Gezocht fijne (men)stal voor pony in Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maaik

Gezocht fijne (men)stal voor pony in Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 23:54

Hallo,

Al enige tijd ben ik op zoek naar een andere geschikte stal waar ik mijn pony (1.18m) met vertrouwen achter kan laten én waar wij écht welkom zijn als mennende combinatie en wij niet alleen van de bak gebruik mogen maken wanneer er toevallig niemand is. Dit schijnt nog al een lastige combinatie te zijn, dus daarom hoop ik dat jullie eventueel nog tips hebben.

In zoverre de wensen:
- Een plek waar het welzijn van de paarden absoluut op nummer 1 staat en ik mijn pony met vertrouwen achter kan laten(!)
- Goede bak waar in gemend kan en mag worden van minimaal 20 x 40 (ik heb een Welsh pony, dus de kwaliteit van de bodem is erg belangrijk in verband met de rolweerstand)
- Nagenoeg onbeperkt goede kwaliteit ruwvoer
- Ook in de winter voldoende naar buiten (minimaal 6 uur, mét ruwvoer en/of in de zomermaanden (beperkt) gras)
- 's Nachts op stal, ook in de zomer (bij de perfecte plek en omheining wil ik 24/7 wel overwegen)
- Voorkeur voor kleine groepen en liefst niet gemengd (hij is 14 jaar (dek)hengst geweest en heeft in een gemengde groep soms de behoefte de merrie('s) te beschermen voor de andere ruinen wanneer ze hengstig zijn)
- Fijne ruime stal met goede ventilatie (goede buitenbox is ook prima. Privé uitloop is helmaal fantastisch :D )
- Binnen en buitenzetten door staleigenaar
- Stalling van mijn trailer (staat de menwagen in)
- Minimale openingstijden van ma-vrij tot 21.30
- Het liefst een plek waar meerdere pony's staan
- Het liefst een plek waar meerdere menners staan
- Bij voorkeur een plek waar mensen aanwezig zijn die het geen probleem vinden om even te helpen met in- en uitspannen
- Zelf mesten, krachtvoer kopen en klaarzetten is geen probleem, zolang het binnen en buiten zetten maar wel gebeurt door de staleigenaar
- Direct gelegen aan een mooi uitrijd gebied die geschikt is voor een menwagen is een hele dikke plus :D

De eerste 10 wensen zijn eigenlijk wel een must, alle andere wensen zijn vooral heel fijn :Y)

Regio Leeuwarden, maar wil tot max. 40/45 minuten (enkele reis) rijden voor de juiste stal. Gelieve niet verder in het noorden. De voorkeur gaat echt uit meer richting het zuiden, simpelweg omdat daar mensen wonen die mij nu ook helpen met het in- en uitspannen en je over het algemeen betere (snel)wegen hebt (in de winter niet geheel onbelangrijk).

Tarief: prijs naar kwaliteit, met een max. van rond de 250

Wie o wie heeft de tip waar wij ons thuis kunnen voelen? *\o/*

Caily

Re: Gezocht fijne (men)stal voor pony in Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 00:10

Pb bokker kimley eens. Ben niet zeker of hun zelf stalling doen, maar anders weten ze vast wel iets.