GEZOCHT: stal waar ik mijzelf verder kan en mag ontwikkelen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ruiter1997

GEZOCHT: stal waar ik mijzelf verder kan en mag ontwikkelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-20 21:14

Hoi lezers,

Mijn droom is van kleins af aan al om later iets te beginnen met paarden. Na het afronden van mijn opleiding ben ik tot de conclusie dat ik heel erg graag verder wil komen in de paardensport (springen).
Wat mij nu erg aanspreekt is om ergens als stalhulp en -ruiter aan de slag te kunnen (en om uiteindelijk paarden uit te mogen brengen op concours bijv.), en waarbij ik onder begeleiding mijzelf verder kan en MAG ontwikkelen in de springsport.

Heel vaak lees ik in de vacature dat er van de ruiter wordt verlangd dat hij/zij zelf al ZZ-niveau gesprongen heeft en dus al ruimschoots concourservaring moet hebben. Dit is ook zeker logisch, maar toch bestaat er bij mij de hoop dat er een stal is die bereid is om bij te dragen aan mijn persoonlijke ontwikkeling hierin. Zeker omdat ik ook geregeld voorbij heb zien komen dat iemand die onder goede begeleiding stond bij een stal van het B-springen naar het ZZ-springen is gekomen. Zelf heb ik die ervaring helaas nog niet (slechts BB en B niveau springen), maar ik ben heel erg bereid en zeker gedreven om alles uit mijzelf te halen.

Wat zoek ik in het kort?
- Stal die op zoek is naar een ruiter ter ondersteuning van het team en die een ruiter willen begeleiden in de ontwikkeling van zichzelf in de springsport/opdoen ervaring.
- in dienstverband (full-/parttime)
- liefst in de provincie Overijssel

Heeft u iets of weet u iemand/een stal die op zoek is naar een stalruiter- en hulp (in dienstverband), dan hoor ik heel erg graag van u in een PB. Uiteraard zal ik dan ook zeker meer over mijzelf vertellen, mijn ervaring, mijn paarden, etc. Heel erg bedankt alvast voor het meedenken en reacties! _/-\o_

mala26

Re: GEZOCHT: stal waar ik mijzelf verder kan en mag ontwikkelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:23

Ik denk dat je dit op de bokt markt moet zetten.

Maar als ik je wel een kleine tip mag geven. Ik denk dat je je verwachtingen iets moet aanpassen. Niemand gaat een persoon inhuren die weinig ervaring heeft, die nog veel moet leren en dan ook nog die persoon een salaris gaat betalen.
Ik zou persoonlijk je aanraden om te kijken of je niet eerst bij bvb een handelaar kan gaan rijden, gratis/in ruil voor les, ervaring op kan gaan doen in de basis klassen en als je dan genoeg ervaring heb dan kijken of je ergens aan de bak kan komen als stalruiter. Of ergens beginnen als stalmedewerker/groom en kijken of je je dan omhoog kan werken naar ruiter.

Succes, hoop dat je je doelen kan bereiken.

Fataal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:43

Ik weet dat je in Engeland bijvoorbeeld als working student aan de slag kan, dit betekent dat je leert en werkt en dus ook meegaat op concour en aan de hand van je rijkunst zelf ook kan starten om zo je weg op te werken. Dit is meestal tegen kost en inwoning en een kleine vergoeding. Misschien heb je hier wat aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:49

Er is ook een Facebook groep hippisch werk.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:49

Hartstikke mooi dat je ambitieus bent maar ik vrees ook dat je bescheidener moet beginnen. Sowieso gaat niemand betalen voor jou als ruiter. En voor een stalhulp zijn de banen ook niet dik gezaaid (bovendien zit je dan nooit op een paard..). Ik zou je aanraden om in je vrije tijd een verzorgpaard te gaan rijden (of bij een handelsstal) en flink te gaan investeren in jezelf door kwalitatieve lessen te gaan nemen en echt goed te leren rijden. Probeer zo wat niveau te krijgen zodat je daar op door kan bouwen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:52

Fataal schreef:
Ik weet dat je in Engeland bijvoorbeeld als working student aan de slag kan, dit betekent dat je leert en werkt en dus ook meegaat op concour en aan de hand van je rijkunst zelf ook kan starten om zo je weg op te werken. Dit is meestal tegen kost en inwoning en een kleine vergoeding. Misschien heb je hier wat aan?

