zadelmaker overijssel/drenthe die ook metingen uitvoert

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koekie73

zadelmaker overijssel/drenthe die ook metingen uitvoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 20:36

Beetje gekke titel misschien, maar ik ben op zoek naar een zadelmaker die ook echt je paard opmeet.
Dus niet op het oog maar een zadel er op legt.

Ik heb goede ervaringen met Heleen Klumper, maar ik zoek voor mijn dochter en haar D pony eigenlijk een 2ehands dressuurzadel omdat ik ook net een nieuw springzadel aan heb geschaft.
Ik wil graag het Kent&Master vzh zadel van 1,5 jaar oud inruilen voor een dressuurzadel.

Op zich heb ik ook goede ervaringen met Country Mill maar ik begrijp dat ze momenteel niet zoveel 2ehands hebben en dat je dan nieuw in het duurdere segment terecht komt. Als ze aan huis komen, meten ze ook niets op, terwijl als je naar Country Mill zelf toegaat wordt er wel vanalles opgemeten.

Wat zit er nog nog meer aan goede (!) zadelmakers/passers in de buurt (pony staat in Ommen) die wel goed de pony opmeten, goed naar de ruiter kijken (lengte bovenbeen ed) en ook wat aanbod aan 2hands zadels hebben?

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:51

Ik wou ook net Heleen aanraden, maar die heb je er dus al bij gehad voor een springzadel :)

Koekie73

Re: zadelmaker overijssel/drenthe die ook metingen uitvoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 16:02

Ja en heel tevreden over haar hoor. Het is alleen jammer dat ze niets 2e hands heeft.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:07

Vroeger had ze die inderdaad wel, maar kan je het zadel niet inruilen bij haar? Ik heb in het verleden mijn zadel ook wel bij haar ingeruild op een Kent&Master zadel.

Ik heb zelf een zadel op dit moment van Stephen Walter, die komt ook op locatie en ruilt zadels in :)

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:17

Annelieke ten Pas uit Zuidwolde! Echt een goeie, heeft ook veel tweedehands.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:23

Helen van Dijk, ze heeft samen met Heleen Klumper de opleiding gedaan en de werkt met dezelfde merken. Happyhorseadvies.nl

Momenteel heeft ze het nog mega druk, maar ze meet je paard op en wil goed meedenken in 2e hands opties en bemiddeld daarin. Voor mijn paard had ze zelfs vier 2e hands zadels mee, maar ik ben uiteindelijk toch voor nieuw gegaan. In december komt ze weer een zadel aanmeten voor mijn 3 jarige en ik heb haar gevraagd uit te kijken naar goede 2e hands opties in Kent & Masters of Fairfax

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:46

Ingrid Sanders, verkoopt kent en masters maar heeft ook tweedehands. Goede ervaring mee, ze meet alles netjes op en werkt secuur. Ik denk dat ze ook wel in jouw omgeving werkt.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 16:56

Bedankt voor alle tips! Ik zie namen die ik nog niet kende, dus blij mee!
Annelieke ten Pas heb ik net een appje gestuurd.

@Daphara ik lees op Helen's site dat ze helaas geen zadels inruilt die niet bij haar zijn gekocht. Ik weet niet of ze zadels inruilt die bij Heleen zijn gekocht, dat zou ik nog kunnen vragen maar ik maak uit de tekst op dat ze toch ook niet al teveel 2e hands heeft.

@kwii ik ga Ingrid Sanders even opzoeken.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:16

Koekie73 schreef:
Bedankt voor alle tips! Ik zie namen die ik nog niet kende, dus blij mee!
Annelieke ten Pas heb ik net een appje gestuurd.

@Daphara ik lees op Helen's site dat ze helaas geen zadels inruilt die niet bij haar zijn gekocht. Ik weet niet of ze zadels inruilt die bij Heleen zijn gekocht, dat zou ik nog kunnen vragen maar ik maak uit de tekst op dat ze toch ook niet al teveel 2e hands heeft.

@kwii ik ga Ingrid Sanders even opzoeken.

Je kunt altijd even overleggen Helen en Heleen zijn vriendinnen, dus ik denk dat het wel los loopt en Helen weet vaak wel de 2e hands zadels te vinden.

Safiy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:44

Ik kan je Annelieke ten Pas ook aanraden :)
Is eerlijk en denkt fijn met je mee! Zij heeft ook tweedehands zadels.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:01