Ervaring met Jocelyen Willemen uit Zeeland (noord Brabant)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JeroenG

Ervaring met Jocelyen Willemen uit Zeeland (noord Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 14:24

Heeft iemand ervaring met de stal van Joceleyn Willemen uit het dorpje Zeeland?

Via via zijn wij bij haar terecht gekomen als laatste plek voor ons paard Eleans. Eleans hebben wij jarenlang gehad en heeft een mooie springbloedlijn maar had niet het juiste karakter voor de spring sport. Wij hebben haar toen aan ons nichtje gegeven die er nog 2 jaar op gereden heeft, voornamelijk dressuur matig. Echter er kwamen steeds meer klachten en stond steeds vaker stil met allerlei gebreken. Na uitgebreide röntgenfoto’s kwamen er uitstulpingen in gewrichten, vergroeide aanhechtingen in pezen naar voren. Niet geschikt meer voor de wedstrijd sport. We hadden haar kunnen laten inslapen maar konden we uiteraard niet over ons hart verkrijgen en via via zijn we bij Joceleyn Willemen terecht gekomen. Zij kreeg Eleans voor niks met als enige voorwaarde dat ze daar lekker van haar oude dag kon genieten. Ook de afspraak was gemaakt dat mocht er iets veranderden in de omstandigheden of er iets zijn met Eleans wij dat zouden horen. Wij komen op een gegeven moment op haar Facebook een beschuldiging tegen ons tegen dat wij haar waarschijnlijk veel slaag hebben gegeven en zij haar weer op de rit heeft. Geprobeerd hierover in contact te komen maar ze reageert nergens meer op. Tot wij lezen dat ze naar Portugal wil
emigreren en weer proberen we contact houden met krijgen. Het blijft stil en een angstig voorgevoel maakt van ons meester. Dat kwam van de week uit toen we door een jong meisje uit het niets werden gebeld dat ze Eleans had gekocht (voor een vrij fors bedrag) en had gevonden dat onze dochter er vroeger op had gereden. We waren met stomheid geslagen. We proberen al even contact met Joceleyn te krijgen maar het blijft stil. Iemand ook ervaring met deze dame en weet misschien meer hiervan of heeft soortgeljke ervaringen?

Steppe

Re: Ervaring met Jocelyen Willemen uit Zeeland (noord Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:47

Betaalde je voor je paard de stalkosten? Zo te lezen niet en helaas is de paardenwereld niet gratis behalve als je het paard weggeeft. En eigenlijk heb je er dan niks meer over te zeggen want je betaalt geen stalgeld oid.
Je bent niet de eerste en zal zeker niet de laatste zijn die dit overkomt. En ben bang dat je nergens gelijk gaat krijgen, je maakt een afspraak mondeling of op papier maar je kan niks bewijzen. Wil je dat je paard een volwaardige pensioen krijgt zal je het paard op een pensioenstal moeten zetten en er voor betalen dan blijft het paard van jou en kan wat er nu is gebeurd niet zo snel gebeuren. En denk nou zelf het is toch te mooi om waar te zijn gratis ergens neerzetten en je kan nog eisen wat er met het paard gebeurt.
Ik heb ooit in Ermelo een paard gekocht van een dame die zei dat het paard voor de verkoop was, paard zag er niet zo best uit helaas maar goed ik kwam er achteraf achter dat dit dezelfde constructie was als bij jouw paard is gebeurd.

Ik heb deze mevrouw hierop aangesproken en het was niet waar wat de vorige eigenaar vertelde ondanks het "contract" dat was opgesteld. Ik wilde paard teruggeven aan vorige eigenaar maar die had geen geld om het paard te onderhouden.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:54

Nou je bent niet ineens eigenaar af als je geen stalgeld betaald hoor. Graag wel correcte info geven. Zo zou elk verplaatst leasepaard ineens niet meer van de echte eigenaar zijn. Dit is wel zo als daar een afspraak over is gemaakt. Bijvoorbeeld een schenking of iets.

