Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 18:29

Ik heb bij de voorloper, Goldenway Stables gestaan. Weet niet hoe het nu is. Ken wel voormalige stalgenoten die vertrokken zijn toen het 3G werd. Staat nu nog iemand die ik ken. Die was de laatse keer dat ik haar sprak, wat een jaar geleden was, nog wel redelijk tevreden. Staat er nog nu....

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Re: Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 23:32

3G is toch leeg geweest tussen de vorige en de huidige huurder? Ik dacht iig dat iedereen toen weg moest en er weer paarden gekomen zijn toen er geen vergunning kwam om mensen te huisvesten.

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 19:40

Ja volgens mij is zo'n beetje of nagenoeg iedereen wel vertrokken na opheffen GWS en start 3G. Maar heel lang leeg heeft het niet gestaan volgens mij. Er is vrij snel doorgestart. Onder 3G is er wat wisseling geweest in 'management' waarbij uiteindelijk een volgende persoon heeft aangeboden het stokje over te nemen en die heeft de naam gewijzigd in Woodbridge. Is allemaal niet heel netjes verlopen wat ik begrepen heb, maar daar weet ik het fijne niet van.

On-topic: ze hebben paddocks en weidegang idd. Geen idee hoe lang ze daar in staan, wat de huidige staat is en wat voor services ze bieden.

KenJeMe
Berichten: 577
Geregistreerd: 21-10-08

Re: Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 00:11

Volgend mij is het opheffen van GWS ook niet netjes gegaan. Heb ik ook maar horen en zeggen. Dus weet 't ook niet precies

M1994
Berichten: 860
Geregistreerd: 27-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 00:36

Ik durf niet te zeggen hoeveel de paarden buiten staan, maar rijd er vrij regelmatig langs en zie eigenlijk overdag altijd wel paarden buiten staan.

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 06:19

Miran schreef:
3G is toch leeg geweest tussen de vorige en de huidige huurder? Ik dacht iig dat iedereen toen weg moest en er weer paarden gekomen zijn toen er geen vergunning kwam om mensen te huisvesten.

Het plan om hier arbeidsmigranten te huisvesten is nog steeds niet helemaal van de baan. Af en toe hoor/lees je er nog steeds wat over en het terrein is ook nog steeds in eigendom van een projectontwikkelaar van flexwoningen. Dus het is ook niet zeker of de paarden er op den duur weer weg zullen moeten. Die onzekerheid moet je ook maar zien zitten...

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Re: Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 20:02

Ik ben nog steeds op zoek naar de perfecte plek rondom leiden
Wellicht helpt een oproepje

Minimaal 6 uur buiten
Hooi
Droge bak
Droge paddock

Zou fijn zijn
Buitenrijden
Binnenbak (of longeerbinnenbakje)

Prijs...
Voor de juiste stal geen limiet

Stal_Fiore

Berichten: 9351
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 09:57

GekOpFjorden schreef:
Ik ben nog steeds op zoek naar de perfecte plek rondom leiden
Wellicht helpt een oproepje

Minimaal 6 uur buiten
Hooi
Droge bak
Droge paddock

Zou fijn zijn
Buitenrijden
Binnenbak (of longeerbinnenbakje)

Prijs...
Voor de juiste stal geen limiet


Dit is denk ik lastig te vinden in de omgeving van Leiden.
Stal Zwetsloot heeft net een mooie nieuwe binnenbak. En heeft verder wat je vraagt. Alleen geen hooi, maar voordroog. En buitenrijden is daar beperkt tot het Ghoybos of een klein stukje verder De Bloemerd.

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 10:30

Stal_Fiore schreef:
GekOpFjorden schreef:
Ik ben nog steeds op zoek naar de perfecte plek rondom leiden
Wellicht helpt een oproepje

Minimaal 6 uur buiten
Hooi
Droge bak
Droge paddock

Zou fijn zijn
Buitenrijden
Binnenbak (of longeerbinnenbakje)

Prijs...
Voor de juiste stal geen limiet


Dit is denk ik lastig te vinden in de omgeving van Leiden.
Stal Zwetsloot heeft net een mooie nieuwe binnenbak. En heeft verder wat je vraagt. Alleen geen hooi, maar voordroog. En buitenrijden is daar beperkt tot het Ghoybos of een klein stukje verder De Bloemerd.


