Gezocht stalling omgeving Heiloo/Egmond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaDJarig

Gezocht stalling omgeving Heiloo/Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-20 13:35

Gezocht stalling voor merrie in Heiloo / Egmond en omgeving.

Veel buiten in de winter op de paddock & snachts op stal,
zomer weide gang - 24/7 mag!
Goed te rijden buiten bak
Geen manege, pensionstal mag wel :)

Wie heeft goeie tips? :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Gezocht stalling omgeving Heiloo/Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 13:47

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:26

Ik heb bij een klik misschien wel een stal beschikbaar in obdam. Wel mee draaien in het binnen/buitenzet- voer- mest schema.
We hebben nu 2 paarden met 3 meiden staan dus met een goed schema en in overleg hoef je niet perse iedere dag te komen.
Zomers bij goed weer staan ze 24/7 buiten, bij slecht weer snachts binnen. Overdag land beschikbaar
In de winter staan ze overdag buiten van vaak tussen 6.00 en 9.00 tot ongeveer 17.00 bij slecht weer staan ze langer op stal. Buiten zijn ook wat schuil mogelijkheden

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:37

Onderwater, aan de vennewatersweg op de grens Heiloo naar Egmond-Binnen. Redelijk vaste club met weinig verloop. In de winter hele dag buiten en in de zomer 24/7. 2 buitenbanen en op loopafstand van de ponyclub en een binnenbak.

Zijn wel wat bokkers hier die er staan.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 11:35

Er is best veel keuze. Alles afhankelijk van je budget en of je zelf wilt mesten etc.

Sta je nu in de buurt?

Ga anders een dag stallen kijken en kijk waar je je goed bij voelt.

PanamaDJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 12:07

Ik woon nu bij Schiphol maar wil wel eerdaags weer heen om een rondje te doen. Wil alleen graag eerst kennis opdoen en dan het rondje gaan maken.

Ik heb wisseldiensten dus mee draaien in een rooster gaat niet. Buiten/binnen zetten moet erbij in zitten. Mesten kan zelf gedaan worden maar liefst ook erbij in

Ervaringen zijn zeer welkom! :D

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:19

De duinrand wordt alles gedaan. Ze zitten aan een ruiterpad het duin van Egmond-binnen in, maar ik heb geen idee over hoeveel tijd de paarden buiten staan.

Cobra Ranch is er ook nog, in Egmond aan de Hoef, maar daar weet ik echt niets van.

Beide hebben ook een binnenbaan.

Verder zat aan de Hoeverweg nog stal Valkering, daar gingen de paarden ook altijd veel naar buiten. Weet alleen niet of deze stal nog bestaat want is in de tussentijd verkocht.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:33

PanamaD schreef:
Ik woon nu bij Schiphol maar wil wel eerdaags weer heen om een rondje te doen. Wil alleen graag eerst kennis opdoen en dan het rondje gaan maken.

Ik heb wisseldiensten dus mee draaien in een rooster gaat niet. Buiten/binnen zetten moet erbij in zitten. Mesten kan zelf gedaan worden maar liefst ook erbij in

Ervaringen zijn zeer welkom! :D

Ik draai zelf ook wissel diensten, en overal kan oplossingen voor bedacht worden. Bij ons is buiten/binnen zetten vaak geen probleem, er is altijd wel iemand die kan. Doordat ik nu nog thuis woon en dus aan stal doe ik veel. vaak gaat het om wanneer ik een weekend weg ben / nachtje weg ben of op vakantie ben en al heb ik avond dienst om in de middag even te voeren/op stal zetten.

Ik ben van mening dat met goede communicatie en planning veel geregeld kan worden :)

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:39

daffie1986 schreef:
De duinrand wordt alles gedaan. Ze zitten aan een ruiterpad het duin van Egmond-binnen in, maar ik heb geen idee over hoeveel tijd de paarden buiten staan.

Cobra Ranch is er ook nog, in Egmond aan de Hoef, maar daar weet ik echt niets van.

Beide hebben ook een binnenbaan.

Verder zat aan de Hoeverweg nog stal Valkering, daar gingen de paarden ook altijd veel naar buiten. Weet alleen niet of deze stal nog bestaat want is in de tussentijd verkocht.

Er staan daar nog steeds paarden op het land daar dus neem aan dat het nog bestaat, Heb er toen het nog van Piet was een tijdje gewerkt, Prima stal waar de paarden een lange tijd buiten staan {ook in de winter} en de paddocks redelijk ruim zijn, Ook hadden ze altijd meer dan voldoende eten buiten.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 01:23

En verder kun je op het Maalwater in Heiloo nog Meijer en van 'T Veer vinden. Hier gaan de paarden ook hele dagen naar buiten.

@angrywolf, ik bedoel de stal net buiten Egmond a/d Hoef. Die voor de ijsbaan bij Alkmaar was toch ook van een Valkering? Weet dus niet of we dezelfde bedoelen.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 04:16

Stal meyer aan het maalwater inderdaad. Staan ze het hele jaar rond op de wei. Zomers 24/7 en swinters snachts op stal. Prachtige uitrijmogelijkheden voor de deur (letterlijk) en vriendelijke mensen.

Pisansa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 09:35

Sas_Mon schreef:
Stal meyer aan het maalwater inderdaad. Staan ze het hele jaar rond op de wei. Zomers 24/7 en swinters snachts op stal. Prachtige uitrijmogelijkheden voor de deur (letterlijk) en vriendelijke mensen.

Ik kan op google maps geen adres gegevens van deze stal vinden. Kun je een beetje uitleggen hoe ik daar kom? Zit het achter de Hoeverweg?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 09:54

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:35

Flowery schreef:
Ik stond met mijn pony bij Stal Noord-West (aan de rand van het Heilooërbos :)
https://stalnoordwest.wordpress.com/over/

Leuke mensen en fijne plek, maar volgens mij vol aangezien er afgelopen weken een aantal nieuwe klanten zijn gekomen omdat elders een stal sluit

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:41

Pisansa schreef:
Sas_Mon schreef:

Ik kan op google maps geen adres gegevens van deze stal vinden. Kun je een beetje uitleggen hoe ik daar kom? Zit het achter de Hoeverweg?

Het Maalwater is de straatnaam :)
Google op kanoverhuur het Maalwater en je hebt het adres.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 12:02

Odetje92 schreef:
Flowery schreef:
Ik stond met mijn pony bij Stal Noord-West (aan de rand van het Heilooërbos :)
https://stalnoordwest.wordpress.com/over/

Leuke mensen en fijne plek, maar volgens mij vol aangezien er afgelopen weken een aantal nieuwe klanten zijn gekomen omdat elders een stal sluit

Oh dat zou best kunnen! Ik ben er al een tijdje weg haha ;)