Gezocht: Pensionstal voor hengst omg. Leiden

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

K_nolan

Gezocht: Pensionstal voor hengst omg. Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-20 11:18

Hallo allemaal,

excuses als dit verkeerd staat! Voor mijn 2 jarige hengst ben ik op zoek naar een stalling waar hengsten welkom zijn en waar ze als hengst ook lekker buiten kunnen staan.

Ik heb al meerdere opfokstallingen in de buurt geprobeerd, maar helaas is er enkel nog aan de andere kant van het land plek. Vandaar dat ik nu toch nog even probeer om iets op deze manier te vinden.

Het zou moeten gaan om een opfok/pension stal in de omgeving Leiden - Noordwijk.

Hopelijk weten jullie iets, en anders gaat mijn vriendje toch maar voor een half jaar naar Friesland en dan probeer ik het over een half jaar opnieuw...

Groetjes

Vulpes_96

Re: Gezocht: Pensionstal voor hengst omg. Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:57

De Oostdorperweg tussen Wassenaar en Leiden misschien een optie? Meerdere mooie stallen met individuele paddocks/weides. Oa de Friezen Hendrikse en stal Heijstek, misschien bij in 't Groene Hout ook wel plek. Verderop zit nog het nieuwe en luxe hoeve Lentevreugd.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-20 12:57

Helaas tot nu toe allemaal geen hengsten welkom. Ik moet enkel nog hoeve lentevreugd te pakken krijgen. Erg lastig, zelf ben ik naar deze regio verhuisd dus ben zelf niet op de hoogte van alle stallen. Momenteel staat hij op een plekje waar geen weidegang is. Op het moment is het even niet anders en haal ik hem meerder malen zijn box uit :knuffel:

Andere suggesties hoor ik graag! :D

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:15

Rijpwetering, stal de Ripse Ruiters. Wel beperkte weidegang voor hengst, maar het kan wel een paar uurtjes per dag. Paddock ben je vrij in en er worden veel activiteiten georganiseerd als WE clinics, schriktraining, wedstrijden, trailerlaadtrainingen etc

http://www.horseboardingshowteam.nl en zoek op facebook of instagram naar Horseboarding Showteam http://www.facebook.com/horseboarding Voor meer info over gave demo's, clinics, wedstrijden en nog veel meer!

Vulpes_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:50

K_nolan schreef:
Momenteel staat hij op een plekje waar geen weidegang is.

Ja dit is echt het nadeel van stalling in deze hoek van het land. Ben ook sinds een tijdje weer op zoek naar stalling voor nieuw paard maar dit houd me toch wel tegen. (laat staan kosten)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:18

Country Stables, maar dat vind ik eigenlijk niks voor een 2-jarige. Ik zou hem de winter in Friesland laten doorbrengen en begin weideseizoen proberen een plek hier te vinden. Laten ruinen geeft sowieso meer opties.

Malagueta; een nieuw Portugees hoofdstuk!
Xara, je was fantastisch, ik zal je nooit vergeten.
Bamboo, rust zacht vriend.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-20 17:56

Iedereen bedankt, hij gaat naar de Ripse Ruiters toe. Daar kan hij lekker met vriendjes de wei op.

Ruinen is nog geen optie, heb hem namelijk uit Tirol laten halen als hengst. Mocht hij er emotioneel echt beter van worden dan pas laten we hem ruinen. Voor nu ben ik blij dat hij lekker weer kan spelen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:08

Fijn dat je wat hebt gevonden, is echt lastig in deze regio, hengsten en ook nog weiland op een pensionstal...

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-20 14:02

Het is heel lastig hier.. al met al 3 stallen waar hengsten welkom zijn. Deze stal is voor mij 20min rijden, maar dat heb ik er graag voor over. Ik kom uit omgeving castricum, daar was het toch echt een stuk makkelijker.
Dit weekend gaat hij verhuizen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie