Texel: welke manege

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sa80

Texel: welke manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 16:17

Aankomende zomer gaan wij naar Texel. Nu zie ik dat daar 2 maneges zijn: Manege Kikkert en manege Elzenhof.

Wat zijn jullie ervaringen (+ en - punten)?

Ik (veel ervaring) zou graag een strandrit willen maken welke manege raden jullie dan aan?
Mijn dochter heeft een 1/2 jaar manege ervaring wat is jullie ervaring dan met beide maneges?

misschien nog andere tips?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:22

Ik ga zelf bij Jan Plezier een strandrit maken, dat is wellicht voor jou zelf iets mits je van Belse/Nederlandse trekpaarden houdt. Daar kun je in het zomerseizoen 's ochtends (8.30 - 11.30) of 's avonds (18.00 - 21.00) een rit maken door bos, duin en strand op trekpaarden. Groepen van max. 6 paarden geloof ik kosten €65,- en je moet vantevoren voorrijden zodat ze je ervaring kunnen beoordelen.

Voor je dochter zou ik op basis van advies van een vriendin van me die op Texel woont Elzenhof aanraden.

ikbencoolyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 16:44

manege elzenhof heeft lieve paarden. heb nog niet zo lang geleden daar een strandrit gemaakt. de paarden zijn hartstikke lief en de begeleiders zijn heel aardig en hebben begrip als je het spannend vind. zo een meisje uit onze groep die op een drukke pony reed en die (omdat we op het strand waren en de ponys onrustig werden) bokkend een stukje vandoor ging. meisje bleef er keurig opzitten, maar de begeleider vroeg of ze wou wisselen van pony. is gedaan en daarna een heerlijke strandrit gehad. ik heb later daar nog een strandrit gemaakt. dit keer geen problemen en nog een keer een heerlijke strandrit gemaakt. echt een aanrader.