Gezocht: Manege (ruime) omgeving Arnhem voor heropstapper

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaravdW

Gezocht: Manege (ruime) omgeving Arnhem voor heropstapper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 09:43

Hoi!
Na jaren niet gereden te hebben (ivm overgewicht, nu flink afgevallen) wil ik graag weer op een paard. Ik zoek een fijne plek waar ik rustig weer kan leren rijden. Ik kon ooit best wel rijden, heb ooit een ruiterbewijs gehaald enzo, had een verzorgpaard waar ik zonder zadel mee kon springen, maar dat is dus wel lang geleden. Waar moet ik op letten? Mijn manegedagen liggen ver in het verleden (25+ jaar) dus er zal inmiddels wel eea veranderd zijn...
Ik heb inmiddels al 9 jaar een eigen paard waar ik aangespannen mee rijd, de omgang met paarden is me dus niet vreemd. Ik denk zelf dat longe-lessen/zitlessen helemaal niet gek zijn ivm dat ik natuurlijk totaal geen onafhankelijke zit (meer) heb. Uiteindelijk zou ik het liefst op mijn eigen paard gaan rijden en ook lessen bij mij op stal, maar hij is daar nog niet voor opgeleid en aangezien groen + groen blauw is, lijkt me dat geen goede uitgangspositie. Ik woon in Arnhem, maar ben best bereid een eind verder te reizen als daar de perfecte heropstapmanege te vinden is.
Kortom, welke maneges in de (wijde) omgeving van Arnhem zijn aan te raden?
Ik heb natuurlijk al gegoogeld en vind daar alleen bij Quadenoord iets over een gewichtslimiet voor hun paarden (wat ik een pluspunt vind!) maar ik ga er vanuit dat dit op andere maneges ook wel zal gelden.

Groetjes en bedankt voor het meedenken,

Barbara

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:29

Ik wilde Quadenoord aanraden maar zag dat je die zelf al gevonden had.
Zal ze alsnog aanraden :D

Wat mij betreft is dit de beste manege hier in de wijde omtrek. +:)+
De paarden en ponies lopen nooit meer dan 2, een enkele een keer 3 uurtjes per dag, staan elke dag jaarrond buiten op hele grote weides en er is veel liefde voor de dieren.
De eigenaresse is een paardenvrouw in hart en nieren en hoeft niet te leven van de manege, wat je dus ook terug ziet in het welzijn van de dieren.
De groepslessen zijn niet extreem groot wat ik ook een pluspunt vond, 7-8p. is echt wel de max. en natuurlijk zijn er ook privélessen mogelijk. Mijn moeder reed destijds bijv. in een "herintredende-huisvrouwen-clubje" van 4 personen. Lekker relaxed en gemoedelijk maar tegelijk ook serieus aan het werk met de paarden.
Ik weet niet welke instructrices er nu naast haar nog meer lesgeven maar mijn ervaring is dat ze echt persoonlijke aandacht geven op niveau, al naar geland de kunde van de ruiter.
Er is goede begeleiding en de sfeer is prettig, het is kleinschalig.
Het is geen lopende band werk, ze willen echt dat de paarden goed gereden worden en er lopen dan ook geen typisch afgestompte manegeknollen.

Het is geen manege waar je een hoop luxe tegenkomt maar waar het echt draait om de paarden en het rijden, de verzorging.
Geen fantastisch mooie stallen dus, maar wel functioneel.
Na het rijden mogen de paarden bijv. ook lekker onder de slang en rollen in de bak voor ze de wei op gaan of eerst op stal komen om te eten.
En de locatie is fantastisch; Midden in het bos!

Sas_Mon

Re: Gezocht: Manege (ruime) omgeving Arnhem voor heropstapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:47

Hoe de lessen zijn weet ik niet maar stal Mansour doet ook veel aan paardenwelzijn en ik vind het een prettige locatie om te zijn. In mijn ogen in ieder geval het onderzoeken waard.

Irene793

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:51

Stal Mansour wilde ik ook adviseren idd. Ik denk dat je daar zeker uit de voeten kan.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 02:45

Ik wil dit topic even omhoog halen omdat ik naar hetzelfde opzoek ben.

TS, heb je uiteindelijk een goede manege gevonden?

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 07:51

Ik ben begonnen bij Quadenoord, bevalt tot nu toe goed. Bij Mansour is geen plek voor beginners op dit moment dus dat voelde niet als een goed plan als heropstapper.