naar Rijpaardenverhuur Lok. Brave paarden en goede begeleiding!
In overleg is er van alles mogelijk.

http://rijpaardenverhuurlok.nl/rijpaard ... /Home.html

https://www.facebook.com/Rijpaarden-Ver ... 331679180/

Is ook nog goed te "befietsen" vanaf de boot op West.

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:45

Terpstra is een goed en vriendelijk bedrijf met de rest ben ik niet bekend ;)

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:46

Lok inderdaad. Of Puur Terschelling.
Terpstra is ook een optie.
De IJslanders is dat van De Prairie? Want dan kun je daar ook gerust naar toe.

Joriend
Berichten: 86
Geregistreerd: 06-04-12
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Buitenrit terschelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:31

Ik raad Puur Terschelling aan. Rustige frieze paarden, je gaat altijd over het strand heen en door het water. Paarden zijn allemaal erg rustig, en je kan lekker naast elkaar rijden. En wat je zoekt; een rustige 2uur durende rit met frieze paarden en stap en draf, puur terschelling heeft het! :)

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:37

De ijslanders van de prairie zijn aan te raden, op hun brave merrie heeft mijn vriend (nooit eerder gereden ) zijn eerste buitenrit gemaakt. Maar er zijn er ook met wat meer pit die dan ook leuk zijn voor jou. Met ijslanders rijden doen ze ook in zeer kleine groepen (2-4 mensen), dus dat is misschien ook gezelliger.

Ik ben wel bevooroordeeld, ik heb er zelf tot vorig jaar gewerkt voor acht jaar.

floor99
Berichten: 71
Geregistreerd: 30-03-13

Re: Buitenrit terschelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 16:02

Ik ben bij Puur geweest!
Hele aardige mensen, leuke lieve paarden en je maakt een hele mooie 2 uurs rit. je stapt, draaft en galoppeerd over het strand een stukje.
Puur is echt om aan te raden!

Ann99

Berichten: 439
Geregistreerd: 03-11-14
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 20:20

Elk heeft zijn voor- en nadelen. Bij Lok heb ik 1 keer gereden, bij hun mag je in rengalop over het strand en dat is leuk, ook hebben ze snelle paarden, sneller dan friezen:). Ik weet alleen niet of ze beginnersritten hebben.
Bij Terpstra een aantal keer geweest vanwege rugklachten, bij hun mocht ik een kortere rit maken van 3 kwartier ipv meteen 1 1/2 uur. Vriendelijke en gezellige mensen.
Daarna weer terug gegaan naar Puur Terschelling. Vriendelijke mensen, alles goed geregeld en het is er SCHOON. Mijn vest rook daarna niet eens echt naar paarden. De paarden staan ook 24/7 buiten. Zijn allemaal friezen.

Marie111
Berichten: 4675
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Buitenrit terschelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:50

Lok heeft ook beginnersritten. Die gaan niet in rengalop over het strand, maar blijven in duin en bos.
Galopperen (niet op strand dus) kan, maar hoeft niet. De groep wordt dan even gesplitst.
Wij hebben hele goede ervaring met Lok. Paarden staan zomers altijd buiten, alleen overdag tussen de ritten door even op stal om te eten. Bij de ochtendritten worden ruiters ook naar de wei gebracht om op te zadelen.

Wij hebben dus geen goede ervaring met Terpstra. Werden even letterlijk paar paarden uit stal getrokken (waren nog paar laatkomers, die nog meemoesten). Hup opstappen en gaan met die banaan. Na 5 min viel de eerste er al af en na 10 min de tweede. Resultaat uur stappen i.p.v. de beloofde half-gevorderde rit met stap en draf. Vonden het er maar rommelig.

Met Puur Terschelling nog geen ervaring. Vinden het zo ver fietsen en is duurder dan Lok.

Ann99

Berichten: 439
Geregistreerd: 03-11-14
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 00:01

Marie111 schreef:
Lok heeft ook beginnersritten. Die gaan niet in rengalop over het strand, maar blijven in duin en bos.
Galopperen (niet op strand dus) kan, maar hoeft niet. De groep wordt dan even gesplitst.
Wij hebben hele goede ervaring met Lok. Paarden staan zomers altijd buiten, alleen overdag tussen de ritten door even op stal om te eten. Bij de ochtendritten worden ruiters ook naar de wei gebracht om op te zadelen.

Wij hebben dus geen goede ervaring met Terpstra. Werden even letterlijk paar paarden uit stal getrokken (waren nog paar laatkomers, die nog meemoesten). Hup opstappen en gaan met die banaan. Na 5 min viel de eerste er al af en na 10 min de tweede. Resultaat uur stappen i.p.v. de beloofde half-gevorderde rit met stap en draf. Vonden het er maar rommelig.