Dit verhaal hoor ik vaker. Makkelijk verdienen over de rug van een paard. Denk dat je weinig te vertellen hebt mits je het eea op papier hebt staan.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 25-06-20 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:54

Je hebt het paard van de hand gedaan, dan kan je niet meer zoveel. Wil je een paard een goed pensioen geven, dan zul je dat zelf moeten doen en dat betekent oa het financieel onderhouden, de zorg doorschuiven naar anderen kan dus in dit soort praktijken resulteren. Leer er van zou ik zo zeggen. Er zijn maar weinig die geld en tijd willen steken in andermans zieke paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:56

Knert schreef:
Nou je bent niet ineens eigenaar af als je geen stalgeld betaald hoor. Graag wel correcte info geven. Zo zou elk verplaatst leasepaard ineens niet meer van de echte eigenaar zijn. Dit is wel zo als daar een afspraak over is gemaakt. Bijvoorbeeld een schenking of iets.

Dit verhaal hoor ik vaker. Makkelijk verdienen over de rug van een paard. Denk dat je weinig te vertellen hebt mits je het eea op papier hebt staan.

Er staat echter wel dat TS voor niets het paard aan Willemen heeft gegeven.

Anomien

Mindim schreef:
Je hebt het paard van de hand gedaan, dan kan je niet meer zoveel. Wil je een paard een goed pensioen geven, dan zul je dat zelf moeten doen en dat betekent oa het financieel onderhouden, de zorg doorschuiven naar anderen kan dus in dit soort praktijken resulteren. Leer er van zou ik zo zeggen. Er zijn maar weinig die geld en tijd willen steken in andermans zieke paard.

Ben ik ook van mening.
Vaak zat verhalen gehoord dat ineens een oudje of een zieke paard gratis kan staan. Zelden met goede intenties.

Anomien

Mindim schreef:
Knert schreef:

Er staat echter wel dat TS voor niets het paard aan Willemen heeft gegeven.

Oké. Maar dat je niet betaald over stalling zegt niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:58

Knert schreef:
Oké. Maar dat je niet betaald over stalling zegt niets.

Klopt! Ik wilde de post al verwijderen, maar dat ging niet meer :')

JeroenG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 15:04

Eens met de poster dat als je iets weggeeft er niets meer over te zeggen hebt. Maar deze dame wilde er niks voor hebben, heeft eigen weide gang en was absoluut is haar beweegredenen dat er niks met het paardje zou gebeuren. Daarom de vraag aan mede bokkers of ze ook deze ervaring heeft. Een paardje wat niet geschikt is voor de sport doorverkopen als een goed paard is en blijft een schande en gebeurt helaas veel te veel in de paardenwereld. Daarom dit verhaal of iemand dezelfde ervaring heeft met deze dame, die zelfs pretendeert erg veel op te hebben met dierenwelzijn en paardenwelzijn in het bijzonder. Het feit dat wij overal op geblokkeerd worden en ze ons niet netjes wil vertellen wat er is gebeurt zegt ons wel genoeg.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:08

Wat sneu weer, omdat jullie niet de ballen hadden om het paard in te laten slapen, is het paard nu de dupe. Even heel hard gezegd, maar zo is het wel.
Ik zou me niet focussen op de dame zelf en even de naam hier weg laten halen, maar ik zou gewoon eerlijk zijn naar het meisje wat haar heeft gekocht. Die is immers financieel hard genaaid. En als je nog iets van inspraak krijgt, zorg er dan voor dat het dier wordt ingeslapen en laat dit een goede les zijn voor de toekomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:10

Dan had je haar aanbod niet moeten aannemen en gewoon voor het paard moeten blijven betalen. Trek die lering er maar uit, mensen doen niet zo maar iets voor niets ;)

JeroenG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 15:28

Earth schreef:
Wat sneu weer, omdat jullie niet de ballen hadden om het paard in te laten slapen, is het paard nu de dupe. Even heel hard gezegd, maar zo is het wel.
Ik zou me niet focussen op de dame zelf en even de naam hier weg laten halen, maar ik zou gewoon eerlijk zijn naar het meisje wat haar heeft gekocht. Die is immers financieel hard genaaid. En als je nog iets van inspraak krijgt, zorg er dan voor dat het dier wordt ingeslapen en laat dit een goede les zijn voor de toekomst.

