Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jaime_andrea
Berichten: 542
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:02

ColinPoisson schreef:
jaime_andrea schreef:
SP stables in Oudehoorn ZH staat te koop,Maar je wilt geen hoofdprijs betalen maar wat is geen hoofdprijs?

Geen idee wat jouw budget is om uit te willen/kunnen geven om dit te realiseren?

Oh en stal Nieuw land in vierpolders.

Maar beide zit een prijskaartje aan. Is dit ook jouw budget?

Beste Jaime,
Dank voor de snelle reactie, sp stables kan ik helaas niet vinden, en stal Nieuw land is zeker een stak waar ik meer informatie over wil opvragen, het budget is max €500.000,00- ik ben me er bewust van dat dat geen hoofdprijs is.

Heel erg bedankt en groetjes!!!


Als dat je max budget is hoef je stal Nieuw land niet op te zoeken want daar ben ik bang dan ze misschien wel 2 miljoen boven je budget zitten .

Maar een budget van Max 500.000? Ik wens je veel suc6 met je zoektocht

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:15

Met alle respect, maar als je al zo onrealistisch wil starten, zou ik geen stal bij je willen huren.
Dan lopen elke maand de kosten op die je nu al niet geraamd hebt. Met als gevolg dat de kwaliteit van de geboden diensten/voer achteruit gaat.

Ik kan je aanraden om eerst eens ergens een poosje mee te kijken, vers van de opleiding klinkt het allemaal leuk, maar paardenvolk moet je tegen opgewassen zijn....

Succes, het is een mooie droom.

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:20

500.000 gaat niet lukken hoor.
Er zijn veel mensen die wat zoeken met ruimte voor paarden.. net zoals ik.
Maar als je een huis met wat ruimte wilt incl stallen enz zit je in het noorden al snel aan 1 miljoen.
Neem je een lopende pensionstal over.. dan moet je ook nog betalen voor de omzet.

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:24

Nou nou,hier in BE is net een stalling met woonhuis, 15 stallen, pistes en ruim weiland verkocht voor €600.000, alles nieuw gerenoveerd :)

Een te renoveren manege is enkele jaren terug verkocht voor €500.000.

Hangt allemaal af van regio en 'wat' je zoekt natuurlijk.

TS: zoek je iets kleinschaligs met bvb enkel een buitenpiste of echt alles erop en eraan?

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:29

Je zoekt in de duurste delen van NL, voor die prijs kan je ms een leuke twee onder één kap kopen. En zeker geen grond.
Voor dat budget zou ik kijken in Drenthe, Friesland of net over de grens in Duitsland.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:31

Oei, voor dat geld is het wel heel onrealistisch waar en wat je zoekt.
Idd zou ik eens over de grens in Duitsland gaan zoeken.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:35

Voor dat bedrag vind je hier in mijn streek in België niet eens een afgewerkt huis met meer dan 5000m2 aan land, laat staan nog met stallen bij en al de rest :+

senna21

Berichten: 11857
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:36

In een regio waar de prijzen lager zijn, is veelal ook de klandizie/winstmarge een stuk kleiner.
Succes met je plannenmakerij; ik zou wel wat advies gaan inwinnen over het maken van een bedrijfsplan.

Froukje_J

Berichten: 2193
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:38


Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:45

Ik zag je oproep op FB al voorbij komen. Ben erg benieuwd of het je gaat lukken. Vraag me alleen af hoe je verder je invulling gaat zien en je maandelijkse lasten etc op gaat brengen. Heb je een netwerk waar je op terug kan vallen, heb je überhaupt een bedrijfsplan geschreven?
Klinkt mij een beetje Penny-achtig

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:45

qua budget zal dat erg lastig worden vrees ik. Ik heb eens voor je op funda gekeken en zelfs bij ons in Zeeland kom je voor dat budget meer uit op een slooppand met veel grond, en de meeste zijn ook al verkocht onder voorbehoud of onder bod..
dit leek de beste uit de groep (Net Noord Brabant) https://www.funda.nl/koop/bergen-op-zoo ... sebaan-35/
En deze is net Zuid Holland https://www.funda.nl/koop/rockanje/huis ... sedijk-28/
En ga je naar Zeeuws Vlaanderen heb je nog steeds enkel veel grond en een sloophuis.. https://www.funda.nl/koop/hoek/huis-851 ... rstraat-5/

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:51

Ach, welke afgestudeerde heeft deze droom nu niet. Ik zou beginnen met wat ervaring in de grote boze paardenwereld op te doen. Werken, werken en ervaring op doen.
Tegen de tijd dat je het nog steeds leuk vindt, is je budget hopelijk ook wat ruimer en kun je voor jezelf beginnen.

