Ik zit al een tijdje met een dilemma in mijn hoofd waar ik maar niet uitkom, dus ik dacht laat ik het even hier posten en kijken of nieuwe inzichten mij brengen tot een keuze

Ik kocht in maart mijn eerste eigen paardje, een onbeleerde merrie van 5 jaar. Een paar dagen ervoor was ik gevallen van een paard waar ik in eerste instantie een zwaar gekneusde rug aan over had gehouden. Dit bleek echter een maand geleden een bekkenbreuk te zijn. Mijn plan om mijn paard onder begeleiding zelf te beleren is hierdoor wat veranderd. Ik heb nog veel pijn en voel me niet 'stevig' genoeg om op een onbeleerd paard te stappen. Momenteel heeft er 2 keer iemand op gezeten (instructie) en is ze wel gewend aan het zadel. Maar er zit geen regelmaat in omdat ik het zelf niet verder op kan pakken. Nu twijfel ik dus heel erg. Ik kan haar naar iemand toe brengen die haar beleerd, maar dan ben ik wel de stal kwijt waar ze nu echt heel fijn staat in een uitloop en net lekker gewend is. Ik kan namelijk niet zowel de training betalen als de stal waar ze nu staat. Dat zou boven de 1000 euro worden per maand en dat gaat me wat te ver. Dan zou ik dus haar huidige stal moeten opzeggen en na de training een nieuwe stal moeten zoeken. Aan de andere kant is ze dan wel lekker aan de slag en durf ik er hoogstwaarschijnlijk wel op te stappen na die periode.Ik zou ook kunnen kijken naar een stal waar ze zowel beleerd kan worden als erna kan blijven, alleen wil ik wel echt dat ze veel buiten komt en in een uitloop/paddock staat s'nachts. Tot nu toe ben ik deze optie nog niet tegen gekomen.
Maar ik kan haar ook op eigen locatie laten beleren, alleen daar zit dan wel een stuk minder regelmaat in en is veel duurder vanwege bakhuur die betaald moet worden iedere keer. Maar dan blijft ze wel vertrouwd op haar plekje.
Ik wil haar het liefst richting de western laten beleren. Geen wedstrijd plannen maar gewoon lekker recreatief western rijden.
Ik weet niet echt of ik mijn dilemma het nu duidelijk verwoord heb, maar alle tips (ook stallen/trainers/instructie omg. Heemskerk) zijn welkom.