Met Puur Terschelling nog geen ervaring. Vinden het zo ver fietsen en is duurder dan Lok.


Terpstra is idd rommelig en het is er niet schoon. Daarom ga ik liever naar puur.

IsaGlind

Berichten: 106
Geregistreerd: 23-08-14

Re: Buitenrit terschelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:14

Ik zou niet naar Terpstra ect gaan als je niet van drukke groepen houd. Het zijn vaak grote groepen. Ik zelf rij altijd bij Karin van IJslandse paarden op Terschelling. www.ijslandsepaardenopterschelling.nl Ze heeft een aantal IJslanders en doet priveritten voor max 4/5 personen. Je rijd dus alleen met mensen die je kent! Ze is een vriendelijke en goede begeleider. ECHT een aanrader! Ook fantastische paarden! Voor elke ruiter is er eentje. Ze vind wel dat als je alleen voor het rijden gaat beter niet kan komen. Ze heeft liever mensen die echt voor het IJslandse paardenras gaan.

IsaGlind

Berichten: 106
Geregistreerd: 23-08-14

Re: Buitenrit terschelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:15

Maar als je voor de friezen gaat zal ik zeker voor Lok kiezen!

Suzan_bobar

Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Re: Buitenrit terschelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:22

Bij Lok tijden vaak jonge groetjes voorop. De paarden zijn op het strand niet te houden en de meiden die begeleiden rijden op lastige paarden. Nee, dat was voor ons een afknapper. Ik heb geen zin om andermans paarden op te voeden. Puur Terschelling rijdt over het strand, ook met beginners. Super opgevoerde friezen, goeie begeleiding en erg gezellig. Ook leuk als de groep gemengd is met ervaren en beginners!

Lovas
Berichten: 212
Geregistreerd: 22-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 19:56

IsaGlind schreef:
Ik zou niet naar Terpstra ect gaan als je niet van drukke groepen houd. Het zijn vaak grote groepen. Ik zelf rij altijd bij Karin van IJslandse paarden op Terschelling. http://www.ijslandsepaardenopterschelling.nl Ze heeft een aantal IJslanders en doet priveritten voor max 4/5 personen. Je rijd dus alleen met mensen die je kent! Ze is een vriendelijke en goede begeleider. ECHT een aanrader! Ook fantastische paarden! Voor elke ruiter is er eentje. Ze vind wel dat als je alleen voor het rijden gaat beter niet kan komen. Ze heeft liever mensen die echt voor het IJslandse paardenras gaan.

Toevallig vandaag daar geboekt! Dankjullie wel allemaal! :)

IsaGlind

Berichten: 106
Geregistreerd: 23-08-14

Re: Buitenrit terschelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 20:18

Wat leuk! Ik verzeker je..... Het word een super rit!

Ladya
Berichten: 2
Geregistreerd: 25-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:04

Haii, ik rijd zelf altikd bij terpstra ze zijn daar heel vriendelijk!! Wat rommelig betreft.. Het is natuurlijk wel een paardenstal he :D maar ze hebben het opgeruimd daar en het ziet er voor mij wel keurig uit!! Haha keurig genoeg!! De paarden worden goed verzorgd en de ritten voor gevorderd, halfgevorderd en ook beginners, hebben ook huifkartochten zijn allemaal goede keuzes! De meeste jongere kinderen komen daar ook. En mogen altijd helpen!! Heel gezellig! Soms als er een begeleider bij is die wat minder gied is met beginners gaat het heel soms is mis maar bijna altijd heb je wel een goede liefe vriendelijke en rustige begeleider!!

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:21

Ladya schreef:
Haii, ik rijd zelf altikd bij terpstra ze zijn daar heel vriendelijk!! Wat rommelig betreft.. Het is natuurlijk wel een paardenstal he :D maar ze hebben het opgeruimd daar en het ziet er voor mij wel keurig uit!! Haha keurig genoeg!! De paarden worden goed verzorgd en de ritten voor gevorderd, halfgevorderd en ook beginners, hebben ook huifkartochten zijn allemaal goede keuzes! De meeste jongere kinderen komen daar ook. En mogen altijd helpen!! Heel gezellig! Soms als er een begeleider bij is die wat minder gied is met beginners gaat het heel soms is mis maar bijna altijd heb je wel een goede liefe vriendelijke en rustige begeleider!!


Topic is 4 jaar oud.