Dressuurles op afstand

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lollypop1
Berichten: 9
Geregistreerd: 16-02-19

Dressuurles op afstand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 13:26

Hoi iedereen,

Tijdens de corona zag ik regelmatig op social media voorbijkomen dat mensen online dressuurles kregen.
Nu heb ik een nieuwe trainer maar deze persoon woont best een eindje rijden. In principe geen probleem maar het is niet te doen om wekelijks op en neer te rijden en met de opkomende Corona bedacht ik me dat het misschien wel een idee was om af en toe een online les te doen.
Nu hebben we hier beide geen ervaring in en vroeg ik me af of een van jullie dit ooit al gedaan heeft en hoe.
Dus via facetime of Skype en hoe deden jullie dat dan met filmen en zelf de instructies horen.
Ik hoor het graag.

Alvast bedankt :)

PS ik weet niet of dit topic hier thuishoort dus verplaats het gerust als dat niet is.

Marije_jiplover

Berichten: 25506
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Dressuurles op afstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:31

Ik heb niet rechtstreeks online les gehad, dus live filmen en meekijken door mijn instructrice.

Ik heb wel mezelf gefilmd tijdens het rijden en het beeldmateriaal naar mijn instructrice gestuurd voor feedback.

Sowieso was mezelf terugzien heel leerzaam, daarmee kon ik mezelf al verbeteren. En met de feedback van mijn instructrice erbij kon ik ook de keer erna weer verder werken.

Het is dus niet hetzelfde als wat jij bedoelt denk ik, dat lijkt me technisch wel echt een enorme uitdaging als je verder geen professionele spullen tot je beschikking hebt.