Waar kun je rijden met bijv vrienden die niet kunnen rijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LizzyEsvelt

Waar kun je rijden met bijv vrienden die niet kunnen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 21:56

Omdat ik laatst jarig ben geweest en ik met een paar vrienden wat wil gaan doen leek paardrijden me wel leuk omdat ze elke keer als ze met mij mee naar stal gaan vragen of ze ook mogen rijden maar ik ben dus opzoek naar een plek waar je (het liefst vrij in een bak)kan rijden met ervaren en onervaren mensen

Sorry trouwens als dit hier verkeerd staat

Femke_Tweety

Re: Waar kun je rijden met bijv vrienden die niet kunnen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:00

veel maneges hebben wel de optie voor verjaardagsfeestjes.

Maar als er echt onervaren mensen bij zijn, denk ik dat er weinig bedrijven zo "gek" zijn om dat volledig zonder begeleiding te laten gebeuren. Dus vrijrijden lijkt me wat onmogelijk met mensen die nog nooit op een paard gezeten hebben.

Maar er zal vast wel wat af te spreken zijn zodat de mensen met meer ervaring ook wat meer kunnen doen dan de mensen zonder ervaring.

LizzyEsvelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 22:17

Ja klopt maar het is meestel tot een bepaalde leeftijd (waar wij al over heen zijn) en het is ook niet echt een “(kinder)feestje“ maar eigenlijk gewoon om een keer iets leuks te doen met zn alle.ja ik heb het denk ik een beetje verkeerd gezegd maar ik bedoel eigenlijk dat er misschien wel een instructeur/instructrice bij is en die misschien wel kan helpen voor als er echt iets helemaal verkeerd gaat en dat we dus niet helemaal alleen zijn en dat ik en een vriendin van mij die allebei al best lang rijden ook een beetje helpen

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:36

Dat kan bij de meeste maneges wel, als je uitlegt wat je wil.

Het is dan geen kinderfeestje,maar wel een verjaardagsfeestje (of vrijgezellenfeest, of vriendenuitje of welke naam je het ook geeft)

Ik heb in een ver verleden bij verschillende maneges gewerkt, stuk of 5 totaal, en bij allemaal was zoiets wel mogelijk.
Heb het wel eens begeleid ook, voor een door hen zelf zo genoemd 'huisvrouwen' clubje.
Waarom ook niet.

Levert uiteindelijk geld op voor de manege en lol voor de mensen die meedoen!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:41

Bij de mill ranch kun je een buitenrit doen met mensen zonder ervaring. Super leuk en de paarden zijn ontzettend braaf

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:55

Omdat mijn eigen paard niet zo braaf is en mijn man nog nooit op een paard gezeten had maar het wel een keer wilde proberen zijn wij een keer samen naar het fjordenpaard bij Breda geweest. Ik dacht als ik hem in een manege rondjes laat rijden vind hij er sowieso niks aan. Hier konden we het bos in, hij kreeg een hele brave tinker die als soort van handpaard werd begeleid, geloof dat hij later los mocht en ook nog een paar passen draf heeft gedaan. Soort van boswandeling maar dan zittend op een paard.
Ik heb ook gewoon alleen gestapt en dat was voor mij prima. We vonden het beide erg geslaagd en mijn man zegt sindsdien dat hij ontzettend veel aanleg heeft en niet snapt waar ik soms zo moeilijk over doe, hij had ook geen spierpijn of heeft dat heel goed verborgen :D.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:02

Zoals hierboven aangegeven, bij de meeste maneges kan dit wel. Veel maneges zullen jullie waarschijnlijk ook wel mee nemen het bos in als je dat wil.

irisskib

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:05

Bij Les Chevaux doen ze wel bosritten als je niet zoveel ervaring hebt, ik weet alleen niet of dit met de Corona maatregels ook veranderd is

LizzyEsvelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 17:07

Allemaal heel erg bedankt voor het reageren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:58

Afbeelding
C&A? :+

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 18:23

Nielojram schreef:
[ [url=m/DD4VWe.jpg]Afbeelding[/url] ]
C&A? :+

Sorry ts, geen tips, maar deze reactie maakte mijn dag weer helemaal goed _/-\o_

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 18:28

Wij zijn jaren terug bij het Fjordenpaard in Een geweest, daar mocht je ook zonder ervaring een paard mee. Ik weet niet of het nog zo is. Wel toffe omgeving en leuke paarden

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:48

Dieuwke_ schreef:
Wij zijn jaren terug bij het Fjordenpaard in Een geweest, daar mocht je ook zonder ervaring een paard mee. Ik weet niet of het nog zo is. Wel toffe omgeving en leuke paarden

Inmiddels kan dit niet meer, er worden alleen paarden verhuurd aan mensen met rijervaring!

Op veel maneges kan dit wel gewoon, als je aangeeft hoe en wat. Ik zou gewoon eens rondbellen als ik jou was!