Wat een rare reactie 'niet de ballen om in te laten slapen. Als je goed leest was ze niet geschikt voor de paardensport en moet je dan gelijk een dier afmaken. Recreatief prima paard, maar niet meer op hoog niveau uitbrengen.
Omdat deze dame overal nogal hoog opgeeft over dierenwelzijn en specifiek paardenwelzijn ed hadden we toch een beetje goede hoop. Vandaar de vraag of we specifiek bij deze dame de enige zijn met deze ervaring. Maar de les is wel weer duidelijk hoor, was net begonnen in het boek 'alle mensen deugen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:36

Is geen rare reactie hoor. Je hoort het namelijk vaak. Paard voldoet niet meer en dan wordt het dier en de verantwoording doorgeschoven naar een ander.
Dat boek moet je idd maar gauw weg leggen, op dit front deugen niet veel ;)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:38

Sorry, mijn opmerking was wat hard, dat is niet mijn bedoeling mensen te kwetsen, al snap ik dat het wel zo over komt. Ik sta zelf heel sterk voor de mening dat je niet teveel moet gaan zeulen met kapotte dieren, en dat er dan een dier de dupe wordt van dit soort praktijken, daar kan ik gewoon niet goed tegen en dan reageer ik nogal gevoelig. Komt omdat ik vanmorgen de buurvrouw met haar hondje zag 'wandelen' die bijna zn ene poot niet voor zijn andere kan zetten. Dan word ik getriggerd en denk ik, mens, wees niet zo egoistisch en laat dat dier gaan.

Enfin, Helaas is de paardenwereld redelijk poedersuiker in dit soort gevallen. Dit soort praktijken gebeuren zeer vaak, kapotte paarden worden weggegeven met de belofte dat ze het goed krijgen en staan even later als gezond dier te koop...

JeroenG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 15:51

Earth schreef:
Sorry, mijn opmerking was wat hard, dat is niet mijn bedoeling mensen te kwetsen, al snap ik dat het wel zo over komt. Ik sta zelf heel sterk voor de mening dat je niet teveel moet gaan zeulen met kapotte dieren, en dat er dan een dier de dupe wordt van dit soort praktijken, daar kan ik gewoon niet goed tegen en dan reageer ik nogal gevoelig. Komt omdat ik vanmorgen de buurvrouw met haar hondje zag 'wandelen' die bijna zn ene poot niet voor zijn andere kan zetten. Dan word ik getriggerd en denk ik, mens, wees niet zo egoistisch en laat dat dier gaan.

Enfin, Helaas is de paardenwereld redelijk poedersuiker in dit soort gevallen. Dit soort praktijken gebeuren zeer vaak, kapotte paarden worden weggegeven met de belofte dat ze het goed krijgen en staan even later als gezond dier te koop...

Fijn dat je dat even nuanceerd! Maar we kunnen niet vaak genoeg waarschuwen voor dit soort praktijken en ik ben dan ook voorstander om man en paard te noemen zodat iemand anders weet wie hij of zij voor zich heeft.In dit geval iemand die zich heel anders voordoet dan ze in werkelijkheid is. Wij zijn weer even wakker geschud en van die wolk gedonderd

