Moderators: C_arola, Dyonne, balance, Nicole288, Neonlight, Coby, Sica
anjali schreef:Nog een aanvulling: toen ging het vervoer per krat waar 3 paarden in konden.Je betaalde het vliegen dus per krat,even duur voor 1 als voor 3.Je zou dat deel van de reis dus met anderen kunnen delen.
Katja schreef:Ik heb ervaring met paarden tussen Amerika en Europa laten reizen, beide kanten op. Dus je kunt altijd wat vragen stellen. Vanaf waar moet het paard vliegen? Amerika is nogal een breed begrip.
Nabster schreef:Er zijn toch bedrijven die dat allemaal voor je kunnen regelen?
Hilary schreef:anjali schreef:Nog een aanvulling: toen ging het vervoer per krat waar 3 paarden in konden.Je betaalde het vliegen dus per krat,even duur voor 1 als voor 3.Je zou dat deel van de reis dus met anderen kunnen delen.
Als je het importeren via een organisatie laat regelen (bijv. Horse Service International), wordt dat voor je geregeld en hoef je er geen rekening mee te houden. Je betaalt dus gewoon 1/3e van de krat.
TS, ik heb 10 jaar geleden mijn Quarter laten importeren. Hij woonde in Texas (uur van Houston), heeft in Oklahoma in quarantaine gestaan (4 weken) en is toen met KLM van Houston naar Amsterdam gevlogen. Daar heb ik hem zelf met de trailer opgehaald.
Ik heb zo’n service gebruikt, waardoor ik weinig zelf hoefde te doen. Bloedtesten en quarantaine etc werd geregeld, incl. transport van locatie naar quarantaine en van quarantaine naar het vliegveld.
av24s schreef:Hilary schreef:Uit m’n hoofd ca €4.000. Ik geloof dat ze een keurige all-in prijs hadden berekend en dat ik geen onverwachtse kosten meer had.
Wauw, dat is een heel stuk minder dan ik tot nu toe heb meegekregen.
Bij welk transport bedrijf heb jij je paard laten vervoeren?
anjali schreef:Nou dat is heel goedkoop zeg!Ik weet nu niet meer wat ik indertijd zou hebben moeten betalen maar dat was veel meer,zo'n astronomisch bedrag dat het voor mij niet te doen was en ik er vanaf zag.
av24s schreef:Popstra schreef:Ik heb ook 2 paarden uit de States vandaan. Kost rond de 5000 om ze hier te krijgen.
Via welke organisatie heb je dat toen geregeld? En hoe lang geleden was dat?
anjali schreef:Amerika is best wel een standaard bestemming voor im- en export van paarden en dat scheelt enorm. Zodra je naar echt afwijkende landen moet wordt de prijs echt heel veel hoger. Het verdubbelt al snel per paard en dan moet je ook nog een container vol zien te krijgen.Nou dat is heel goedkoop zeg!Ik weet nu niet meer wat ik indertijd zou hebben moeten betalen maar dat was veel meer,zo'n astronomisch bedrag dat het voor mij niet te doen was en ik er vanaf zag.
av24s schreef:Katja schreef:Ik heb ervaring met paarden tussen Amerika en Europa laten reizen, beide kanten op. Dus je kunt altijd wat vragen stellen. Vanaf waar moet het paard vliegen? Amerika is nogal een breed begrip.
Hij staat nu in Tucsun Arizona. Heb al contact gehad met meerdere vervoermaatschappijen en hij moet vliegen vanaf LA.
Gebruikers op dit forum: SentiBot en 10 bezoekers