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:57

Ik denk dat je dan in duitsland vlakbij de grens moet zoeken eigenlijk. Of misschien in het noordelijkste puntje van groningen/ friesland

Koekie73

Berichten: 2660
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 21:16

Ik zag dit toevallig voorbij komen, maar is wel noordelijker dan jij wilt:

https://www.boertjes.nl/aanbod/alvaanbo ... ginkweg-6/

Het is een manegebedrijf waar nog geen woning bij zit. Daar is een procedure voor gaande blijkbaar. Maar daardoor wellicht wel interessant; 348.000 euro

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 21:57

Koekie73 schreef:
Ik zag dit toevallig voorbij komen, maar is wel noordelijker dan jij wilt:

https://www.boertjes.nl/aanbod/alvaanbo ... ginkweg-6/

Het is een manegebedrijf waar nog geen woning bij zit. Daar is een procedure voor gaande blijkbaar. Maar daardoor wellicht wel interessant; 348.000 euro


Oh dat is wel een bijzonder mooi plekje! Vlak aan het Drents Friese wold, echt heerlijk natuurgebied om te rijden.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:09


moorcats

Berichten: 353
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zaandam

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:58


eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:17

Ik zou denk ik eerder pensionstallen benaderen die een manager zoeken en dat op termijn overnemen? Dan heb je tegen die tijd mee budget en mogelijk een stal die al loopt.
Is dat een idee?

Bovendien kan je dan kijken of je het echt leuk vind, want een pensionstal runnen valt nog wel eens tegen.

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:28

Laatst bijgewerkt door missfalki op 14-07-20 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:30

Nielojram schreef:
Met alle respect, maar als je al zo onrealistisch wil starten, zou ik geen stal bij je willen huren.
Dan lopen elke maand de kosten op die je nu al niet geraamd hebt. Met als gevolg dat de kwaliteit van de geboden diensten/voer achteruit gaat.

Ik kan je aanraden om eerst eens ergens een poosje mee te kijken, vers van de opleiding klinkt het allemaal leuk, maar paardenvolk moet je tegen opgewassen zijn....

Succes, het is een mooie droom.


Nouja zeg, wat een nare reactie en conclusie over niet geraamde kosten -O-

Ik vind 5 ton voor wat TS zoekt (15 pensionpaarden) nog niet eens zo gek hoor. Ligt er zeker aan waar en ja, wellicht nog even wachten totdat de prijzen weer wat zakken (hopelijk). Wellicht ook zoeken naar kavels met leegstaande schuren waar je zelf nog boxen in kunt plaatsen? Waar een wil is, is een weg.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:48

eilleen333 schreef:
Ik zou denk ik eerder pensionstallen benaderen die een manager zoeken en dat op termijn overnemen? Dan heb je tegen die tijd mee budget en mogelijk een stal die al loopt.
Is dat een idee?

Bovendien kan je dan kijken of je het echt leuk vind, want een pensionstal runnen valt nog wel eens tegen.

Het is de enige realistische manier om iets fatsoenlijks zonder al te veel haken en ogen in handen te krijgen.

Of zoals iemand me eens zei die een pensionstal had: Om dit te kopen heb je een flinke som geld nodig. Dat verdien je als je een goed betaalde baan of goed lopend bedrijf hebt.
Zij en d'r echtgenoot hadden een goed betaalde baan en daarmee het geld om het te verwezenlijken.

Koekie73

Berichten: 2660
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:56

Kristy1998x schreef:
In Overijssel; https://www.boertjes.nl/aanbod/alvaanbo ... oseweg-30/

Zo te lezen wel boven je budget maar een erg mooie locatie, weinig aanbod hier in de omgeving momenteel helaas. Staan naar mijn weten ook open voor verhuur.


Wordt verhuurd momenteel

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:58


MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 00:01

Zoek eens op Jonkersweg 1 Winterswijk. Staat al jaren leeg volgens mij, maar kan het op verkoopsites niet meer vinden. Viel wel binnen je budget zo'n 2.5 jaar geleden.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 00:04

SophieO schreef:


Grinnik denk je erom dat dit Duitsland is :D Hij mag onder Coevorden staan, maar het is echt over de grens.
Daar zou TS mss nog wel wat kunnen vinden, al is ook daar de prijs al een stuk omhoog gegaan. Helemaal alles met land erbij. Zelfs in Drenthe/Groningen zou ik zo niet iets weten wat geschikt zou zijn voor pensionstalling (met genoeg land ed.)