Ervaring met Pferdehof Delke?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ittakesmore

Ervaring met Pferdehof Delke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 10:22

Aangezien ik na 8 jaar besloten heb het paardrijden zo intens weer te missen nadat ik mijn paard heb moeten verkopen ben ik rustig aan het oriënteren op de nieuwe markt. Echter is het mij opgevallen dat de prijzen echt bizar veel hoger liggen dan voorheen. :') Nu zag ik hier twee P.R.E's welke in een leuke prijs categorie vielen die te overzien was met wat ik zou zoeken na zolang niet meer echt gereden te hebben. Maar ik kan nergens echt een review vinden, ook vermoedelijk omdat mijn Duits bizar slecht is :+

Iemand hier toevallig ervaring met deze stal?

hagelslag

Re: Ervaring met Pferdehof Delke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:29

Volgens Google revieuws verstaan ze daar alleen Nederlands.
Ik heb er geen ervaring mee.
Verder niks kunnen vinden qua ervaring. Ook niet toen ik op z'n Duits het woord ervaring gebrruikte

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 10:33

hagelslag schreef:
Volgens Google revieuws verstaan ze daar alleen Nederlands.
Ik heb er geen ervaring mee.
Verder niks kunnen vinden qua ervaring. Ook niet toen ik op z'n Duits het woord ervaring gebrruikte

Yeah dat had ik geprobeerd ook inderdaad maar kon niet echt iets vinden. Alleen google reviews, maar die zijn zo nietszeggend tegenwoordig..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:19

Prijzen liggen idd bizar hoog momenteel!

Maakt wel dat de betaalbare paarden momenteel vaak niet pluis zijn. Mensen weten echt wel wat ze kunnen vragen...

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:17

Ik heb wel wat gevonden, via Duitse FB groepen. En ik zeg handelaar net zoals er zovele zijn in NL. Heet ogen open, meerdere keren proefrijden, zelf laten keuren door eigen DA, RX laten maken en bloedje laten trekken. En niet op iemands mooie blauwe ogen vertrouwen. Precies zoals je zou moeten doen bij alle handelaren :j ;)

troi schreef:

Maakt wel dat de betaalbare paarden momenteel vaak niet pluis zijn. Mensen weten echt wel wat ze kunnen vragen...

En precies dit heel goed in je achterhoofd houden. Goede paarden die niks mankeert zijn gewoon duur en worden maar zeldzaam bij een handelaar te koop aangeboden.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:25

Waarom een handelaar opzoeken en niet een paard particulier kopen?
Je leest zoveel ellende over handelaren...

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:30

Paarden handel hidding heeft ook veel aanvoer van dat soort paarden.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:21

Je moet daar 20 euro betalen om te mogen proefrijden, dan zou ik al afhaken.

Kijk eens op de facebook groepen Barokke paarden of PRE (Andalusiër) en Lusitano Forum, daar worden regelmatig leuke paarden aangeboden en weet je in ieder geval meer van de achtergrond dan bij een handelaar die ze uit het buitenland importeert.

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 15:34

rina schreef:
Ik heb wel wat gevonden, via Duitse FB groepen. En ik zeg handelaar net zoals er zovele zijn in NL. Heet ogen open, meerdere keren proefrijden, zelf laten keuren door eigen DA, RX laten maken en bloedje laten trekken. En niet op iemands mooie blauwe ogen vertrouwen. Precies zoals je zou moeten doen bij alle handelaren :j ;)

troi schreef:

En precies dit heel goed in je achterhoofd houden. Goede paarden die niks mankeert zijn gewoon duur en worden maar zeldzaam bij een handelaar te koop aangeboden.

Dat doen we inderdaad zeker, mijn eerste paard alleen klinisch laten keuren. Maar voor de bedragen boven de 5000 vind ik RX idd erg belangrijk. Qua bedragen liggen ze echt niet extreem laag. Paard is alsnog 7900 euro, maar ze hebben er gewoon toevallig twee staan die mij zo op de advertentie lijken te bevallen. Was alleen in inventerasatie of iemand toevallig ervaring er mee had! Maar ik weet dat genoeg particulieren ook niet te vertrouwen zijn op hun blauwe ogen overigens!

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 15:34

Delphi2 schreef:
Je moet daar 20 euro betalen om te mogen proefrijden, dan zou ik al afhaken.

Kijk eens op de facebook groepen Barokke paarden of PRE (Andalusiër) en Lusitano Forum, daar worden regelmatig leuke paarden aangeboden en weet je in ieder geval meer van de achtergrond dan bij een handelaar die ze uit het buitenland importeert.

Ga ik proberen! Thanks voor de tip