Moderators: C_arola, Dyonne, balance, Nicole288, Neonlight, Coby, Sica
Hutcherson schreef:Snap ik helemaal laurievc. Ik vind het geen probleem om op locatie te komen. Wat kan ik verwachten bij het inrijden? Ik heb zelf mijn eigen paard ingereden (koudbloed) en dat ging super... Dier gaat voor me door het vuur maar ik moet nu echt iets verantwoordelijker zijn. Als er nu iets misgaat met mij(wat kan gebeuren met inrijden) dan heb ik zakelijk problemen. Als ik niet kan werken zeg maar vandaar dat ik dit overweeg. Is het dan de bedoeling op 1x per week er mee aan de gang te gaan of moet ie dan een tijd lang elke dag op locatie komen? Wat is gebruikelijk?
@nessinator. Paard gaat niet op andere stal gestald worden. Ik wil het proces graag van heel dichtbij volgen. Wil er ook graag snel zelf op zodra het kan en wil zeker weten dat er netjes en eerlijk met dier wordt omgegaan. En paard gaat voordat hij überhaupt ingereden wordt vaak zat mee op de trailer.
Marocje schreef:Ik heb geen ervaring met (zelf!) zadel mak maken, maar ik kan me het wel voorstellen.
Wanneer je dit in het verleden hebt gedaan, gok ik dat je ook niet zomaar opgestapt bent? Dus eerst een traject van longeren en wandelen/grondwerk. Als je dit ook met zadel hebt gedaan en je paard vaker verplaatst met de trailer, is het toch een relatief kleine stap iemand anders erop te laten?
Voorwaarde is wel dat het paard echt goed trailermak is en hier geen/amper extra spanning van opbouwt.
Als jij er gewoon bij bent ben jij toch een stabiele factor, zou dat niet hetzelfde wegen als je paard wegbrengen en hem na een maand ophalen? Voor een paard is het dan alsnog een vreemde omgeving maar ook zonder bekend gezicht.
Ik bedoel: mijn pony was echt een schrikbeestje. Maar met verhuizingen leunde hij heel erg op mij en vertrouwde me met alles wat ik deed: dit was veilig! Dus de keren dat ik net verhuisd was, was mijn pony eigelijk makkelijker dan in zijn vertrouwde omgeving, want alleen ik was zijn stabiele factor op dat moment.
Gebruikers op dit forum: agesus, AlberdinaT, DJZ, manonutjuh en 9 bezoekers