Stalling regio [naam] Noord / Berkel en Rodenrijs

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hen001

Stalling regio Rotterdam Noord / Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 11:40

Hoi allemaal,

Wij gaan binnenkort verhuizen naar regio Rotterdam, Schiebroek / Hillegersberg / Bergschenhoek / Berkel en Rodenrijs.
Ik wil me vast orienteren op stalling daar en hoor graag of jullie suggesties hebben die aan de volgende wensen voldoen:

Harde eisen:
- Paarden komen zomers de hele dag in de wei. 24/7 weidegang is optioneel maar niet verplicht, ik vind het fijn de mogelijkheid te hebben mijn paard ook naar binnen te kunnen doen 's nachts. Of er moet schuilmogelijkheid zijn.
- Paarden komen in de winter minstens twee uur per dag buiten (paddock / stapmolen), meer is beter.
- Goed ruwvoer, minstens twee keer per dag (meer is beter).
- Buitenbak met goede bodem.

Wensen:
- Binnenbak
- Uitrijmogelijkheden
- Onbeperkt ruwvoer

Ik hoor graag!

Groetjes,

Henneke

Zebraatje

Re: Stalling regio Rotterdam Noord / Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:29

Stal Hoogerbrugge in Rotterdam Overschie aan de West-Abtspolderseweg voldoet aan je harde eisen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:54

Dat is wel lastig in deze omgeving, misschien kan je hier eens informeren: http://www.stalannashoeve.nl/voorbeeld-pagina/

De Groene Meer in Stompwijk is wellicht ook nog wat. Ik weet verder dat ze bij de zelfvoerstal van manege Lansbergen in Bergschenhoek ook wel lang op de wei staan. Alleen de winter is dan weer lastiger. Maar misschien ook een idee om te informeren. Je staat dan sowieso aan het bos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:03

Hen001 schreef:
Harde eisen:

- Paarden komen in de winter minstens twee uur per dag buiten (paddock / stapmolen), meer is beter.

Is dat een typefout?

zwerfkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 01:42

Nielojram schreef:
Hen001 schreef:
Harde eisen:

Is dat een typefout?

Nou, gezien dat in onze regio 30 minuutjes per dag in de paddock mits je je paard zelf buiten zet de norm schijnt te zijn vind ik deze eis tenminste lekker realistisch...

Ik ben zelf al een tijdje op zoek naar een plek waar veel buiten in de winter tot mogelijkheden behoort en tot nu toe betekent "veel buiten" hooguit uurtje of 3-4. Daarbij is een standaard buitenbak met wat balken mijn enige eis wat betreft faciliteiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 06:26

Bij ons op de [naam] kan je op zich, als je je paard in de grote kudde wil hebben, de hele dag op de wei zetten 's zomers. :j Ze hebben ook kleinere weitjes die je kan huren maar dan staat 'ie alleen. 's Winters zijn er paddocks en stapmolens, ik weet niet zeker hoelang ze daar op mogen staan.

Goede buitenbakken en binnenbakken zijn aanwezig, en kwa voer is álles bespreekbaar. Ook grenst de stal aan een natuurgebied, dus uitrijmogelijkheden zijn er genoeg. Ook zit er iedere dag les bij de prijs inbegrepen, van echt hele goede instructeurs. Er zijn mooie, nieuwe lichte en vooral grote stallen, en eigenlijk is alles wat je je maar kan wensen aanwezig. Plus een goede sfeer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:06

zwerfkat schreef:
Nou, gezien dat in onze regio 30 minuutjes per dag in de paddock mits je je paard zelf buiten zet de norm schijnt te zijn vind ik deze eis tenminste lekker realistisch...

Oh, oke.
Ja, dan vraag ik mij af of je er wel aan moet beginnen.. Lijkt mij zeer onrealistisch naar een paard toe, toch..

Mijn laatste paard stond ook behoorlijk ver weg.
In mijn huidige omgeving zijn geen goede stallen, ik begin er pas weer aan als er stal is die aan mijn eisen voldoet.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 18:34

Fair to horses

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 18:38

SIEMxFUNNY schreef:
Fair to horses

Alleen geen weidegang en echt behoorlijk aan de prijs :=

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:04

Of wij aan te rijden zijn hangt uiteindelijk wel af van waar je woont. Vanuit Berkel/Bergschenhoek wel te doen. Anders word het lastiger.

-24/7 of 9-17 weidegang.
-Winter dagdeel buiten of 24/7 in loopstal + mogelijkheid tot stapmolenservice.
-Goede kwaliteit ruwvoer, wij voeren wel 1 keer per dag maar onbeperkt.( je kunt evt. slowfeeder ophangen maar dan wel zelf vullen)
-Buitenbak 20×60 met eb en vloed bodem
-Binnenbak
-Voor in de randstad leuke uitrijdmogelijkheden( meerdere ruiterroutes op 20 min stappen)

Kom gerust eens kijken
www.staldegroenemeer.nl