Kleinschalige stalling bij Oude-Tonge

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

OliverTwist

Kleinschalige stalling bij Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-20 18:10

Wij gaan misschien een huis kopen in Oude Tonge en dus ben ik me alvast aan het orienteren op stallings mogelijkheden. Ik zag dat er dit jaar al een oproep was geplaatst hier over stalling rond Oude Tonge, maar die had best andere eisen waardoor ik toch even een nieuwe vraag stel.

Ik heb een ex-renpaard (Engelse Volbloed) merrie. Het is een onwijze schat in de omgang, alleen in het werk kan ze soms heftig zijn.
Op dit moment staan we sinds dat ze van mij is in Rotterdam-Zuid op een kleinschalige stal met, in de zomer, 24/7 weidegang in een gemengde kudde en in de winter overdag minstens 6 uur per dag in een paddock in dezelfde kudde. Verder is er een buitenbak. We staan er met 9 pensionklanten. Dit gaat echt top.

Heerlijke stal dus, alleen te ver bij Oude-Tonge vandaan.

Ik vond op Google wat pensionstallen, maar die vond ik allemaal wel erg groot; teveel mensen/kids, en ik zoek toch echt een rustige plek waar ik haar verder om kan scholen tot rijpaard. (Misschien zelfs bij iemand thuis in plaats van een pensionstal of manegebedrijf)

Wat ik echt belangrijk vind:
-Minstens een 20x40 bak met goede bodem (binnen, buiten, maakt me allemaal niet uit)
-Iets van springmateriaal of de mogelijkheid om zelf springmateriaal neer te zetten
-Elke dag minstens overdag los kunnen lopen. Landje of paddock maakt niet zoveel uit.
-'s Zomers weidegang zou helemaal top zijn maar is geen must.

*Ze krijgt eigen voer
*Ik heb van m'n eigen instructrice 1x per week les. Oude-Tonge is verder voor haar dus misschien dan om de week.
*Behalve m'n partner die af en toe komt kijken heb ik bijna nooit aanhang.

Tarief maakt niet uit. Voor meer/betere faciliteiten/rust wil ik uiteraard meer betalen.
Volpension of halfpension maakt ook niet uit.

Last but not least: Ik maak in Zuid-Holland paarden zadelmak. Dus een trainingsstal dat nog een zadelmak-maker zoekt is evt. ook een optie als er verder niet tig pensionklanten daar rondlopen elke dag.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Kleinschalige stalling bij Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:35

Gezien dit een vraag gericht is op bedrijven verplaats ik het naar ED.

Iser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:26

Niet kleinschalig maar wel goed; De Westerhoeve in Bruinisse, is een klein kwartiertje met de auto

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:45