Hi!
Ik woon nu al 2 jaar in de omgeving van Harderwijk en om heel eerlijk te zijn begint het wel weer een beetje te kriebelen om paard te rijden. Ik heb vanaf mijn 8ste paardgereden op een FNRS manege en zit uit mijn hoofd in de F6. Ik ben nooit zo'n dressuurfan geweest, maar het geeft misschien wel een idee van mijn kunnen. Ik rij regelmatig strandritten op vakantie wat ik echt tof vind. Nu rij ik dus al een jaartje geen paard, omdat ik niet echt weet waar dit zou kunnen en wat leuk zou zijn. Nu hoef ik niet perse te rijden, helpen op een stal of het verzorgen van paarden vind ik ook prima. Ik heb ook een tijd gedacht om te kijken naar bijrijd pony's, maar ik denk dat dit op dit moment te veel verantwoordelijkheid voor mij is. Ik ben op dit moment te "onzeker" om op een paard van een ander te aan rijden, al helemaal als het zonder begeleiding is. Ik rij dan wel al 8 jaar, maar ik heb naar mijn idee alleen de basis van het rijden geleerd. Ik ben bang een paard van een ander te "verpesten", omdat ik niet goed genoeg rijd. Daarom wil ik het denk ik op dit moment houden op een manege of een paard/pony die ik gewoon af en toe kan verzorgen en mee kan helpen op stal!
Hebben hier mensen ervaringen met maneges in de omgeving van Harderwijk of Nunspeet? Zijn er stallen in de omgeving die af en toe springen of buitenritten maken? Hoe zelfstandig word er verwacht dat je bent?
Volgens mij was dat het wel,
Nienke