Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26334
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:58

Cowgirl schreef:
Ik kan er zelf niet echt mee leven wanneer ik het 1,70m paard van mijn klant in zo'n box moet zetten. Als ik dan aan de boxen moet want ik maak er nog liefst een paddock paradise/hit actief van :D

https://www.funda.nl/koop/zeijen/huis-4 ... dstraat-2/

Ik zie mijzelf hier wel zitten. Alleen dat geld he.... -O-


Daar mag nog wel een klein tonnetje bij aan achterstallig onderhoud zo te zien.

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:41

_Penotti schreef:
_San87_ schreef:
Daar zijn ze nog in 1970 blijven hangen, haha :D. Super plekje!

Die telefoon in de hal, geweldig!


Ja die telefoon zou ook echt blijven hangen!! Geweldig!
De rest gaat dan wel op de schop.

*droomt verder* :z :z

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:45

Sclimpre schreef:
Nog een site uit Belgie : https://www.hippohomes.be/nl/
Al is het je streek niet, het kan altijd nuttig zijn om meer van de markt te wten te komen.


Hé, die kende ik nog niet !
Is dat de Country in Overijse dat te koop staat ? Prachtig complex ! <3

pol013

Berichten: 9008
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 16:14

Ik acht koop op dit moment in de door jou genoemde gebieden aardig kansloos. Zelfs in de hoeken 'waar niemand wil wonen' red je dat op het moment niet.

Er is wel een kans op komst voor jou. De regelgeving voor veehouderijen in Brabant gaat strenger worden. Voorlopig staat dat voor 2024 op de rol. Dan zullen er agrarische bedrijven gaan stoppen. Voor (een deel van) die locaties zullen de verkopers/ gemeenten een oplossing moeten gaan vinden. Als gewoon woonhuis kunnen ze vaak niet door. Een paardhouderij zou kunnen passen bij die oplossingen.

Babootje

Berichten: 26334
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:09

Nog een bijkomend probleem is dat als je een object koopt met agrarische bestemming je alleen op het woonhuis een hypotheek kunt krijgen. De rest (de grond) moet je zelf financieren.

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:23

Ik verplaats het topic even naar ED, Ervaringen en Diensten.

Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:34

Babootje schreef:
Nog een bijkomend probleem is dat als je een object koopt met agrarische bestemming je alleen op het woonhuis een hypotheek kunt krijgen. De rest (de grond) moet je zelf financieren.


Hoeft niet hoor als je een goed bedrijfsplan hebt

Myfairytale
Berichten: 5392
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:59

flooooo schreef:
In Stegeren staat een groot paardenpand te koop, al geruime tijd. Geen idee of die ook op internet staat. Anders kun je het beste Boertjes even bellen, die weet dat wel.
Ook in Rheezerveen (tussen Hardenberg en Ommen) staat een groot object te koop waar de vergunning voor is om paarden te houden, je mag er alleen niet wonen!
Van beide panden weet ik de vraagprijzen niet maar zeker de tweede kan nog maar zo in je budget vallen, moet je wel veel aan gaan doen. Je mag me een PB doen voor meer exacte informatie, dan ga ik er achteraan.


Bedoel je deze: https://www.fundainbusiness.nl/agrarisc ... ot-zuid-5/?

Baloedebeer
Berichten: 228
Geregistreerd: 09-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:08

Babootje schreef:
Nog een bijkomend probleem is dat als je een object koopt met agrarische bestemming je alleen op het woonhuis een hypotheek kunt krijgen. De rest (de grond) moet je zelf financieren.


Nee hoor bedrijfspanden en gronden kunnen ook gewoon gefinancierd worden. Mits je ze ook bedrijfsmatig gaat gebruiken natuurlijk..

Babootje

Berichten: 26334
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:06

Babootje schreef:
Nog een bijkomend probleem is dat als je een object koopt met agrarische bestemming je alleen op het woonhuis een hypotheek kunt krijgen. De rest (de grond) moet je zelf financieren.


Dieuwertje92 schreef:
Nee hoor bedrijfspanden en gronden kunnen ook gewoon gefinancierd worden. Mits je ze ook bedrijfsmatig gaat gebruiken natuurlijk..


