Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lukasje schreef:Oei, ik vrees dat je budget aan de lage kant is voor een raszuivere gezonde fries, en al zeker met die stokmaat. Toen ik me vorig jaar ook nog even op een fries oriënteerde vond ik voor dat bedrag niet eens een onbeleerde 3jarige en die waren kleiner.
Hoefijzer2 schreef:Lukasje schreef:Oei, ik vrees dat je budget aan de lage kant is voor een raszuivere gezonde fries, en al zeker met die stokmaat. Toen ik me vorig jaar ook nog even op een fries oriënteerde vond ik voor dat bedrag niet eens een onbeleerde 3jarige en die waren kleiner.
Opzich valt dat wel mee.Wand niet elke fries word ster 1 ste premie.Heb al eens een keuring gezien dus vandaar dat ik het weet.Je kan een fijn paard kopen met dat bedrag.Omdat merries die niet in het boek opworden genomen.Niet veel opbrengen.
SunnyHorse schreef:Wij zijn op dit ook opzoek naar een lieve Friese merrie. We hebben best wel wat wensen:
- Geen gebreken, ook geen eczeem;
- Stermerrie, voorkeuren voor bepaalde merrie stammen;
- Beleerd en al wat doorgereden onder zadel;
- Liefste ook al beleerd voor de wagen;
- Meewerkend en lief karakter;
- Geschikt om alleen de laden en alleen op buitenrit te gaan;
- Sociaal opgegroeid en moet sociaal gehouden kunnen worden.
- Geen handje contantje (liep het bij ons laatste op vast. We moesten een royaal bedrag cash direct afrekenen na de keuring bij de kliniek)
En met het budget (10.000 - 15.000) wat wij in gedachten hebben, zouden we best bij de bekendere stallen terecht kunnen, maar de paarden vliegen als warme broodjes over de toonbank op het moment! Gekkenhuis.
En daar wringt het ook wat bij mij: je moet super snel reageren en er is weinig tijd om een paard 2 of 3 keer te bezoeken. Je moet heel snel beslissen! Er hijgen zomaar 3 andere kopers in je nek. Terwijl ik zo graag zorgvuldig en niet over 1 nacht ijs wil gaan. Ik koop namenlijk een paard in principe voor zijn/ haar leven, dus de klik is erg belangrijk. Tevens drijft de huidige markt de prijzen enorm hoog op.
Dus misschien is het op dit moment geen geschikt moment om iets te vinden? En moeten we geduldig wachten?
Als je zelf niet in de Friese paardenwereld zit zoals wij, loop je vaak achter de feiten aan en zijn de fijne paarden al eerder verkocht dan dat ze aan het brede publiek getoond worden.
Voor rond de 5000 denk ik niet dat je het gaat vinden bij de bekendere stallen. Zou dan marktplaats in de gaten houden en Facebook. Eens met bovenstaande reacties: particuliere verkopers zou misschien met wat geluk nog lukken.
Via via is misschien nog wel het beste! Heb je nog een kennissen paardennetwerk die je kunt laten weten dat je opzoek bent?