Werking monnikspeper

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Queen93

Werking monnikspeper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 19:18

Hallo allemaal! Ik heb een vraag over monnikspeper. Ik wil dit supplement gaan gebruiken voor mijn merrie.

Mijn vraag is: hoe lang duurt het voordat dit supplement zich omzet in het gedrag? Oftewel hoe lang duurt het voordat ik moet merken dat het werkt?

Mijn merrie schiet tijdens het rijden er steeds vandoor. Vooral wanneer ik van haar de galop vraag. Ze is lichamelijk gewoon goed en daarom wil ik weten of het misschien door de hormonen komt. Ze schrikt niet, maar schiet ineens weg.

MTinker

Re: Werking monnikspeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:27

Is het alleen tijdens de hengstigheid of altijd? Zijn er gedragsveranderingen?

Van alles bij een merrie wordt vaak op hormonen gegooid, maar dit klinkt eerder rijtechnisch.

Monnikspeper dien je minimaal 1 cyclus te geven voordat je effect kan beoordelen.

Miss_Queen93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 19:53

MTinker schreef:
Is het alleen tijdens de hengstigheid of altijd? Zijn er gedragsveranderingen?

Het is niet altijd. Het wegschieten is de ene keer wel en de andere keer niet. Nu ging ze het weer wel doen en het viel me op dat ze vlak erna hengstig werd

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:09

Bij mijn merrie werkt dit eigenlijk wel heel goed. Ik had altijd een week voordat de hengstigheid kwam een rodeo. Nu wilt ze wel wat rillerig zijn maar eigenlijk haast geen rodeo meer. Ik heb het trouwens gewoon voor mensen gehaald. Ik geef het nu alleen de zomermaanden.

Miss_Queen93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 20:16

MaNdiii schreef:
Bij mijn merrie werkt dit eigenlijk wel heel goed. Ik had altijd een week voordat de hengstigheid kwam een rodeo. Nu wilt ze wel wat rillerig zijn maar eigenlijk haast geen rodeo meer. Ik heb het trouwens gewoon voor mensen gehaald. Ik geef het nu alleen de zomermaanden.

Fijn om te horen dat het zo goed werkt! Jouw situatie lijkt heel erg op die van mij. Ik hoop dat het bij mij ook werkt en dat de rodeo’s dan stoppen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:38

Monnikspeper duurt ongeveer 2 weken voor het gaat werken als ik t goed heb!