Een paardenbedrijf wordt alleen gezien als agrarisch bedrijf als je gaat fokken. Zo heb ik het altijd begrepen. Maneges en pensionstallen zonder fokkerij worden niet gezien als agrarisch bedrijf.
Om een manege of een pensionstal te beginnen moet je een hoop eigen geld meebrengen.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 20:56

flooooo schreef:
In Stegeren staat een groot paardenpand te koop, al geruime tijd. Geen idee of die ook op internet staat. Anders kun je het beste Boertjes even bellen, die weet dat wel.
Ook in Rheezerveen (tussen Hardenberg en Ommen) staat een groot object te koop waar de vergunning voor is om paarden te houden, je mag er alleen niet wonen!
Van beide panden weet ik de vraagprijzen niet maar zeker de tweede kan nog maar zo in je budget vallen, moet je wel veel aan gaan doen. Je mag me een PB doen voor meer exacte informatie, dan ga ik er achteraan.



Heb je evt een link naar dat object in Rheezerveen?

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:14

Myfairytale schreef:
flooooo schreef:
In Stegeren staat een groot paardenpand te koop, al geruime tijd. Geen idee of die ook op internet staat. Anders kun je het beste Boertjes even bellen, die weet dat wel.
Ook in Rheezerveen (tussen Hardenberg en Ommen) staat een groot object te koop waar de vergunning voor is om paarden te houden, je mag er alleen niet wonen!
Van beide panden weet ik de vraagprijzen niet maar zeker de tweede kan nog maar zo in je budget vallen, moet je wel veel aan gaan doen. Je mag me een PB doen voor meer exacte informatie, dan ga ik er achteraan.


Bedoel je deze: https://www.fundainbusiness.nl/agrarisc ... ot-zuid-5/?


Die bedoelde ik inderdaad, helaas boven budget dus. Misschien toch interessant voor een ander.

Ik ga even zoeken naar een linkje van dat ding in Rheezerveen. Het is de Ommerweg in ieder geval.

missfalki
Berichten: 2272
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 23:32


ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:17


Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:22


palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:29

Aan de andere kant, voor die prijs heb je hier dezelfde soort objecten maar dan met 50ha wei :+

Kendra

Berichten: 8737
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:42

Ik zou even wachten ... de huizenmarkt is super overspannen, zelfs voor een bouwval inclusief asbest wordt hier (Drenthe) nog een paar ton neergeteld... Er komen vast weer andere tijden!

Yvette81

Berichten: 462
Geregistreerd: 29-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 12:42

Er staan ook vaak een aantal stallen te huur op een hippische locatie. Is dat geen optie?

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 12:53

Ja, dat zie je wel vaker, dat er als het ware stallen onderverhuurd worden. Maar het lijkt mij helemaal niet fijn om als pensionklant op zo'n stal te staan waar je stalgenoten in feite van een andere stal zijn. Dan krijg je altijd gezeik over afspraken en gebruik van de accommodatie etc. Ik snap ook nooit hoe dit rendabel kan zijn, behalve voor de verhuurder natuurlijk. Je ziet ook vaak dat dit soort 'stallen' snel weer verdwijnen. Voor een manege is zoiets al helemaal onhaalbaar lijkt mij.

Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:01

Ik heb zelf 30 jaar geleden op zo’n manege gereden: woonhuis, buitenbak en wat stallen/weiland aan de linkerkant. Gedeelde stalgang (grensde dus aan de binnenbak) met muur ertussen. Aan de rechterkant ook buitenbak, stallen, kantine en weilanden iets verder naar rechts.

Die binnenbak was door beide kanten te betreden dankzij 3 bakdeuren.

Als manegeruiter heb ik dit nooit geweten hoe deze opstelling in elkaar zat. Pas jaren later toen ik ‘aan de andere kant’ terecht kwam ivm privépaarden rijden, ontdekte ik dit.

Vond het echt een hele goede constructie!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:49

ColinPoisson schreef:
paramuse schreef:
Wat is het budget waar je aan zit te denken?
Je zult toch een aardig startkapitaal nodig hebben aangezien je behoorlijk wat grond en opstallen nodig hebt om een pensionstal te realiseren.

