Ervaringen pension stallingen Drenthe gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Naaoommii

Ervaringen pension stallingen Drenthe gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 16:29

Hallo,

Ik ben mij aan het oriënteren naar een kleinschalige pension stalling om mijn IJslander ruin daar neer te zetten voor komend winter. Het gaan om de omgeving Borger en omstreken.

En de stalling zal moeten voldoen aan mijn volgende eisen:

- Vol of half pension geen volledige doe het zelf stal
- Buitenbak met verlichting en die dus rijbaar is in de wintermaanden en niet 9/10x onder water ligt.
(En,- of een binnen bak)
- 24/7 buiten met schuil stal of paarden moeten elke dag naar buiten van ongeveer 08:00 tot 17:00 weiland of paddock.

Ik ben heel benieuwd naar ervaringen over verschillende pension stalling in deze buurt en welke jullie kunnen aanraden en welke misschien niet.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 17:17

Manege Gasselte? Staat ook een Ijslander.
In de winter van 8-16 op de wei, in de zomer 24/7 buiten.
Direct aan het bos en.. een binnenbak.

Olympia96

Re: Ervaringen pension stallingen Drenthe gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 17:41

Bedoel je alleen voor de winterperiode of vanaf de winterperiode en dan ‘altijd’?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 18:36

De stal waar ik sta voldoet redelijk aan je eisen. Maar in de wintermaanden gaan ze om 4 uur naar binnen omdat het dan donker wordt. Ik heb ook wel rondgekeken naar 24/7 buiten maar kon dat toentertijd niet vinden. Wat is je budget?

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 18:48

Manege Gasselte is geen optie. De binnen bak is vrijwel altijd bezet en de buiten bak die verlicht is ligt de helft van de tijd onder water na veel regen. Heb zelf hier ook een poos gereden.

Ik zoek eerst voor de komende winter maanden. Dus eigenlijk vanaf september tot ongeveer april 2021. En als het bevalt dan blijf ik er ook staan. Ik beschik namelijk op dit moment niet over een rijbak en die heb ik komende winter toch heel hard nodig ivm het doorrijden van mijn paard

@Har166 vanaf hoelaat komen ze buiten? En mag ik vragen om welke stal het gaat ? :)
Mijn budget is liever niet hoger dan 175 per maand

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 18:54

In de winter gaan ze tussen 8 en 9 naar buiten. Ze staan per tweetal of drietal in een paddock. Het is halfpension, je moet zelf mesten en biks kopen ( en klaarzetten) maar voeren en binnen/buiten zetten doen zij. Al wordt het wel gewaardeerd als je helpt met binnen/buiten zetten als je er net rond die tijd bent. Kost 150. Per maand. De stal is in Schoonloo maar heeft geen website o.i.d. Heel kleinschalig en de meesten zijn 35+.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 07:18

Ik zou dan idd voor de stal bij Har166 gaan. Met al jouw eisen en het beperkte budget kan ik verder geen stal bedenken hier in de buurt.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 07:55

Ik stuur je ff een pb

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 08:34

Olympia96 schreef:
Ik zou dan idd voor de stal bij Har166 gaan. Met al jouw eisen en het beperkte budget kan ik verder geen stal bedenken hier in de buurt.

Helaas valt deze stal af. Ik ben via pb verder gegaan met het gesprek maar de rijbak is zwaar. En een zware bak is alles behalve wat ik zoek anders was de stal perfect geweest. Maar het gaat me nu juist om een rijbak die ik bij de huidige stal niet heb.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 08:46

Als je je budget opschroeft dan zijn er meer mogelijkheden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:03

Paardenhulp Groningen Drenthe Friesland

Zoek deze eens op op FB en zet hier een oproepje.

Ik had binnen een dag enorm veel reacties. Wel andere regio in Drenthe.
Wat mij wel opviel is dat 24/7 niet te vinden was. Mijn paard gaat dus in de nachten weer op stal.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:07

Naaoommii schreef:
Olympia96 schreef:

Helaas valt deze stal af. Ik ben via pb verder gegaan met het gesprek maar de rijbak is zwaar. En een zware bak is alles behalve wat ik zoek anders was de stal perfect geweest. Maar het gaat me nu juist om een rijbak die ik bij de huidige stal niet heb.

Jij doet nu alsof die bak loodzwaar is hahahaha ik zei de bak is ' wat zwaar '. Maar veel succes met je zoektocht +:)+

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:15

Heb je Maaike Burggrafer al gevraagd, Naomi?

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:23

Ik lees even mee, al zoek ik in iets andere richting (Meppel en ten oosten van, 24/7 buiten, zonder teveel eisen). Wie weet komt er iets interessants voorbij!

De facebookgroep is een goede tip inderdaad. Naast die is er ook een groep Pensionstallen/weidegang Drenthe en Groningen. Komt er veel voorbij in de regio Stadskanaal.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 15:56

@har166 Sorry maar wat is dit voor domme reactie? Ook al geef jij aan dat de bak wat zwaar is betekend dit gewoon dat hij zwaar is. Waar geef ik aan dat is doe als of hij lood zwaar is ? Ik heb gewoon absoluut geen "wat" zware bak nodig omdat ik een andere manier van trainen heb met mijn IJslander wat is er mis met kritisch naar een geschikte stal kijken? En gezien de reactie zo is, is het zeker geen geschikte pension stalling voor mij ;)

@Olympia96 dat snap ik dat er dan meer mogelijkheden naar voren komen. Maar is voor nu geen optie.

@Imre is wel een goede om even na te vragen. Maar ik vind noord Sleen net even iets te ver vanaf Borger.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:39

Nou nou, dat is wel erg hoog van de toren blazen.