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:01

Wat ik me afvraag, onder welke voorwaarden heeft het meisje Eleans gekocht? Is het dier gekeurd? Ik denk dat de koper momenteel de enige is die actie kan ondernemen indien het dier onder valse voorwendselen of met geborgen gebreken is verkocht.
Je geeft aan dat ze ongeschikt is voor de wedstrijdsport maar als ze recreatief nog goed is, is er toch weinig aan de hand? Ja, Joceleyn heeft zich niet aan de afspraken gehouden, maar als deze afspraken nergens op papier o.i.d staan lijkt het een lastig verhaal te worden. :(

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:17

Ik kan jullie berichten daar lezen dus blijkbaar niet geblokkeerd, wel genegeerd. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik zowiezo mijn bedenkingen heb bij mensen die van elk paard de staart wegknippen omdat ze dat chique vinden, met barebackpad en stijgbeugels rijden omdat ze van mening zijn dat het lekker licht is op de rug en met het halster onder het hoofdstel omdat ze (zoals ze zelf zegt) te lui is om het af te doen... Aparte dame. Verder is dit een probleem dat regelmatig voorbij komt. Ik denk dat het enige is dat je hiertegen kunt doen, buiten het dier zelf houden, een grote aantekening in het paspoort zetten dat ze afgekeurd is voor de sport. Dan wordt oplichting al een stuk moeilijker.
Het is heel erg jammer dat mensen die wel volledig ter goeder trouw een paardje als dit een blijvend goed thuis willen geven door dit soort volk ook niet meer geloofwaardig zijn.

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:58

Tja, iemand die gratis een ‘kapot’ paard opvangt...... if it sounds too good to en true it usually is......

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:59

Wat verdrietig voor de nieuwe eigenaar, die een hoop geld betaald voor een paard met blessures. Ik hoop dat zij haar geld terug krijgt en voor het paard een paardwaardige oplossing wordt gevonden. |(

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:38

Ik treed Earth eigenlijk wel bij hoor. Wanneer een paard wat mankeert en niet meer als rijpaard geschikt is, zijn er in mijn ogen 2 opties: of je houdt hem zelf, of je laat het dier inslapen hoe hard ook. Alle andere mooie verhalen leiden 99% tot situaties waar het dier en nieuwe eigenaar dupe zijn en een }:) mooi geld verdient.

JeroenG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 21:17

Lukasje schreef:
Ik treed Earth eigenlijk wel bij hoor. Wanneer een paard wat mankeert en niet meer als rijpaard geschikt is, zijn er in mijn ogen 2 opties: of je houdt hem zelf, of je laat het dier inslapen hoe hard ook. Alle andere mooie verhalen leiden 99% tot situaties waar het dier en nieuwe eigenaar dupe zijn en een }:) mooi geld verdient.

Goed lezen is ook een kunst. Er staat niet dat het niet geschikt is al rijpaard, recreatief rijden en uitbrengen in de paardensport en dan specifiek springsport zijn 2 hele verschillende dingen. Achteraf hadden zoals ik hierboven kan lezen, inderdaad beter een aantekening in het paspoort kunnen aanbrengen, niet geschikt voor de wedstrijdsport. Overigens goed om te vermelden is dat wij mondeling zijn overeengekomen (met meerdere getuigen aanwezig) dat als ze afstand zou gaan doen ooit van het paard, wij het eerste recht op koop zouden krijgen. let wel, koopl, wij weten ook dat dit niet gratis kan aangezien ze daar gewoon verzorgd is ed. Ook hadden wij dit beter schriftelijk kunnen vastleggen, maar het leven is 1 groot leertraject. Maar ik hoop dat als andere bokkers dit lezen, alleen maar hiervan kunnen leren.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:20

