Hulp gezocht bij verkoop van pony (bemiddeling)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DebsterDebs
Berichten: 8
Geregistreerd: 08-05-19

Hulp gezocht bij verkoop van pony (bemiddeling)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 19:07

Hoi iedereen, het is mijn allereerste keer dat ik "actief" deelneem aan dit forum.
Ik ben op zoek naar iemand die kan bemiddelen bij de verkoop van onze D pony.
Regio Dendermonde/Waasmunster.
We hebben zelf helemaal geen ervaring hierin en we lopen toch tegen wat dingetjes aan. Vandaar onze zoektocht naar hulp van mensen die hier meer van af weten.

Suzanne F.

Berichten: 49329
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 19:23

Waar loop je tegenaan? Waarom wil je de pony verkopen? Is hij gezond? Is hij makkelijk te rijden? Maak goede foto’s en filmpjes van onder het zadel en los. Zet deze op een verkoopsite met alle info over kenmerken, niveau, karakter, afstamming etc en dan moet het goed komen.

DebsterDebs
Berichten: 8
Geregistreerd: 08-05-19

Re: Hulp gezocht bij verkoop van pony (bemiddeling)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 19:42

Pony is heel gezond. Ze is alleen sterk onder het zadel en mijn dochter heeft geen vertrouwen meer sinds er een paar incidenten zijn gebeurd. Pony is 6 en is blijkbaar niet voldoende doorgereden. We rijden gewoon recreatief, geen dressuur of springen.
Geprobeerd om zelf te verkopen via sites en pagina's, maar er is altijd wel iets.
De pony kan wel wat, alleen heeft ze een zekere ruiter nodig die even toont dat ze niet altijd haar zin kan doen. Ikzelf kan het niet en de dochter heeft het vertrouwen niet meer.

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 19:49

Het is niet goedkoop als je het goed laat doen en geen garantie of hij dan beter terecht komt dan via een handelaar.
Ik zou eerlijk gezegt een gezond dier aan een handelaar over doen, die komt heus wel netjes terecht.
Met een paard waar ‚iets‘ mee is, is een ander verhaal.

Overigens zijn veel bemiddelaard in feite ook handelaars maar dan in commissie ipv jou direct geld te betalen. Met wat pech tref je er 1 die laks is en dan staat hij daar zomaar meerdere maanden geld te kosten.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 08-05-19 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

DebsterDebs
Berichten: 8
Geregistreerd: 08-05-19

Re: Hulp gezocht bij verkoop van pony (bemiddeling)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 19:51

Er is helemaal niets mee.
Heb nog geen contact gehad met handelaars dus geen idee hoe dat loopt...

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Hulp gezocht bij verkoop van pony (bemiddeling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 19:51

Zie edit.

cissy

Berichten: 19841
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Hulp gezocht bij verkoop van pony (bemiddeling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 19:54

Let wel op bij welke handelaar/stal je m neer zet! Pas nog drie paarden verdwenen die bij handelaar stonden om in opdracht te verkopen.

DebsterDebs
Berichten: 8
Geregistreerd: 08-05-19

Re: Hulp gezocht bij verkoop van pony (bemiddeling)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 20:03

Ja net daarom dat ik daar niet echt vertrouwen in heb...

Gnis
Berichten: 12
Geregistreerd: 08-05-19

Re: Hulp gezocht bij verkoop van pony (bemiddeling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 20:07

Je kunt beste wel zelf je paard verkopen. Zet een goede tekst op.

Is het voorrijden een probleem? Of is de ervaring dat mensen gewoon veel te zeuren hebben.

Het eerste is makkelijk op te lossen door er een betere ruiter op te zetten. Het tweede zul je gewoon doorheen moeten.

Voor een handelaar die het voor je doet betaal je aardig wat en als het dier niet binnen een maand verkocht is, zit je ook nog met stalgeld.
Wil je er snel vanaf, bied je het dier gewoon aan een handelaar aan. Dan ben je van het gedoe af, maar heb je weinig te zeggen over de verdere voortgang.

