Stalling gezocht omgeving Leidschendam / Voorburg

Moderators: Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Fly_high

Stalling gezocht omgeving Leidschendam / Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 00:11

Hoi allemaal,

Ivm verhuizing ben ik rustig aan op zoek naar een forever home voor mijn paard in de buurt van Leidschendam. Wat ik hoop te vinden:

- max. reisafstand +/- 25km
- veel buiten, bij voorkeur 24/7 weidegang in de zomer en tenminste enkele uren in een paddock in de winter
- een buitenbak met redelijke bodem en verlichting
- springmateriaal (harde eis)
- bij voorkeur all-in - DIY of half pension vind ik te doen alleen als het echt om de hoek zit

Het gaat om een warmbloed merrie, geen match met ruinen dus een gemengde kudde is in principe een no-go. Zij is wel erg sociaal naar andere merries toe en verder absoluut geen dominant of lastig paard.

Extra faciliteiten voor de ruiter etc. zijn mooi meegenomen maar het welzijn van mijn paard gaat voor!

Mijn budget is ongeveer €500 bij all-in.

Ik weet dat het erg lastig is om een goede stal te vinden in deze omgeving - vooral de mogelijkheden tot vrije beweging buiten vind ik echt vies tegenvallen - maar hopelijk heeft iemand hier wel een gouden tip :)

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

JorineV

Re: Stalling gezocht omgeving Leidschendam / Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 05:37

Al gekeken naar stal de Groene meer in Stompwijk?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 05:56

De groene meer voldoet aan je wensen.
Ruitje @bokt kan je daar alles over vertellen.

Dan heb je ook nog Duivenvoorde op de weg tussen Leidschendam en Voorschoten. Verder heb je nog verschillende stallen in alle richtingen. Kijk eens naar welke kant je het liefste op zoi willen, rij een rondje en bel eens aan als je een stal ziet.

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 07:07

De Groene Meer zit volgens mij vlakbij?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 07:26

Je kunt zo doorschuiven naar De Groene Meer, die voldoet volgens mij aan alles wat je noemt :D en is ook nog eens een hele fijne stal!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 10:30

Groene meer heb ik al genoteerd!

Al moet ik heel eerlijk toegeven dat wat meer kleinschalige stallen mijn voorkeur hebben.

Wat het zoekgebied betreft - wat ik goed te doen vind is vooral alles enigszins in de buurt van A12 ongeveer ten hoogte van Zevenhuizen / Waddinxveen of anders langs A4 en/of A44 ongeveer tot Lisse / Sassenheim. Midden Delfland zou ook absoluut niet verkeerd zijn maar daar schieten de meeste stallen tekort tav vrije beweging in de winter :(
Dus die hoop heb ik een beetje opgegeven en uiteindelijk zit ik liever met langere reistijd dan dat mijn allerliefste pony hele winter binnen moet blijven.

Btw zie ik nu pas dat ik deze topic 2x aangemaakt heb, lekker handig zeg... excuses!

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:35

Ik ben pas nog wezen kijken bij de nieuwe uithof in Zoeterwoude, daar komen ze hele dag buiten in de winter op een paddock met hooi/voerdroog. Zomer 24/7 weidegang. Is ook geen hele grote stal, wellicht dat nog iets om eens te kijken?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:13

Fly_high schreef:
Groene meer heb ik al genoteerd!

Al moet ik heel eerlijk toegeven dat wat meer kleinschalige stallen mijn voorkeur hebben.

Wat het zoekgebied betreft - wat ik goed te doen vind is vooral alles enigszins in de buurt van A12 ongeveer ten hoogte van Zevenhuizen / Waddinxveen of anders langs A4 en/of A44 ongeveer tot Lisse / Sassenheim. Midden Delfland zou ook absoluut niet verkeerd zijn maar daar schieten de meeste stallen tekort tav vrije beweging in de winter :(
Dus die hoop heb ik een beetje opgegeven en uiteindelijk zit ik liever met langere reistijd dan dat mijn allerliefste pony hele winter binnen moet blijven.

Btw zie ik nu pas dat ik deze topic 2x aangemaakt heb, lekker handig zeg... excuses!

Gm klinkt en lijkt groot, maar als je daar bent voelt dat echt anders.
Ik heb er zelf nooit gestaan maar ben er meerdere keren geweest. Ik vond het nooit aanvoelen als een grote stal.

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

Nojoukus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:54

Country Stables

mama van het liefste ventje van de wereld: Youri, geboren 31 juli 2010
En nu ook het allerliefste meisje van de wereld: Abby, geboren 12 maart 2012

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 14:38

Nojoukus schreef:
Country Stables

Hoe lang kunnen paarden naar buiten daar?

Ik ben er weleens langs geweest en heb daar een onwijs goede indruk aan overgehouden :) dus het komt wel op mijn lijstje te staan.

Groene meer vond ik juist erg druk overkomen (ik heb er een tijdje terug een rondleiding gekregen). Dat is overigens niet negatief bedoeld, maar mijn paard is daar erg gevoelig voor (en ik ook :P) vandaar de twijfels.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 15:38

Lenexa schreef:
Ik ben pas nog wezen kijken bij de nieuwe uithof in Zoeterwoude, daar komen ze hele dag buiten in de winter op een paddock met hooi/voerdroog. Zomer 24/7 weidegang. Is ook geen hele grote stal, wellicht dat nog iets om eens te kijken?

Ook genoteerd!

Nog van stallen die ik vaker in vergelijkbare topics op bokt voorbij heb zien komen:

Paridon - heeft een wachtlijst zo lang dat men er niet meer bij kan :(
Windhoek - hetzelfde verhaal
Olsthoorn stables - ik sta daar wel op de wachtlijst maar dat is sowieso zelf uitmesten (waar ik dus niet erg blij van word :p)

Momenteel ben ik nog dagelijks 30km+ heen en weer aan het rijden voor mijn huidige doe het zelf stal, allemaal leuk en gezellig maar qua reiskosten en tijd die hieraan moet besteden begint het langzamerhand vervelend te worden. Dus ik hoop een stal hier in de buurt te vinden zonder een akelig lange wachtlijst...

Nojoukus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:28

Fly_high schreef:
Nojoukus schreef:
Country Stables

Hoe lang kunnen paarden naar buiten daar?

Ik ben er weleens langs geweest en heb daar een onwijs goede indruk aan overgehouden :) dus het komt wel op mijn lijstje te staan.

Groene meer vond ik juist erg druk overkomen (ik heb er een tijdje terug een rondleiding gekregen). Dat is overigens niet negatief bedoeld, maar mijn paard is daar erg gevoelig voor (en ik ook :P) vandaar de twijfels.

Ik heb mijn twee pony's daar in een uitloopstal staan, dus die staan de hele dag buiten :-)
Als je een gewone box hebt, kan je buitenzetservice erbij nemen en dan worden ze in de winterperiode standaard 2 uur in een paddock gezet, maar volgens mij is langer in overleg (en wellicht dan tegen extra vergoeding, maar dat weet ik niet) ook mogelijk (en als je zelf op stal bent mag je ze ook altijd nog eens 2 uur erin zetten) en in de zomerperiode overdag op het land en 's-avonds op stal.

mama van het liefste ventje van de wereld: Youri, geboren 31 juli 2010
En nu ook het allerliefste meisje van de wereld: Abby, geboren 12 maart 2012

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-20 13:42

Dat wordt Country Stables :) ben benieuwd.

Het is voor binnenbox paarden inderdaad hele dagen in de wei in de zomer en buiten het weideseizoen 2u paddock service en 2u eigen gebruik van paddocks.

Ik heb nog paar leuke stallen kunnen vinden echter geen enkele waar ze binnen redelijk korte tijd een box vrij zouden hebben. Op zich niet vreemd, maar ik heb er nu dus niets aan :p

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie