Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 00:40


superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 02:41

Eigenlijk vind ik het best slecht dat iemand van een dergelijke opleiding komt en zulke onrealistische wensen heeft.

Heb je al ergens gewerkt en of stage gelopen??

Die 5 ton heb je dus cash? Of is dat je max hypotheek? Dan is dat je max hypotheek voor een woonhuis neem ik aan en geen bedrijfspand of heb je dat laten uitrekenen?

15 stallen verhuren is echt te weinig voor een inkomen, zeker als je een hoge hypotheek hebt. En bij de oudere huizen heb je echt flinke woonlasten nog.

Als je normaliter een bedrijf wil starten vraagt een bank minimaal 3 positieve jaar cijfers en een flinke som eigen geld. Dan moet je dus eerst huren en je bedrijf opzetten. En dat is echt pittig. Er zijn best leuk lopende bedrijven die ergens huren en bij lange na geen hypotheek kunnen krijgen.

Kan je als particulier 5 ton krijgen, zoek dan een huis met wat extra ruimte en doe het erbij. Evt nog nevenactiviteiten zoals training.

Er zijn wel leuke huizen te koop met wat grond voor een paar paardjes. Hebben we zelf ook gekocht vorig jaar. Maar wij kunnen geen 15 paarden kwijt. Wel als je de oude standaard hanteert, maar dat wil niemand meer.
En in onze omgeving zijn de pensionkosten laag, dus kan geen stallen voor 300/400 verhuren. ( wij hebben geen stallen, maar een pp, dus weer anders )
Dus reken maar uit; Hier een huis van 5 ton en dan rondkomen van 15 pension paarden gaat nooit lukken.

En ja, wij hebben 2x een bedrijfsplan gehad om een stal te beginnen. 1x ergens waar enorm veel vraag was, maar de gemeente hele strenge regels had en 2e keer om iets over te nemen wat verloedert was.

Duitsland en dan met veel grond is leuk als je dus een soms eigen geld hebt, verder geen baan in Nederland en dichtbij de grens zit. Dan kan je iets als opfok, bejaardenhuis of revalidatie opzetten zodat mensen niet dagelijks hoeven te komen. En levert vaak langdurig een net vast bedrag op voor relatief weinig investeringen zoals een dure rijbak.

Dit staat te koop https://www.funda.nl/koop/hollandscheve ... aande-105/
, weinig grond, maar ha bij te huren. Ligt hoger dan je zoekt en ook daar zullen de pensionprijzen niet torenhoog zijn en veel mensen een eigen plek hebben.

DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 04:13

Jeetje, TS heeft een vraag en dat zijn locaties, niet of zijn idee werkbaar is of niet. Misschien heeft hij een partner/ouders met geld, flink kunnen sparen, een erfenis of wat dan ook. Misschien is hij wel een onwijs goede ruiter en wil hij daarmee inkomsten genereren. Het gaat niemand wat aan hoe hij het gaat financieren en wat zijn ondernemersplan is, want hij heeft niet gevraagd aan bokt om daarover mee te denken.

Wat kan Bokt toch onwijs negatief doen soms.

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 05:07

Negatief of realistisch?

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 07:10

Iedereen blijft hangen op het maximale koopbedrag, maar er staat in de OP ook gewoon de optie open om te huren. En ja, die bestaan gewoon ook. Ik heb ze in het verleden wel langs zien komen, wij hebben ons stallencomplex zelf ook een tijdje verhuurd (11 stallen). Nu gebruiken we het zelf, maar ook bij ons heeft het veel mogelijkheden geleverd voor de huurders.

Ik vind het dus uitermate negatief en regelmatig behoorlijk denigrerend.

Nee, het gaat niet makkelijk worden. Ja, ik denk dat eerst huren verstandiger is.
Ik denk overigens dat er nog plenty vraag is naar de ouderwetse standaarden, die stallen staan vaak alsnog gewoon vol namelijk. Of je dat zelf wil is een andere vraag.

Koekie73

Berichten: 2673
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 07:54

Daphara schreef:
Jeetje, TS heeft een vraag en dat zijn locaties, niet of zijn idee werkbaar is of niet. Misschien heeft hij een partner/ouders met geld, flink kunnen sparen, een erfenis of wat dan ook. Misschien is hij wel een onwijs goede ruiter en wil hij daarmee inkomsten genereren. Het gaat niemand wat aan hoe hij het gaat financieren en wat zijn ondernemersplan is, want hij heeft niet gevraagd aan bokt om daarover mee te denken.

Wat kan Bokt toch onwijs negatief doen soms.


Precies, niemand kent zijn achtergrond verder en TS stelt gewoon een vraag. Als hij wil weten of zijn bedrijfsplan haalbaar is, had hij dat vast gevraagd ;)

tengeltje11
Berichten: 7142
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 07:59

Maar veel vragen blijven ook onbeantwoord.

Is 500 000 eigen inbreng? Of het Max wat geleend kan worden.(of combi van de 2, eigen inbreng + geleende bedrag)

Is een enorm verschil wat je kan zoeken.

We weten ook niet of TS dit naast vast werk wil gaan doen of het bedrijf echt rendabel moet gaan zijn om van te leven.

Een lening van 500000 afbetalen of dat kunnen kopen met eigen middelen om na je uren te starten, zijn hemel en aarde verschil en zal alles bepalen in wat je nodig hebt of zoekt.

Koekie73

Berichten: 2673
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:02

@tengeltje maar dat gaat ons toch niets aan? Hij vraagt of wij een accommodatie te koop of te huur (!) weten met een max aankoopbedrag van 500,000 euro. Dan is TS toch verder niet verplicht om uit te leggen hoe hij het verder financieel voor elkaar heeft?

blue_sky
Berichten: 944
Geregistreerd: 17-06-08
Woonplaats: Pelt

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:07

Als je een bedrijf wilt starten moet je natuurlijk ook voldoende klanten hebben. En helaas zijn je beste kansen op een winstgevend bedrijf precies daar waar je het meeste voor een accommodatie moet betalen. Ik ben in Zuid-oost Brabant op zoek naar iets momenteel en loop soms tegen iets aan wat voor mij veel te veel stallen heeft. In zo'n geval zou ik een samenwerking met een beginnende ondernemer als TS die dan voor een aantrekkelijk bedrag kan huren in ruil voor de verzorging van mijn 5 paarden wel zien zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:12

ColinPoisson schreef:
Beste mensen,
Momenteel heb ik mijn Hbo management opleiding afgerond en wil ik graag een eigen pensionstal realiseren. Nu ben ik een tijdje opzoek naar een mooie locatie, dit helaas nog zonder succes. Ik zoek een pensionstal of manege te koop of te huur in omgeving: Noord-Brabant, Gelderland, Utrecht, Zuid-Holland, Noord-Holland en evt, Overijssel of Flevoland. Met minimaal plaats voor 15 paarden. Inclusief of zonder pensionklanten.
Aangezien ik als beginnend ondernemer wil starten kan ik me nog geen hoofdprijs realiseren maar heb wel enig startkapitaal. Nu vroeg ik me af of iemand misschien iets weet?

Alvast heel erg bedankt, groetjes
Colin :)


https://www.pandenpaard.nl/
heeft panden ook in de verhuur

tengeltje11
Berichten: 7142
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:16

Koekie73 schreef:
@tengeltje maar dat gaat ons toch niets aan? Hij vraagt of wij een accommodatie te koop of te huur (!) weten met een max aankoopbedrag van 500,000 euro. Dan is TS toch verder niet verplicht om uit te leggen hoe hij het verder financieel voor elkaar heeft?


Tuurlijk niet, maar dan kan je ook niet concreet denken gepaste dingen toegestuurd te krijgen toch?

Nu post TS iets met heel karige info.
De hele financiële kant hoeven we niet te weten, maar hobbymatig of als inkomstenbron is al een enorm verschil. Instapklaar of er mag nog veeeeel werk aan zijn idem(als 500 000 het abs Max is, zal veel werk dus niet meer betaald kunnen worden), 10-15 stallen ik, maar de 1-2 ha die er vaak voorbij komt, volstaat toch onmogelijk om daar 10-15 paarden op te gaan houden,.... er is gewoon zo weinig info om echt iets te weten die in aanmerking kan komen voor TS. Ook qua huren, hoe ziet hij/zij het daar? Idem qua grootte? Incl of excl woonst,...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:24

tengeltje11 schreef:
Koekie73 schreef:
@tengeltje maar dat gaat ons toch niets aan? Hij vraagt of wij een accommodatie te koop of te huur (!) weten met een max aankoopbedrag van 500,000 euro. Dan is TS toch verder niet verplicht om uit te leggen hoe hij het verder financieel voor elkaar heeft?


Tuurlijk niet, maar dan kan je ook niet concreet denken gepaste dingen toegestuurd te krijgen toch?

Nu post TS iets met heel karige info.
De hele financiële kant hoeven we niet te weten, maar hobbymatig of als inkomstenbron is al een enorm verschil. Instapklaar of er mag nog veeeeel werk aan zijn idem(als 500 000 het abs Max is, zal veel werk dus niet meer betaald kunnen worden), 10-15 stallen ik, maar de 1-2 ha die er vaak voorbij komt, volstaat toch onmogelijk om daar 10-15 paarden op te gaan houden,.... er is gewoon zo weinig info om echt iets te weten die in aanmerking kan komen voor TS. Ook qua huren, hoe ziet hij/zij het daar? Idem qua grootte? Incl of excl woonst,...

Dat wat jij wil weten hoef je helemaal niet te weten, dat is TS zijn privé info.

TS vraagt accommodatie te koop of te huur en heeft x bedrag, weet je iets, dan is dat mooi en kan TS zelf bekijken of het een optie voor hem is en hoe dat verder gefinancierd wordt. Weet je niks, dan weet je niks.

Happysil
Berichten: 121
Geregistreerd: 10-01-11
Woonplaats: In het mooie oosten

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:32

Er staat bij Enschede een stallencomplex te huur. Binnenbak, een aantal stallen. En volgens mij 3ha grond erbij. Alleen staat het niet op internet. Er hangt een grote banner dat je het kunt huren.

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:45

tengeltje11 schreef:
Koekie73 schreef:
@tengeltje maar dat gaat ons toch niets aan? Hij vraagt of wij een accommodatie te koop of te huur (!) weten met een max aankoopbedrag van 500,000 euro. Dan is TS toch verder niet verplicht om uit te leggen hoe hij het verder financieel voor elkaar heeft?


Tuurlijk niet, maar dan kan je ook niet concreet denken gepaste dingen toegestuurd te krijgen toch?

Nu post TS iets met heel karige info.
De hele financiële kant hoeven we niet te weten, maar hobbymatig of als inkomstenbron is al een enorm verschil. Instapklaar of er mag nog veeeeel werk aan zijn idem(als 500 000 het abs Max is, zal veel werk dus niet meer betaald kunnen worden), 10-15 stallen ik, maar de 1-2 ha die er vaak voorbij komt, volstaat toch onmogelijk om daar 10-15 paarden op te gaan houden,.... er is gewoon zo weinig info om echt iets te weten die in aanmerking kan komen voor TS. Ook qua huren, hoe ziet hij/zij het daar? Idem qua grootte? Incl of excl woonst,...


Het is in de randstad helemaal niet ongebruikelijk om maar 1000m2 weide per pensionpaard te hebben, zelfs 1000m2 terrein, dus inclusief accommodatie, per paard is niet ongebruikelijk en dat zijn veelal stallen die gewoon permanent vol staan en al jaren draaien en niet bepaald behoren tot goedkope stallingen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:30

Het gaat erom dat TS een oproep plaatst en iets zoekt wat er bijna niet is. Dan is het vrij logisch dat je iemand erop wijst dat die wensen totaal niet realistisch zijn.

Huren lukt ook bijna niet. Golden Way Stables in Woubrugge bijv zocht al even weer een stal, maar hebben nog niks. En die stal liep al een flinke tijd.
En eigenlijk weet ik er nog wel een paar die al een flinke tijd zoeken naar een eigen stek om te huren, omdat kopen echt geen optie is.

Maar zoals GWS; die zijn groot en doen er dingen bij. De andere zijn daarnaast ook trainer.

Aan 10 stallen heb je gewoon helemaal niks.

Daarnaast verteld TS over de oplieding die afgerond is en verbaas ik me echt enorm dat je na zo een opleiding zulke onrealistische wensen hebt.

@Mizora; 1000m2 per paard in de randstad zou geweldig zijn. Dat is haast een luxe. Wij hebben weleens gekeken en kwamen bedrijven tegen van 25+ stallen met nog niet 1 ha erbij.

ColinPoisson
Berichten: 10
Geregistreerd: 14-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 10:47


joyce83

Berichten: 5221
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:52


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:57

Wanneer je zoiets vind in Zuid-Holland binnen jouw budget, let me know! Ik zou dat ook wel willen.
Je zou nog eens kunnen kijken bij Pand en Paard makelaardij.
Hier in de buurt staan er 2 te koop:
https://www.fundainbusiness.nl/agrarisc ... aterweg-3/

Ik vermoed zeker zo'n 1,5 miljoen

ColinPoisson
Berichten: 10
Geregistreerd: 14-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 11:00

superpony schreef:
Eigenlijk vind ik het best slecht dat iemand van een dergelijke opleiding komt en zulke onrealistische wensen heeft.

Heb je al ergens gewerkt en of stage gelopen??

Die 5 ton heb je dus cash? Of is dat je max hypotheek? Dan is dat je max hypotheek voor een woonhuis neem ik aan en geen bedrijfspand of heb je dat laten uitrekenen?

15 stallen verhuren is echt te weinig voor een inkomen, zeker als je een hoge hypotheek hebt. En bij de oudere huizen heb je echt flinke woonlasten nog.

Als je normaliter een bedrijf wil starten vraagt een bank minimaal 3 positieve jaar cijfers en een flinke som eigen geld. Dan moet je dus eerst huren en je bedrijf opzetten. En dat is echt pittig. Er zijn best leuk lopende bedrijven die ergens huren en bij lange na geen hypotheek kunnen krijgen.

Kan je als particulier 5 ton krijgen, zoek dan een huis met wat extra ruimte en doe het erbij. Evt nog nevenactiviteiten zoals training.

Er zijn wel leuke huizen te koop met wat grond voor een paar paardjes. Hebben we zelf ook gekocht vorig jaar. Maar wij kunnen geen 15 paarden kwijt. Wel als je de oude standaard hanteert, maar dat wil niemand meer.
En in onze omgeving zijn de pensionkosten laag, dus kan geen stallen voor 300/400 verhuren. ( wij hebben geen stallen, maar een pp, dus weer anders )
Dus reken maar uit; Hier een huis van 5 ton en dan rondkomen van 15 pension paarden gaat nooit lukken.

En ja, wij hebben 2x een bedrijfsplan gehad om een stal te beginnen. 1x ergens waar enorm veel vraag was, maar de gemeente hele strenge regels had en 2e keer om iets over te nemen wat verloedert was.

Duitsland en dan met veel grond is leuk als je dus een soms eigen geld hebt, verder geen baan in Nederland en dichtbij de grens zit. Dan kan je iets als opfok, bejaardenhuis of revalidatie opzetten zodat mensen niet dagelijks hoeven te komen. En levert vaak langdurig een net vast bedrag op voor relatief weinig investeringen zoals een dure rijbak.

Dit staat te koop https://www.funda.nl/koop/hollandscheve ... aande-105/
, weinig grond, maar ha bij te huren. Ligt hoger dan je zoekt en ook daar zullen de pensionprijzen niet torenhoog zijn en veel mensen een eigen plek hebben.


Beste Superpony,

Na veel ervaring met het werken, lesgeven, groomen op het topniveau van nederland ( groomen van de wereld) heb ik besloten dat ik na mijn opleiding ga proberen een bedrijf voor mijzelf te realiseren, ik vraag hierin niet of dit realistich is, of ik dit kan betalen, en of het winstgevend is. dit heb ik zelf al berekend. tips zijn natuurlijk altijd welkom, alleen om een oordel te geven over het beperkte aantal informatie wat ik geef is niet aar ik om vraag.
P.S. bedankt voor het huis wat je toestuurd. dit is misschien ook iets wat ik kan overwegen
groetjes Colin

ColinPoisson
Berichten: 10
Geregistreerd: 14-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 11:03

Daphara schreef:
Jeetje, TS heeft een vraag en dat zijn locaties, niet of zijn idee werkbaar is of niet. Misschien heeft hij een partner/ouders met geld, flink kunnen sparen, een erfenis of wat dan ook. Misschien is hij wel een onwijs goede ruiter en wil hij daarmee inkomsten genereren. Het gaat niemand wat aan hoe hij het gaat financieren en wat zijn ondernemersplan is, want hij heeft niet gevraagd aan bokt om daarover mee te denken.

Wat kan Bokt toch onwijs negatief doen soms.


Dankje!
Jij snapt wat ik bedoel,
Een heele fijne dag toegewenst!

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:11

blue_sky schreef:
Als je een bedrijf wilt starten moet je natuurlijk ook voldoende klanten hebben. En helaas zijn je beste kansen op een winstgevend bedrijf precies daar waar je het meeste voor een accommodatie moet betalen. Ik ben in Zuid-oost Brabant op zoek naar iets momenteel en loop soms tegen iets aan wat voor mij veel te veel stallen heeft. In zo'n geval zou ik een samenwerking met een beginnende ondernemer als TS die dan voor een aantrekkelijk bedrag kan huren in ruil voor de verzorging van mijn 5 paarden wel zien zitten.

Met zo'n constructie kocht ik ook een huis met 20 stallen. 1 maand onderweg in de verbouwing en 2 weken voor de verhuizing zegt diegene dat ze per morgen andere plannen heeft en er toch vanaf ziet en daar stond ik...

Hou er ook rekening mee dat je in dat geval een pand met agrarische bestemming koopt. Dat is lastig mbt financiering en brengt ook extra regels met zich mee

ColinPoisson
Berichten: 10
Geregistreerd: 14-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 11:27


miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:35

Als je iets buiten je zoekgebied wilt gaan, is t zeker wel mogelijk om voor 5 ton iets te kopen. Maar dan kom je wel meer in de randgebieden van NL uit.
Die in Hoogersmilde ligt wel heel mooi zo vlak aan een natuurgebied. Daar kun je wel pensionklanten mee trekken lijkt me. Dan zou je een normale woning in t dorp kunnen kopen om zelf te wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:37

Beste Ts,
Ik zoek dan wel iets heel ander dan jij (vooral veel ruimte en geen luxe). De negatieve opmerkngen maken mij juist sterker om te”bewijzen” dat het wel gaat lukken :+ .
Ik ben ondertussen een jaar op zoek en blijfzoeken tot ik mijn perfecte plekje vind. Dat gaat jou ook lukken. Waar een wil is is een weg inderdaad!
Succes met je zoektocht +:)+

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:38

En vergeet ook niet even een kijkje over de grens te nemen als dit haalbaar is voor je <<)
Misschien kom je daar ook wel interessante dingen tegen.

https://www.immofluisteraar.be/nl-be/aa ... to=500.000
Even een linkje gecopieerd. :D


In Frankrijk vind je ook handenvol mooie paardenobjecten voor weinig geld, maar dat is misschien niet wat je zoekt.
Anyway, daarvoor ken ik ook nog wel een interessante website. :P