Beste Paramuse,
Dank voor je reactie, mijn budget is maximaal €500.000,00- alles hieronder is meer dan welkom
Groetjes


Voor dat budget zal het lastig zijn iets te vinden waar je niet voor tonnen in hoeft te verspijkeren en waar je 15 paarden bedrijfsmatig kwijt kunt op goede manier.

De beetje fatsoenlijke vrijstaande huizen met woonbestemming klein stukje grond voor hobbymatige een paar (2,3,4,5) paarden, beginnen hier zo vanaf 400.000 en dat is Friesland.

Denk dat je in Friesland en Groningen misschien in de kale gebieden nog iets kunt vinden rond dat budget. Wel vaak opknappers. Vergis je niet in die kosten.

Succes!

BigOne
Berichten: 38310
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 14:06

Wanneer je een pensionstal wil oprichten is erbij wonen als eigenaar wel een vereiste. Ik zou bvb mijn paard niet ergens willen hebben staan zonder toezicht in de nacht. Je bent jong, hebt blijkbaar een flink bedrag om te besteden, mijn advies, begin klein en koop ergens een woning met vier stallen waar je kunt beginnen en eventueel tzt uit kunt breiden . Vol erin met meteen 15 paarden zonder dat je er bij woont is gewoon een groot risico en daarbij, met een kleiner aantal paarden heb je ook nog iets van een privéleven. En heel misschien is die vijf ton dan net genoeg.
Je mag dan ervaring in de paardenwereld hebben maar geloof me , een pensionstal draaiende houden is wel net even iets anders dan groom .

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 15:47

bigone schreef:
Wanneer je een pensionstal wil oprichten is erbij wonen als eigenaar wel een vereiste. Ik zou bvb mijn paard niet ergens willen hebben staan zonder toezicht in de nacht. Je bent jong, hebt blijkbaar een flink bedrag om te besteden, mijn advies, begin klein en koop ergens een woning met vier stallen waar je kunt beginnen en eventueel tzt uit kunt breiden . Vol erin met meteen 15 paarden zonder dat je er bij woont is gewoon een groot risico en daarbij, met een kleiner aantal paarden heb je ook nog iets van een privéleven. En heel misschien is die vijf ton dan net genoeg.
Je mag dan ervaring in de paardenwereld hebben maar geloof me , een pensionstal draaiende houden is wel net even iets anders dan groom .


Slaap jij dan in de stal?

BigOne
Berichten: 38310
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:10

Cowgirl schreef:
bigone schreef:
Wanneer je een pensionstal wil oprichten is erbij wonen als eigenaar wel een vereiste. Ik zou bvb mijn paard niet ergens willen hebben staan zonder toezicht in de nacht. Je bent jong, hebt blijkbaar een flink bedrag om te besteden, mijn advies, begin klein en koop ergens een woning met vier stallen waar je kunt beginnen en eventueel tzt uit kunt breiden . Vol erin met meteen 15 paarden zonder dat je er bij woont is gewoon een groot risico en daarbij, met een kleiner aantal paarden heb je ook nog iets van een privéleven. En heel misschien is die vijf ton dan net genoeg.
Je mag dan ervaring in de paardenwereld hebben maar geloof me , een pensionstal draaiende houden is wel net even iets anders dan groom .


Slaap jij dan in de stal?

Kun je dat nu zelf niet bedenken ?
Wat dacht je van brand/inbraak , dan is het wel zo handig dat er iemand op het erf woont.

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:18

missfalki schreef:
flooooo schreef:
Ik ga even zoeken naar een linkje van dat ding in Rheezerveen. Het is de Ommerweg in ieder geval.



& @eilleen333
volgens mij bedoelen jullie deze ;)

https://www.funda.nl/koop/rheezerveen/h ... merweg-28/

Groet Karin.


Stom dat ik daar niet aan gedacht heb, die bedoel ik trouwens niet. Andere kant van de rotonde.
Maar deze is wat ik begreep via via al verkocht. Was anders wel een prima object denk ik.