Sta ik op de wachtlijst (les ook bij Jonika)
En ook bij helena hoeve

KenJeMe
Berichten: 577
Geregistreerd: 21-10-08

Re: Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:54

Stal de braassem misschien? Weet eerlijk gezegd niet of ze daar lang buiten staan

Stal_Fiore

Berichten: 9351
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 01:28

Groene Meer misschien?

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Re: Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 17:32

Zwetsloot word een jarenplan en helena hoeve werd ik heel blij toen ik ging kijken dus ik wacht geduldig tot er een plekje is.
En in de tussentijd kijk ik rond.
Verhuizen doe ik liever 1 keer goed.

Braassem sta ik nu en sta er prima maar ietsje dichterbij en meer buiten heb ik liever.

Groene meer en mijn paard zijn helaas geen match

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 17:36

beegee schreef:
Hoi allemaal, schopje. Heeft er iemand ervaring met de Randhoeve in Dordrecht?


Ik ben hier ook benieuwd naar want ik wil deze stal binnenkort bezoeken. Sprak laatst iemand die al 1,5 jaar op de wachtlijst stond dus volgens mij is er weinig verloop.

salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 17:40

Tarico schreef:
beegee schreef:
Hoi allemaal, schopje. Heeft er iemand ervaring met de Randhoeve in Dordrecht?


Ik ben hier ook benieuwd naar want ik wil deze stal binnenkort bezoeken. Sprak laatst iemand die al 1,5 jaar op de wachtlijst stond dus volgens mij is er weinig verloop.



Heel veel langs gaan als je ergens op de wachtlijst staat. Zodat ze weten wie je bent. Het helpt vaak wel als je al mensen kent die er staan. Stallen worden meestal vergeven aan mensen die viavia komen en niet perse aan de eerste op de wachtlijst waarover niets bekend is (denk ik).

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 00:48

Zomaar langs gaan op een vreemde stal? Ik had je dan direct van de wachtlijst gehaald denk ik :=

salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 09:44

smurffie schreef:
Zomaar langs gaan op een vreemde stal? Ik had je dan direct van de wachtlijst gehaald denk ik :=



Eh ja, hoe weet je anders of het eventueel iets zou kunnen zijn voor jouw paard? Je wil dat toch met eigen ogen zien en vooral kennismaken met de eigenaar/beheerder?
Wel netjes bellen om een eerste keer af te spreken voor een rondleiding maar als de klik er is, zou ik zeker moeite doen om in “beeld” te blijven.

KenJeMe
Berichten: 577
Geregistreerd: 21-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 19:29

smurffie schreef:
Zomaar langs gaan op een vreemde stal? Ik had je dan direct van de wachtlijst gehaald denk ik :=


Nou met zo'n opmerking zou ik zelfs bij jou van de wachtlijst willen gehaald!

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 22:20

Er zijn zat stallen die het niet kunnen waarderen dat vreemden, want zijn personen die (nog) geen klant zijn, ongevraagd en onaangekondigd op t erf rondlopen. En heel eerlijk zou ik dat als klantzijnde ook niet echt kunnen waarderen. Allerlei onbekenden die daar niks te zoeken hebben...

Mijn staleigenaresse haalt je ook vd wachtlijst, of zet je er niet eens op als je 'zomaar' de stal in zou lopen. Aan(bellen) en vragen of je welkom bent om rond te kijken is natuurlijk helemaal prima.

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 21:49

KenJeMe schreef:
smurffie schreef:
Zomaar langs gaan op een vreemde stal? Ik had je dan direct van de wachtlijst gehaald denk ik :=


Nou met zo'n opmerking zou ik zelfs bij jou van de wachtlijst willen gehaald!

Prima hoor.
Vind jij het ook oké als er mensen graag even regelmatig door je huis komen lopen als je het te koop zet/weg gaat? Of eigenlijk niet eens.. voor mocht je ooit eruit gaan.
Onaangekondigd, nog geen koop of nieuwe huur overeenkomst? Geen idee wie je over de vloer haalt?

