Ik wilde Quadenoord aanraden maar zag dat je die zelf al gevonden had.
Zal ze alsnog aanraden
Wat mij betreft is dit de beste manege hier in de wijde omtrek.
De paarden en ponies lopen nooit meer dan 2, een enkele een keer 3 uurtjes per dag, staan elke dag jaarrond buiten op hele grote weides en er is veel liefde voor de dieren.
De eigenaresse is een paardenvrouw in hart en nieren en hoeft niet te leven van de manege, wat je dus ook terug ziet in het welzijn van de dieren.
De groepslessen zijn niet extreem groot wat ik ook een pluspunt vond, 7-8p. is echt wel de max. en natuurlijk zijn er ook privélessen mogelijk. Mijn moeder reed destijds bijv. in een "herintredende-huisvrouwen-clubje" van 4 personen. Lekker relaxed en gemoedelijk maar tegelijk ook serieus aan het werk met de paarden.
Ik weet niet welke instructrices er nu naast haar nog meer lesgeven maar mijn ervaring is dat ze echt persoonlijke aandacht geven op niveau, al naar geland de kunde van de ruiter.
Er is goede begeleiding en de sfeer is prettig, het is kleinschalig.
Het is geen lopende band werk, ze willen echt dat de paarden goed gereden worden en er lopen dan ook geen typisch afgestompte manegeknollen.
Het is geen manege waar je een hoop luxe tegenkomt maar waar het echt draait om de paarden en het rijden, de verzorging.
Geen fantastisch mooie stallen dus, maar wel functioneel.
Na het rijden mogen de paarden bijv. ook lekker onder de slang en rollen in de bak voor ze de wei op gaan of eerst op stal komen om te eten.
En de locatie is fantastisch; Midden in het bos!