Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maanlicht schreef:Mijn vorige bijrijdpaard stond bij Hilverzicht. Ik vind het een fijne stal! In de zomer stond ze zoveel mogelijk op het land! In de winter komen ze alleen weinig buiten als ze niet in de hit-actief staan. Het is er nooit super druk voor zo'n grote stal. Er zijn wel wat kliekjes en sommige mensen hebben een wat dwingende, onvriendelijke manier van rijden, ik vond dat zelf soms lastig om te zien. Bos/heide heb ik zelf maar 1 keer gereden, mijn bijrijdpaard was nog jong en wat schrikkerig. Het viel me toen wel op dat er heel erg veel loslopende honden waren die overal liepen. Als je paard niet opkijkt van honden is het prima te doen, maar mensen zijn vrij laks daar met hun honden aangelijnd houden.
Ninx schreef:Maanlicht schreef:Mijn vorige bijrijdpaard stond bij Hilverzicht. Ik vind het een fijne stal! In de zomer stond ze zoveel mogelijk op het land! In de winter komen ze alleen weinig buiten als ze niet in de hit-actief staan. Het is er nooit super druk voor zo'n grote stal. Er zijn wel wat kliekjes en sommige mensen hebben een wat dwingende, onvriendelijke manier van rijden, ik vond dat zelf soms lastig om te zien. Bos/heide heb ik zelf maar 1 keer gereden, mijn bijrijdpaard was nog jong en wat schrikkerig. Het viel me toen wel op dat er heel erg veel loslopende honden waren die overal liepen. Als je paard niet opkijkt van honden is het prima te doen, maar mensen zijn vrij laks daar met hun honden aangelijnd houden.
De Hoorneboeg is dan ook het enige hondenlosloopgebied in de hele regio. Dus honden lopen daar uiteraard los. Je kunt wel heel makkelijk andere routes kiezen vanuit dat punt waar geen honden lopen.
ElCamino schreef:Het is nog een stukje stappen naar de hei hoor.Je mag niet door het dorp dus je moet buitenom over de fietspaden. Paard moet wel redelijk verkeersmak zijn.
Hei is idd losloopgebied voor honden, er lopen koeien en je moet een vergunning hebben van het Goois Natuurreservaat (iets van €45 per jaar)
De stal zelf ken ik verder niet.
Sure_lee schreef:Ik ben er gaan kijken. Heb er niet voor gekozen.
Ik vond de afstand naar het bos te lang en door het dorp vind ik niet zo ontspannend.
Ook was ik bang dat ik veel in de file zou staan in de zomer.
De eigenaar vond ik wel heel vriendelijk.
Heb meer dan 2 uur met hem staan kletsen geloof ik.
Daarnaast mochten er geen honden op het terrein en wij hebben een hond.
Zo waren er best wat dingetjes die niet bij ons pasten.
Maar heb er zeker over getwijfeld. Totdat ik de stalling vond waar ik nu sta
Agossie schreef:Plutolover, wij zijn al aan het appen...![]()
Ik ben geweest en ben echt wel blij weggereden! Inderdaad geen honden, maar zeker niet omdat hij daar niet van houdt. Hij vindt het heel jammer, maar omdat er zo veel honden op het erf kwamen, was het bijna niet meer te houden en leek het meer op een hondenhotel... Maar goed, op zich vind ik het voorlopig nog niet zo'n probleem, zolang ik thuis werk.
Ik kwam er blij vandaan, in ieder geval!
Cats_Horses schreef:Mijn ervaringen zijn helaas niet zo positief. Voordat ik kwam ben ben ik (heel toevallig) hier al voor "gewaarschuwd" maar het leek zo ideaal...