Plekje gezocht 24/7 buiten met goede uitrijmogelijkheden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

M_Lizz

Plekje gezocht 24/7 buiten met goede uitrijmogelijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 13:21

Speld in de hooiberg gezocht!

Hoi allen,

Ik ben op zoek naar een plekje voor mijn merrie. Ik heb geen haast, maar ergens in het najaar gaat het wel nodig zijn.

Ik sta nu heerlijk, aan de rand van de Loonse en Drunense Duinen. We hebben hier alles wat we nodig hebben. Echter zit een mens ook niet stil en ga ik hoogstwaarschijnlijk een carrièreswitch kunnen maken. Naast een nieuwe job, hoort hier ook een pittige opleiding bij van een paar jaar. Nu doen we alles zelf op de stal, maar daar ga ik dus geen tijd meer voor hebben. De vrije tijd die ik heb wil ik dan ook kwalitatief kunnen doorbrengen met mijn paardje :D

Wat zoeken we:
- 24/7 buiten, met een schuilmogelijkheid. En voldoende ruimte, dus geen postzegelpaddock.
Liefst in de vorm van een paddock paradise of iets vergelijkbaars, mag ook bij iemand aan huis zijn. Dus ook iets in groepsverband/kudde etc.
- Zandpaddock, of gering (Max 5 uurtjes bijv in de zomermaanden) op gras. Mijn merrie heeft PSSM1 en is dus heel gevoelig op suikers. Het is een Tinker dus veel suikers in voeding is sowieso niet handig.
- Kwalitatief goed hooi in slowfeeders waarbij ze niet te lang zonder ruwvoer staat.
- mogelijkheden tot buitenrijden
- goede rijbak aanwezig of bijv op stapafstand een Rijvereniging waar ik lid kan worden.
Ken je iets met een aantal van bovenstaande wensen maar bijv in de winter snachts op stal, dan hoor ik het ook graag!

Ik heb dus geen tijd meer om zelfvoorzienend te stallen. Als ik er ben heb ik geen moeite met wat hooi vullen of een beetje poepscheppen. Maar niet met schema’s en dat soort dingen. :')

Een plek rondom bijv de Maashorst of de Loonse en Drunense Duinen zou perfect zijn. Buitenrijden is toch wel onze grote liefde!

Ik woon in Berlicum en ik zoek Max 30 minuten hier omheen!

Bekende stallen zijn
- Zorgstal Helvoirt - hier heb ik gestaan en ga ik nooit meer naar terug
- Lips Helvoirt bekend
- D’n Dries is bekend
- Ladan is bekend, leuke stal maar 24/7 op gras helaas.
- Stal van de Bosweg, ontzettend leuke stal, helaas een kleine paddock met drie paarden. Dat vind ik echt te klein.

Ik hoor heel graag jullie tips! Alvast bedankt!