@zazaza, als ik het verhaal goed begreep was ze nog wel geschikt als recreatiepaard dus dan is het voor iemand die alleen maar een lief dier zoekt voor wat buitenritjes een leuke kans. Ik heb een aantal jaar terug ook een jong dier met medische problemen gekocht als projectje. Was een puur symbolisch bedragje omdat de eigenaar hem zelf ook wel naar de slacht had kunnen brengen. Heb hem goed gekregen, toen brak hij zijn knie in de opfok. Liet hem opereren, revalideren. Geweldig dier. Stierf vlak voor zijn 3e aan koliek. Zal dat dier nooit meer vergeten.
Ook zijn fokker was eigenlijk bang om hem aan een ander toe te vertrouwen omdat ze heel erg bang dat hij in de handel zou belanden. Dier was geweldig gefokt.
Een paard dat betrouwbaar is en pijnvrij kan leven als paard voor lichte recreatie is hier van harte welkom en mag de rest van zijn of haar leven blijven.
Een paard dat echt stuk is...neem daar idd als eigenaar zelf je verantwoording voor. Mijn kudde bestaat momenteel uit 12 jaar en dan 22, 28 en 29. Zolang ze pijnvrij leven blijven ze en daarna houd ik ze zelf vast als de dierenarts ze in laat slapen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 00:13

JeroenG schreef:
Overigens goed om te vermelden is dat wij mondeling zijn overeengekomen (met meerdere getuigen aanwezig) dat als ze afstand zou gaan doen ooit van het paard, wij het eerste recht op koop zouden krijgen. let wel, koopl, wij weten ook dat dit niet gratis kan aangezien ze daar gewoon verzorgd is ed. Ook hadden wij dit beter schriftelijk kunnen vastleggen.

Zelfs al leg je dat schriftelijk vast, heb je nog geen poot om op te staan.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 00:31

JeroenG schreef:
Lukasje schreef:

Goed lezen is ook een kunst. Er staat niet dat het niet geschikt is al rijpaard, recreatief rijden en uitbrengen in de paardensport en dan specifiek springsport zijn 2 hele verschillende dingen. Achteraf hadden zoals ik hierboven kan lezen, inderdaad beter een aantekening in het paspoort kunnen aanbrengen, niet geschikt voor de wedstrijdsport. Overigens goed om te vermelden is dat wij mondeling zijn overeengekomen (met meerdere getuigen aanwezig) dat als ze afstand zou gaan doen ooit van het paard, wij het eerste recht op koop zouden krijgen. let wel, koopl, wij weten ook dat dit niet gratis kan aangezien ze daar gewoon verzorgd is ed. Ook hadden wij dit beter schriftelijk kunnen vastleggen, maar het leven is 1 groot leertraject. Maar ik hoop dat als andere bokkers dit lezen, alleen maar hiervan kunnen leren.

Dit staat zooo vaak op bokt, dus lering := .Je kunt wel tegen die dame zeggen dat jullie een rechtszaak gaan beginnen als ze het bedrag niet terug geeft. Jullie hebben de mankementen verteld en zo kan bewezen worden dat ze het al wist.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 07:38

zazaza schreef:
Tja, iemand die gratis een ‘kapot’ paard opvangt...... if it sounds too good to en true it usually is......

Ik wilde het net zeggen. Iemand die voor niks een kapot paard opvangt. Als iets te mooi klinkt om waar te zijn dan is dat het vaak ook. Mensen moeten hun eigen verantwoordelijkheid nemen als het paard niet meer kan voldoen aan hun doel. Het is namelijk schering en inslag. Elke dag worden er tig paarden ongeschikt voor de sport verklaard. En dan heb je de keuze: ergens weiden tegen kosten tot hij oud is en doodgaat. Of het paard laten inslapen. Mensen vermenselijken paarden vaak teveel. En daar worden ze nog de dupe van ook. Want dan krijg je dit. Paarden die gratis worden weggeven want dan zijn ze van de kosten af en paardje krijgt het goed bij die lieve mevrouw. Sprookjes bestaan niet. Paarden kosten geld en je moet je goed bedenken als je een paard koopt of je ook kan dealen met tegenslagen, want die gaan gegarandeerd komen. Verantwoordelijkheid nemen als je er mee kan doen wat je wilt maar ook als dat niet meer zo is.