Tattoo hartslag paard; waar ECG maken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fanesme

Tattoo hartslag paard; waar ECG maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 08:51

Beste Bokkers,

Al een tijdje loop ik te peinzen over een tattoo ter ere van mijn eerste eigen paard waar ik onwijs gek mee ben.
Gelukkig leeft ze nog en leek het mij een leuk idee om haar hartslaggolf te laten tatoeëren. Net zoals mensen van hun overleden vader/tante/opa/kindjes wel eens laten zetten.

Alleen; waar haal je haar unieke hartslaggolf vandaan?
Uiteraard ben ik bekend met een ECG zoals bij de dierenarts, maar ik vraag me af of die dat voor 'de lol' doen.
Of hebben jullie nog ideeën hoe of bij wie ik zo'n hartslagregistratie kan (laten) doen?

Ik ben heel benieuwd!

Polly
Moderator Algemeen

Re: Tattoo hartslag paard; waar ECG maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 08:55

Ik zou bellen naar je dierenarts. Ik gok dat als jij er gewoon voor betaald dat zij dan een ecg maken.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 08:56

Even een hartslag meter om doen en dan heb je grafiek op de pc. Geen dierenarts voor nodig. De meeste endurance ruiters hebben wel een hartslag meter.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 09:18

Oh dit is eigenlijk best wel een goed idee! Ik zou dit echt bij mijn slang willen doen, als dat überhaupt mogelijk is :o

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 09:20

Caily schreef:
Even een hartslag meter om doen en dan heb je grafiek op de pc. Geen dierenarts voor nodig. De meeste endurance ruiters hebben wel een hartslag meter.

Dat is de eerste keer dat ik hoor dat een hartslagmeter een ECG maakt. Bij mijn weten zit er maar 1 paar electrodes aan een HF-meter, die maar over 1 as meet.

Als je eigen DA ECG-apparatuur heeft, zal die het vast wel willen doen, gewoon tegen betaling.
En anders eens contact opnemen met Utrecht? Oefenmateriaal voor studenten?

Fanesme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 08:54

Onze eigen dierenarts net gebeld, maar die hebben geen faciliteiten om een ECG te maken :(

Ze verwijzen dan door naar Utrecht, maar dat is voor ons dik 2 uur rijden, dus dat vind ik ook wel heel heftig.

Nog andere ideeën/suggesties? Er zijn toch vast meer mensen die dit hebben laten doen!

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 09:13

Je zou andere klinieken in de buurt kunnen aanschrijven. De faculteit in Gent heeft dit ook dus dan zullen de uitgebreidere klinieken dit ook wel hebben neem ik aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 09:18

Idd gewoon even rondbellen. Er is vast wel een dierenarts in de buurt met het juiste materiaal.

Dit is overigens wel een goed idee. Ik wou al een silhouet van mijn paardje laten zetten, maar zijn hartslag erbij is ook wel leuk

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:44

Ik weet wel iemand die dat heeft, maar dat komt omdat het paard zo ziek was dat er al een hartslag filmpje werd gemaakt en paard ingeslapen is. Daarom heeft het betekenis en had ze dat in bezit.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:12

Er bestaan hiervoor tegenwoordig apps om een ecg te maken (enkel voor dierenartsen beschikbaar). Misschien kan jouw dierenarts zich hier eens voor laten informeren?
Ik ben zelf dierenarts en heb hiervoor een app op mijn iphone staan, die je in samenwerking met een speciaal hoesje voor je telefoon moet gebruiken (hoesje moet je gewoon achter de linkerelleboog bij het paard leggen en de app registreert). De enige keer dat ik het al heb gebruikt was ook voor iemand die een ecg van haar paard wilden voor een tattoo. :+