Dit. :j Ik heb op prachtige stallen gewerkt in Engeland. Houdt er wel rekening mee dat er wellicht zelfs geld bij moet omdat je ook je telefoon en zorgverzekering moet betalen.

Ik kreeg ong 50 pond zakgeld per week.

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:45

Ik heb in Duitsland op een springstal gewerkt tegen kost en inwoning. Dat was vooral de paarden rijden en longeren en meehelpen op concours in het weekend. Ik heb daar van de eigenaar wel een paar losse springlesjes gehad, maar dat was dus niet echt een mogelijkheid om onder begeleiding verder te komen in de springsport, daarin zou ik je inderdaad willen aanraden om je verwachtingen wat bij te stellen. Maar alsnog een heel leerzame ervaring en voor iemand met jouw doelen misschien een leuk startpunt. Als je meer wil weten mag je altijd een berichtje sturen :)

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 23:19

Je mag mij wel even een PB doen ik weet niet of Lemelerveld te doen is voor je maar daar weet ik nog wel een plek welke grotendeels aan je eisen voldoet. Maar zoals dat gaat in de paardensport dien je jezelf wel te bewijzen. Voor de rest een zeer fijne "baas" waar je veel kennis opdoet en echt zorg draagt voor de paarden en jezelf kan ontwikkelen.

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 23:37

Je hebt geluk dat er op de springstallen veel meer word gereden door het personeel. Een baan waar je ook aan het rijden toe komt zul je in de spring wereld sneller vinden dan op een dressuurstal, waar je vaak al behoorlijk moet kunnen rijden wil je dat mogen doen.

Bel gewoon een paar ruiters in de buurt en vraag of ze een plek voor je hebben. Over de voorwaarden kun je discussiëren, ga er maar niet vanuit dat je een fulltime salaris krijgt. Kost, inwoning, een paard op stal, lessen en wat zakgeld.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 23:42

Het kan, maar je moet goed zoeken. Opa en papa hadden een kleinschalige fokkerij en die paarden moesten ook gereden zodat ze voor het grotere geld op de markt kunnen.
Ruiter was per toeval al ZZ geklasseerd door eigen paarden en ervaring.
Die ruiter had daarbuiten geluk dat mijn vader haar begeleidde en af en toe les gaf, voor niks maar omdat hij het leuk vind dat de paarden goed werden uitgebracht.
Ga eens op zoek naar een kleine fokker die fun heeft in de paarden en wel op zoek is naar iemand die zijn paarden kan uitbrengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 23:51

Ik denk dat je het beste kan zoeken naar een handelsstal bij jou in de buurt. Die zullen altijd wel een ruiter kunnen gebruiken. Ga met hem om tafel en stel voor dat je zijn handelspaarden rijd in ruil voor lessen. Daar kun je verschillende paarden rijden en ervaring op doen. Wellicht dat het ook mogelijk is om met hun paarden op concours te gaan.

Ik denk dat je voor nu realistisch moet nadenken en het betaald paardrijden moet laten varen tot dat je zelf op Zz niveau zit.

Ruiter1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 07:39

Heel erg bedankt voor de reacties tot nu toe! Het gaat mij niet primair om het betaald rijden van paarden, maar om het mogen doen van allerlei dingen op/om stal wat betreft de verzorging van de paarden, groom op concours etc. en waarbij daarnaast eventueel de mogelijkheid bestaat om met paarden van daar of mijn eigen paarden les te kunnen krijgen om mijzelf zo verder te kunnen ontwikkelen. :)

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 07:50

Stuur mij maar een PB!

