Gezocht: stalling omgeving Apeldoorn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marialuiza

Gezocht: stalling omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 21:47

Voor mijn toekomstige paard (9 jarige Fjord ruin) ben ik opzoek naar een pensioenstal in de buurt van Apeldoorn, Nunspeet, Epe, Emst, Klarenbeek.

Mijn wensenlijst:
- zo veel mogelijk buiten (niet eerder dan 21:00 uur terug op stal), het liefst 24/7
- binnenbak (het liefst) of een hele goede buitenbak
- max 5 min stappen van bos

Max budget: 325€/maand

Alvast hartelijk dank!

Levita

Re: Gezocht: stalling omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 22:45

Er stond op facebook een stal in Klarenbeek, ik geloof stal Arlo. Die hebben een box vrij.

marialuiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 22:49

Dank je wel! Ik ga morgen kijken klinkt erg leuk! Gr

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 23:27

Stal arlo staan ze op hele kleine paddockjes de hele dag in de zomer weg te branden in de zon. Ook voor bos moet je niet echt in klarenbeek zijn. Dan kan je beter zoeken in beekbergen die kant op

marialuiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 23:32

Bedankt voor de info! Hebt u misschien suggesties in de buurt van Beekbergen? Kan niet echt veel op google vinden :(

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 23:34

In klarenbeek aan een zijweg van de woudweg zou nog een stal vrij kunnen zijn op een kleine pension stalling, ik weet even niet de naam meer ervan. Weet wel dat Kim telgen er staat of gestaan heeft, misschien kun je aan haar wat meer info vragen?

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 00:56

marialuiza schreef:
Dank je wel! Ik ga morgen kijken klinkt erg leuk! Gr

Ik ben ook bekend met Stal Arlo. Voor info mag je pb sturen.

Stal het vossenbroek in Emst is een hele fijne stal, maar die zitten nu helaas vol en hebben een wachtlijst.

Ik vind het in deze omgeving verder lastig. Hippisch centrum Epe of bij een particulier zou ook een optie zijn!

Mag ik je een tip geven? Ga niet kijken bij Stal Buiten Vaassen.. Ook hiervoor mag je mij een pb doen!

Je hebt ook de Hoefhof in Teuge. Hier hoor ik ook wel prettige verhalen over.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 05:30

Er staan behoorlijk veel stallen in die regio op Facebook via de FBgroep stalling en weidegang Gelderland.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 05:40

Je kan ook via marktplaats kijken staan ook vaak stallen op die je niet via google kan vinden

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:54

Hoefhof Teuge is een leuke gezellige stal. Je kan daar ook kiezen voor 24/7 buiten. Ze hebben 2 buitenbakken waarvan 1 eigenlijk altijd te rijden is daar ligt een eb en vloed bodem in. Een mooie grote longeercirkel en niet onbelangrijk echt onbeperkt ruwvoer zowel de stalpaarden al de 24/7 buiten groepen. Voor 24/7 buiten betaal je 120 euro per maand en voor een stal 220, is wel op basis van zelf uitmesten. Je kan kiezen tussen stro of zaagsel als stalbedeking. Op stapafstand zit een klein bos en er lopen ruiter/fietspaden. Voor echt bos moet je wel met de trailer weg.

Stal buiten Vaassen inderdaad niet doen zoals Gizeppie ook al aan geeft.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:57

marialuiza schreef:
Bedankt voor de info! Hebt u misschien suggesties in de buurt van Beekbergen? Kan niet echt veel op google vinden :(

In Beekbergen zelf zit niet zo veel/niets. In ieder geval geen (grote) stallen met een binnenbak. In Apeldoorn heb je nog de Sprengenhoeve, die zitten naast het bos en hebben een prima buitenbak maar die hadden een tijd terug nog een flinke wachtlijst.
Die kan je wel proberen uiteraard.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:31

Essxan schreef:
Hoefhof Teuge is een leuke gezellige stal. Je kan daar ook kiezen voor 24/7 buiten. Ze hebben 2 buitenbakken waarvan 1 eigenlijk altijd te rijden is daar ligt een eb en vloed bodem in. Een mooie grote longeercirkel en niet onbelangrijk echt onbeperkt ruwvoer zowel de stalpaarden al de 24/7 buiten groepen. Voor 24/7 buiten betaal je 120 euro per maand en voor een stal 220, is wel op basis van zelf uitmesten. Je kan kiezen tussen stro of zaagsel als stalbedeking. Op stapafstand zit een klein bos en er lopen ruiter/fietspaden. Voor echt bos moet je wel met de trailer weg.

Bedankt dat jij t ook even bevestigd!

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:35

Gizeppie schreef:
Essxan schreef:

Bedankt dat jij t ook even bevestigd!

Ach allebei de zelfde slechte ervaringen met hun :D .

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:55

't hoefhof in teuge is inderdaad wel een fijne pensionstal, buiten vaassen inderdaad ver weg blijven.
Je hebt ook nog pothoven al weet ik niet of dat te ver is voor je. Hoor ik wisselende dingen over.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:00

Dresspring is ook een mooie gezellige stal

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:04

Pothoven kwamen de paarden in de winter amper buiten, kan zijn dat dat nu anders is.

Bellert aan de Beemterweg hoor ik ook wel goede dingen over maar geen bos, Buiten Vaassen een echte no-go.
Dalhuizen in Epe ook niet doen, te weinig buitenruimte voor de paarden.

Ik sta zelf tot volle tevredenheid bij Het Vossenbroek, echt een top plek voor een hele redelijke prijs. Zeker de moeite waard om te gaan kijken en een plek op de wachtlijst in te nemen.

Iets heel anders is de Zilverdas, 24/7 buiten met super goede verzorging in een rustige kudde.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:15

Misschien handig als iedereen van een stal benoemd waarom wel of niet?

Buiten vaassen: geen uitrij mogelijkheden. Wel goede bak.
Stal de ploeg: buitenrijden lange afstanden kan, even kijken waar je mag komen. Geen goede bak. Winter niet/ nauwelijks buiten, voorheen ook zonder voer in de winter buiten.

Zelf sta ik in klarenbeek op een kleine stal, maar geen goede buitenbak en gaan voor 21:00 naar binnen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:41

Stal de Ploeg neemt na het overlijden van de eigenaar geen nieuwe klanten meer aan. Of ze dat in de toekomst weer gaan doen weet ik niet.

marialuiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 22:37

Dank jullie wel voor de reacties! Ik heb een leuke plek gevonden ☺️

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 06:28

marialuiza schreef:
Dank jullie wel voor de reacties! Ik heb een leuke plek gevonden ☺️

Waar ga je staan?

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 00:45

alice0cullen schreef:
't hoefhof in teuge is inderdaad wel een fijne pensionstal, buiten vaassen inderdaad ver weg blijven.
Je hebt ook nog pothoven al weet ik niet of dat te ver is voor je. Hoor ik wisselende dingen over.

Pothoven, goede locatie, maar de paarden komen maar 2 uur buiten.. Dat zou voor mij een no go zijn.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 00:46

tiwi1969 schreef:
Pothoven kwamen de paarden in de winter amper buiten, kan zijn dat dat nu anders is.

Bellert aan de Beemterweg hoor ik ook wel goede dingen over maar geen bos, Buiten Vaassen een echte no-go.
Dalhuizen in Epe ook niet doen, te weinig buitenruimte voor de paarden.

Ik sta zelf tot volle tevredenheid bij Het Vossenbroek, echt een top plek voor een hele redelijke prijs. Zeker de moeite waard om te gaan kijken en een plek op de wachtlijst in te nemen.

Iets heel anders is de Zilverdas, 24/7 buiten met super goede verzorging in een rustige kudde.

Ik sta ook op het vossenbroek! Top locatie!