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Hulp gezocht bij verkoop van pony (bemiddeling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 20:16

Iedere dag dat hij staat kost hij geld en heb je een risico.
Niets zo zenuwslopend als een paard dat net tijdens de advertentie periode ineens met een dik been staat door een domme weide uitglijer.
Ik zou in jouw geval gewoon niet voorbde hoofdprijs gaan, maar gewoon wat handelaren benaderen voor directe afhandeling.

aishcream

Berichten: 584
Geregistreerd: 07-12-13

Re: Hulp gezocht bij verkoop van pony (bemiddeling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 20:18

Zou je mij willen Pb'en met meer informatie over de pony? Heb eventueel wel interesse in de pony. :)

DebsterDebs
Berichten: 8
Geregistreerd: 08-05-19

Re: Hulp gezocht bij verkoop van pony (bemiddeling)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 20:32

Het voorrijden is ook een probleem. En we hebben geen andere ruiter. Ook niet op stal of zo. En idd de schrik en stress dat er toch iets gebeurt ondertussen. De hoofdprijs vragen we niet maar ik kan haar toch ook niet gratis weggeven

Gnis
Berichten: 12
Geregistreerd: 08-05-19

Re: Hulp gezocht bij verkoop van pony (bemiddeling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:05

Leg het gewoon uit in de advertentie. Dat je dochter er niet meer op durft. Voorrijden dus niet lukt. Vraag er niet een hoog bedrag voor.
Maak een paar leuke foto’s en je bent er.

Er mensen bij halen kost alleen maar geld. Einde van de rit houd je net zo veel over, als het al niet minder is. En je hebt minder de regie.

Wees eerlijk in je verkoop verhaal. Je bent niet de eerste die er na schrik niet meer op kan.

Suzanne F.

Berichten: 49329
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 07:09

Gnis schreef:
Leg het gewoon uit in de advertentie. Dat je dochter er niet meer op durft. Voorrijden dus niet lukt. Vraag er niet een hoog bedrag voor.
Maak een paar leuke foto’s en je bent er.

Er mensen bij halen kost alleen maar geld. Einde van de rit houd je net zo veel over, als het al niet minder is. En je hebt minder de regie.

Wees eerlijk in je verkoop verhaal. Je bent niet de eerste die er na schrik niet meer op kan.


Precies. Dit. Of hem voor flink geld laten doorrijden. Maar dat kost je zo 500 euro per maand. Je kan er beter minder voor vragen, dan ben je hem sneller kwijt.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Hulp gezocht bij verkoop van pony (bemiddeling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 07:25

Je kunt een meer ervaren ruiter vragen hem voor te rijden bij kijkers of wellicht enkel om videos te maken zodat je wel over goed beeldmateriaal van het rijden beschikt.

Bovenstaande is de goedkoopste oplossing denk ik. Anders de pony goedkoper aanbieden...

Jet

Berichten: 12043
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:34

Ik zou hem dan aan een handelaar verkopen waar je gelijk geld krijgt, zeker niet aan een bemiddelingsstal. Er zijn er zo al twee waarvan ik weet dat die niet eerlijk zijn en jou met een hoog bedrag aan stallingskosten ( ed.) opzadelen terwijl het paard al verkocht is en/of het paard verkopen zonder dat je geld van de verkoop vangt. Houd er wel rekening mee dat je dan waarschijnlijk geen contact met de nieuwe koper krijgt, daar zijn de meeste handelsstallen nogal moeilijk in.

xAnthea

Berichten: 4434
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Hulp gezocht bij verkoop van pony (bemiddeling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:38

Ik heb ooit een paard verkocht waarmee ik geen klik had. Voorrijden deed ik dus ook aan de longe want ik had er echt schrik op. :') De vrouw die kwam rijden, is er daarna meteen opgekropen en kon er heel goed mee om. We hebben haar echt niet voor een klein bedrag verkocht...
Ik zou het gewoon uitleggen dat er geen klik is en dat je dochter hem niet durft rijden. :)

AsbHorselove
Berichten: 4
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:34

Heeft u al iemand gevonden?

anca

Berichten: 1792
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:12

AsbHorselove schreef:
Heeft u al iemand gevonden?


Na anderhalf jaar mag ik dat hopen ;)