Ruiter1997 schreef:
Heel erg bedankt voor de reacties tot nu toe! Het gaat mij niet primair om het betaald rijden van paarden, maar om het mogen doen van allerlei dingen op/om stal wat betreft de verzorging van de paarden, groom op concours etc. en waarbij daarnaast eventueel de mogelijkheid bestaat om met paarden van daar of mijn eigen paarden les te kunnen krijgen om mijzelf zo verder te kunnen ontwikkelen. :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 07:59

Ruiter1997 schreef:

Dan ben je bij een fokker vast meer op je plek. Die hebben vaak wel kwaliteit staan. Maar vaak wel allemaal vrijwillig

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 08:43

mala26 schreef:
Ik denk dat je dit op de bokt markt moet zetten.

Maar als ik je wel een kleine tip mag geven. Ik denk dat je je verwachtingen iets moet aanpassen. Niemand gaat een persoon inhuren die weinig ervaring heeft, die nog veel moet leren en dan ook nog die persoon een salaris gaat betalen.
Ik zou persoonlijk je aanraden om te kijken of je niet eerst bij bvb een handelaar kan gaan rijden, gratis/in ruil voor les, ervaring op kan gaan doen in de basis klassen en als je dan genoeg ervaring heb dan kijken of je ergens aan de bak kan komen als stalruiter. Of ergens beginnen als stalmedewerker/groom en kijken of je je dan omhoog kan werken naar ruiter.

Succes, hoop dat je je doelen kan bereiken.

Dit,heb ik vroeger ook gedaan..ben gewoon begonnen met werken in de paarden. Dressuurstallen, handelstal, springstal en van daar uit steeds meer geleerd, steeds meer kansen gekregen totdat ik vanzelf een baan aangeboden kreeg als stalruiter waar de opleiding bij in zat. Netwerken is erg belangrijk en als mensen zien dat je echt wilt leren en doorzettingsvermogen hebt dan zijn ze ook eerder bereid tijd en energie in je te steken.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 08:49

Zo ben ik vroeger ook naast mijn werk begonnen. Als baan wilde ik het zelf niet.
Wel wilde ik graag leren en had zelf de middelen niet.

Bij een kleine handelstal/ fokker gaan helpen.
Paarden zadelmak maken en doorrijden gericht op de springsport.
Ja het pech was als dat ze fijn liepen ze verkocht werden en ik zodoende niet verder als het L kwam.

En toen heb ik 1 van die handelspaarden zelf gekocht, was niet zo'n gemakkelijke maar hij ging door het vuur voor mij. Dus voor een prikkie gekocht. En die naar het Z gereden.

Ontzettend veel geleerd.
Van die stal uit werden lessen en wedstrijden betaald en ik kreeg 10% bij verkoop.
Dus heb er een hele leuke tijd aan gehad.

Ik denk als je zo kunt gaan beginnen je meer kans maakt op betaald werk waar rijden ook een onderdeel is.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:43

Volgens mij zag ik gisteren op Facebook voorbij komen dat stal Buitenhuis een stagiaire zoekt.

En anders zou ik zeggen, vraag eens bij stallen/ruiters of ze extra hulp kunnen gebruiken en benadruk dat je wilt leren. Of meld je als vrijwilliger bij grote evenementen, kun je mooi netwerken.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:43

Het zoeken van werk, ook als het werk in de paarden is, wordt gezien als adverteren wat niet toegestaan is op het forum van Bokt. Vandaar dat ik dit topic zal sluiten en later van Bokt zal verwijderen.
Wat wel kan is een gratis advertentie plaatsen op de Markt van Bokt. De link naar die advertentie kun je dan vervolgens plaatsen in je onderschrift.