Mijn stallen zijn achter mijn ouderlijk huis, zoals veel stallen bij de eigenaar op het terrein zijn.
Bedenk je even wat een inbreuk het is als je het normaal vind zonder enige overeenkomst en onaangekondigd op de stoep staat :=

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 00:53

Bij ons is het ook ongewenst. Vreemden zijn gewoon niet welkom, ookal staan ze op de wachtlijst. En het geeft ook geen voorrang op de wachtlijst.

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-23 18:01

Mijn ervaring is wel dat bekende zijn of in beeld zijn helpt (maar niet zomaar ongevraagd het terrein op nee, maar bijv met iemand die je kent mee of eens een appje/belletje aanwagen). Zelf 2x in mijn voordeel en 1x in mijn nadeel meegemaakt.

Corine_1988
Berichten: 1
Geregistreerd: 12-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 15:49

Ik wil tog even wat zeggen over stal Q
Ik sta er nou al 6 jaar en heb geen enkel probleem met de stal eigenaresse tuurlijk is er op elke stal wel wat maar je kan heus wel met haar praten als er wat aan de hand is maar bij haar staan de paarden op nummer 1 als er wat met je paard is beld ze jou en daarna de da dat sommige mensen er niet naar luisteren is hun zaak zei geeft alleen maar een tip en iedereen is welkom

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 16:09

Speciaal half uur geleden account aangemaakt om dit bericht te plaatsen uiteraard :=

Iedereen is inderdaad welkom zolang die naar de stalhoudster luistert :+

Meganlmrs123
Berichten: 2
Geregistreerd: 13-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 16:31

Laten we allemaal even heel realistisch zijn. Ieder verhaal heeft twee kanten..
als je bij een stal gaat kijken kan het idd voorkomen dat de klik er niet is of dat het “niet naar je zin is”. Daarvoor ga je ook ergens kijken. Maar laten we allemaal volwassen zijn en elkaars leven niet zuur maken.
Ik heb heel lang getwijfeld of ik me hierin ging mengen, maar ja ik doe het toch.
Ik sta al heel wat jaren bij die “kwaak maar raak” maar iemand zijn bedrijf doelbewust zo naar beneden praten is niet oké. Ja je mag je mening geven, maar vertel dan ook het hele verhaal.
Ja de grens wordt getrokken op het moment dat je anderen in gevaar brengt en ja de grens wordt ook getrokken als je niet handelt in het belang en de gezondheid van je paard.
Maar dat vertel je er niet bij.
Ik snap dat dit afschrikt als je op zoek naar een nieuwe stal bent, gelukkig staat de stal vol met klanten die het wel naar hun zin hebben en al een langere tijd er staan. Ieder zijn eigen ding toch? Laten we hiermee de discussie dan ook gelijk beëindigen.
Ik wens iedereen een juiste stal match en veel liefde voor onze paardenkinders! <3

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 20:13

Het is inderdaad de beste reclame voor de stal als er bij kritische geluiden van bestaande gebruikers m.b.t. onprettige communicatie met de stalhoudster meteen paar nieuwe accounts achter elkaar worden aangemaakt puur om betreffende stal de hemel in te prijzen en de discussie te proberen te beëindigen :j Dat geeft eigenlijk best eerlijk beeld van wat men kan verwachten.

Citaat:
de grens wordt ook getrokken als je niet handelt in het belang en de gezondheid van je paard


Laten we maar heel diplomatiek zeggen dat "belang en gezondheid van je paard" enorm vage begrippen zijn die iedereen anders interpreteert en waarmee letterlijk alles te rechtvaardigen valt. Ik zou zeggen, de grens wordt (heel duidelijk ook) getrokken als je niet handelt in wat de stalhoudster als het belang van je paard beschouwt :j dat klopt inderdaad

Met het oog op bovenstaande mijn advies blijft, ga daar zeker staan mits je prima klik met de stalhoudster hebt en je met haar volledig op 1 lijn zit m.b.t. manier van paardenhouden, alternatieve geneeskunde, keuze van vakmensen en dierenartsen, manier van rijden etc. Want overbodige luxe zoals je eigen dierenarts, hoefsmid of instructie zonder overleg met stalhoudster is absoluut niet wenselijk, laat staan grotere meningsverschillen.