springinstructie met geduld (Overijssel/Drenthe)

Moderators: Coby, Nicole288, Dyonne, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Koekie73

springinstructie met geduld (Overijssel/Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-20 18:07

Ik ben voor mijn dochter op zoek naar goede springinstructie met wat geduld.
Mijn dochter sprong met haar 1e pony alles maar door haar vórige pony is ze qua springen alle vertrouwen kwijtgeraakt (paar keer gemeen er af gegooid)

Inmiddels heeft ze een hele fijne pony en wil ze het springen en crossen oppakken maar ze heeft nu privéles van iemand die (goedbedoeld) teveel bij dochter laat (vind je dat spannend? Oh dan doen we dat niet) ipv haar af en toe net dat zetje te geven dat ze nodig heeft. Dat kan ze zelf ook goed aangeven, maar instructie weet niet zo goed wat hij er mee aan moet/voelt dat niet aan.

Ik ben dus op zoek naar een springinstructeur die begrip heeft voor haar gebrek aan vertrouwen op het moment (en niet meteen begint op 80 cm) maar haar ook dat zetje geeft om niet op te geven zodat ze de drempel weer over is. We komen uit de omgeving Nieuwleusen/Ommen en we willen best naar iemand toe maar we hebben op stal ook een hele grote springbak met veel hindernissen.

Wie kent er iemand die ons zou kunnen helpen?

sunny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 18:14

Ik vind Peter Strijker erg fijn, hij is altijd heel rustig en geduldig.
Nu zelf les van Wim Pomp, hij is wat directer vind ik.

Lugano VDS (LaromexContenderxCapitol)
Zazcha Dulee Satt (JazzxHillHawkxDuden)
Kentucky SDO (FairytalexJazzxHill Hawk)
Celano SDO

Freek&DJ&Daisy&Lily&Bumblebee de shettenbende

Koekie73

Re: springinstructie met geduld (Overijssel/Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-20 18:26

@sunny en heeft Peter Strijker een eigen terrein waar hij les geeft of komt hij ook aan huis?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 18:29

Rene Augustijn heeft mij veel geholpen toen ik angstig was. (Was wel dressuur, maar hij geeft ook springles).

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-20 18:38

@lindor die naam was ik al tegengekomen maar ik begreep dat hij inderdaad vooral dressuur doet? Dochter heeft al heel fijne dressuurinstructie, daarbij heeft ze totaal geen angst. Met haar doet ze ook wel een caveletti maar ik zoek wel iemand die echt springtechnisch ook wat kan betekenen?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 18:41

Koekie73 schreef:
@lindor die naam was ik al tegengekomen maar ik begreep dat hij inderdaad vooral dressuur doet? Dochter heeft al heel fijne dressuurinstructie, daarbij heeft ze totaal geen angst. Met haar doet ze ook wel een caveletti maar ik zoek wel iemand die echt springtechnisch ook wat kan betekenen?

Dat kan hij ook ;)

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 18:57

Wim Pomp is heel fijn, maar die zegt opzich niet heel veel! Ik kan Jessica Dozeman aanraden als je echt iemand zoekt die doorzet. Zij kan mensen vaak wel over de rand heen zetten (ook heel direct, dus daar moet ze wel tegen kunnen. Zij geeft veel tienermeisjes les).
Jessica geeft les in Staphorst (De Ruif) en Wim komt bij mensen thuis, idk of hij naar Nieuwleusen komt though.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:11

Koekie73 schreef:

René is inderdaad een hele fijne instructeur. Ik heb veel springlessen bij hem gevolgd en super tevreden over. Hij heeft enorm veel geduld en jaagt je niet over je grens heen. Ik ben geen springruiter en vind springen erg spannend, maar in zijn lessen heeft hij uiteindelijk voor elkaar weten te krijgen dat we 80/90 cm sprongen (E-pony). En we hebben door hem zelfs de oefencross Broekelo gereden en ik ben echt geen held, laten we dat voorop stellen. Ik had nooit gedacht dat ik zoiets zou durven rijden, hoe gaaf ik het vanaf de grond ook vind.

Ik geloof zeker dat hij veel voor je dochter kan betekenen qua springangst, vertel hem waar je mee zit en hij gaat er correct mee om, pusht niet en gaat langzaam omhoog en als je het niet zit zitten zet hij het rustig weer omlaag. Zolang je goed met hem communiceert hoe je je voelt op dat moment gaat het helemaal goed komen.

Luna Bashirah

DAWRA; Let's go and ride... our greatest pride! Dé vereniging voor jou en je westernarabier of partbred met minimaal 50% Arabisch bloed.

sunny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:16

Hij gaf bij ons altijd op de vereniging les. Ik geloof dat hij zowel bij hem thuis in Benneveld en bij de klant thuis les geeft, of andere locaties (oefenparcoursen) waar meerdere klanten naartoe komen.
Mocht je zijn nummer willen hebben voor meer informatie dan kan je mij een pb sturen :)

Lugano VDS (LaromexContenderxCapitol)
Zazcha Dulee Satt (JazzxHillHawkxDuden)
Kentucky SDO (FairytalexJazzxHill Hawk)
Celano SDO

Freek&DJ&Daisy&Lily&Bumblebee de shettenbende

Sjaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:52

Martijn Blankvoort. Zit in tussen Lemelerveld en Heino. Heeft een springtuin bij zijn eigen accommodatie. Rustig, geduldig en valt heel goed mee te overleggen wat je ambities zijn.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-20 20:14

JusticeJ schreef:
Wim Pomp is heel fijn, maar die zegt opzich niet heel veel! Ik kan Jessica Dozeman aanraden als je echt iemand zoekt die doorzet. Zij kan mensen vaak wel over de rand heen zetten (ook heel direct, dus daar moet ze wel tegen kunnen. Zij geeft veel tienermeisjes les).
Jessica geeft les in Staphorst (De Ruif) en Wim komt bij mensen thuis, idk of hij naar Nieuwleusen komt though.

Ja dat directe vindt ze juist heel fijn. Kan ze heel goed tegen, dat geeft alleen maar duidelijkheid. Dat mist ze nu vooral. Zal Jessica ook even opzoeken.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-20 20:15

Sjaco schreef:
Martijn Blankvoort. Zit in tussen Lemelerveld en Heino. Heeft een springtuin bij zijn eigen accommodatie. Rustig, geduldig en valt heel goed mee te overleggen wat je ambities zijn.

Martijn staat op het lijstje, daar heeft ze op de club les van gehad. Nadeel is dat hij erg druk is en het soms lastig is om af te spreken. Hij is nog erg jong, maar geeft inderdaad fijn les.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-20 00:15

Het topic maar weer even nieuw leven inblazen. We hebben een hele fijne instructrice gevonden. Wel 50 minuten rijden, maar dat was het meer dan waard. Dochter vindt de les superfijn en ging met sprongen vooruit.
Nu met slechter weer vind ik de 50 minuten rijden met trailer wat minder goed te doen maar het blijkt vooral wat lastiger contact te krijgen met de instructrice om een les te plannen.

Al met al toch maar voor nu op zoek naar iemand wat dichterbij tot het weer wat beter weer wordt.
Jessica Dozeman ga ik in ieder geval bellen.

Iemand nog andere suggesties voor iemand in de buurt van Ommen of liefst nog iemand die op locatie komt?
Iemand met geduld, maar ook helpt je net even je grenzen te verleggen op een sympathieke manier? Gaat dus om les voor mijn dochter van net 15.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 00:52

Marcel Counotte uit Heerde. Vakkundig en veel know how over techniek. Zijn didactische vaardigheden zijn heel goed en heeft ervaring met tieners ondat hij MBO docent is.

Als paardrijden makkelijk was, had het wel voetbal geheten..

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-20 01:51

@rink dank voor de tip!

H_W_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 13:24

Misschien kan Sigrid iets betekenen. Geeft goed les en ook erg goed met ruiters met angst, onzekerheid en minder vertrouwen. Doet dressuur en springen. Zit in Koekange maar komt ook op locatie. Zelf erg goede ervaring mee.

https://sigrids.nl/

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie